19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

על הספונטאניות של הפיגוע בירושלים/מאת: יחיאל לייטר

מפכ"ל המשטרה דודי לוי הודיע לכלי התקשורת כי הפיגוע בירושלים היה "ספונטאני". אלא שה"ספונטאניות" איננה נוצרת "יש מאין". מדובר כאן בתוצאה ישירה של אווירה שמעודדת ומטפחת מעשים מסוג זה. דגלי החזבאללה והחמאס שנתלו על סוכת האבלים השוקקת בביתו של מבצע הטבח בישיבת "מרכז הרב" הולידו הצהרות רבות על הצורך ביצירת הרתעה ואווירה של אפס סובלנות אך בשורה התחתונה הוחלט שלא להרוס את בית המחבל. דבר לא נעשה נגד רשת הדרשנים שמהם הושפע הרוצח, נגד המסגדים שהיוו חממות לרצח או נגד הקהילה התומכת שהולידו את ה"ספונטאניות" שלו.
גם אם יתברר בחקירת האירוע שהמניע למעשה היה רצונו של המחבל "לכפר" על מעשיו כמשת"פ של המשטרה, ברור שנוצר בירושלים מצב בלתי נסבל בו ארגוני טרור מטילים מורא גדול יותר מאשר כוחות הביטחון הישראליים.

מקור האווירה המסוכנת שהצמיחה את פיגועי הטרור האחרונים היא בדרג המדיני, משם היא חלחלה לדרג המקצועי. כאשר ירושלים מושמת על שולחן המו"מ וחלוקתה הופכת לאפשרות אמיתית, הדבר מעודד את גורמי הטרור להניע את הגלגל לקראת חלוקה על ידי "הוכחות" שירושלים מאוחדת ושלווה לא תיתכן.

המחבל הדורס גר בשכונת צור-באחר, אך אוכלוסיית צור-באחר איננה אחידה ואסור שהיחס אליהם יהיה שווה. חלק מאוכלוסייתה הם אזרחים נאמנים והחלק השני מושפע על ידי החמאס. ישנה אוכלוסייה אחת שצריך להיטיב עמה ואחרת בה צריך לטפל ביד קשה נגד דרשניו ופעיליו.

בשעות קשות אלו אנו שוב שומעים מהדרג המדיני על הצורך להרוס את בית המחבל. טוב יהיה אם הפעם ההצהרות יתורגמו גם להנחיות לביצוע אך גם לא פחות חשוב מכך היא שירושלים ואפשרות חלוקתה ירדו לאלתר מסדר היום. ללא נקיטת צעדים אלו רק תתחזק התשתית שתייצר את הפעולה ה"ספונטאנית" הבאה.

פורסם לראשונה שפורסם ב"ישראל היום"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נוסחת ברגותי תמורת שליט חסרת הגיון בסיסי/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

מדיניות ההחלשה של ציפי לבני / מאת יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

"‍כל ‍נדרי:" המרחב שבין וול-סטריט לירושלים /מאת : יחיאל לייטר פורסם ב "ישראל היום"

אריק זיו ויזר

חוק ‍דרומי: חיוני, לגיטימי, מציל חיים / מאת:יחיאל לייטר – פורסם ב"ישראל היום"

אריק זיו ויזר

משבירת השתיקה להודאה בטעויות/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

תגובה לטיעוני השווא המצדיקים ירידה מרמת הגולן/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן