18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

סער תם הפסק זמן

הקשר המתחדש בין קטי לסער, טראמפ מגיב , משל הסקרים, גימס בונד הופקר ע"י מדינת ישראל


השבוע סער הודיע כי הוא חוזר לחיים הפוליטיים. אך הודעתו, הגיעה בצורה שאינה מתאימה לאיש עם סדר יום מתוכנן. מאז כינון הממשלה, סער העריך ממשלתו הרביעית של נתניהו, לא תאריך ימים, ועל כן, סער לא זנח לרגע את הקשר עם פעילים הליכוד. מקורות יודעי דבר טענו כי סער התכוון להודיע על חזרתו לפוליטיקה מיד לאחר חגי תשרי, אך סער החליט למשוך את הזמן ולהודיע כי אחרי פסח יודיע על חזרה. אולם כתוצאה מהבאז שנוצר סביב התאגיד ורעייתו גאולה, הקדים את ההודעה .
אין ספק כי גדעון אמר שהוא רוצה לראות את בנו דוד עושה את צעדיו הראשונים, וכעת האב והבן כבר יכולים לרוץ כל אחד במסלול שלו.
סער לא שקט על השמרים לרגע, ובחודשים האחרונים ניקה משקעים רעים שהצטברו אצלו כמו אצל כל מי שנמצא בפוליטיקה והוא אפילו נענה לבקשת קטי שטרית לפגישה עמו. בפגישה יושבו ההדורים בין השניים. וקטי שהייתה ראש מטה שלו , לאחר מכן חצתה את הקווים ועברה להיות ראש מטה של יריבו השר ישראל כץ, ולאחר מכאן עברה קטי עבדה עם ניר ברקת שרצה לרוץ לצמרת של הליכוד אך לאחרונה החל מכוון את דרכו לרוץ עוד סיבוב בירושלים,
כעת היא בדרך חזרה לאדונה הישן. צריך לזכור כמובן כי כאשר התמודדה קטי מתחת למטרייתו של סער, ורכבה על הפופולריות שלו, היא הגיעה לתוצאה המכובדת בקרב המתפקדים.


בנט גורם נזק למחנה הלאומי
המאבק האמיתי של מדינת ישראל כבר בפתח. והמאבק הוא לא התנחלויות והוא לא העברת השגרירות לירושלים. המאבק האמיתי נמצא בניסיון של הנשיא טראמפ להזמין את ישראל והפלסטינים לוועידה בקיץ בארה"ב תחת חסותו. הבעיה של ישראל היא התנאים שיוצבו לישראל והסכנה שטראמפ ימעיט בערכן ואף יחפף בדרישות החשובות לישראל כמו זכויות הפליטים, בטחון ישראל , וחלוקת ירושלים.
ובנט כאמור, במקום ליישר קו עם הממשלה ולהציג חזית אחידה, ממשיך בתרבות הספינים גם במחיר פגיעה באינטרסים חשובים של המדינה.
הספינולוגיה של בנט מציבה את ישראל בפני סכנה אמיתית שהוועידה תצא על בסיס הצעות הליגה הערבית .


טראמפ הגיב
אחרי שמונה שנות של אי תגובה אמריקאית במזרח התיכון הגיע טראמפ שמגיב כנגד אסד. טראמפ שבמהלך הקמפיין שלו תמך בבדלנות סביב מלחמת האזרחים בסוריה, לא יכול היה להתעלם מן המתקפה הכימית. זהו סיבוב ראשון של טראמפ מול אסד אך כנראה שלא האחרון. אני מקווה שלא יתנו לטראמפ פרס נובל לשלום כמו שנתנו לקודמו בתפקיד, שקיבל את הפרס על לא כלום והתוצאה מרחץ דמים במזרח התיכון. אין ספק כי העולם יכול היה לוותר על שמונה שנות אובמה ומורשתו.


הסקרים
השבוע ראינו כיצד חוזר הצבע לחייהם של מגישי מהדורות החדשות והפרשנים המהוללים. יאיר לפיד, כך על פי הסקרים, עם 29 מנדטים. באיזה להט מסבירים לנו הפרשנים כי לפיד מצליח לגבור על נתניהו. ואנו ההדיוטות שוב נזכרים כיצד במערכות הבחירות, פעם אחר פעם, הסקרים פשוט טועים ומטעים. בסופו של יום, לאחר סגירת הקלפיות, כל אותם מגישי החדשות והפרשנים המהוללים מתפתלים כמו צלופחים על החוף כאשר מנסים הם להסביר כיצד זה שהם טעו. אך האם הם לומדים מהטעויות שלהם – לא ולא. למה משול הדבר, יהודי בא לרב שלו ואומר לו רבי כבר פעמיים אשתי ילדה והיא ילדה שוב בת, הרב אומר לו לך לביתך בפעם הבאה יהיה בסדר. היהודי שמח, משאיר תרומה, והולך שמח לביתו, בפעם הבא יהיה לנו בן, מספר לאשתו. האישה מסתכלת עליו ושואלת כמה כסף השארת אצל הרב, הוא עונה עזבי זה רק כסף העיקר שבפעם הבאה יהיה לנו בן. וכך בכל פעם נולדת לו בת. בבת השביעית בא שוב אל הרב, ואומר לו מה יהיה יש לי כבר שבעה בנות. הרב מרים את ראשו תאמין בקדוש ברוך הוא ואני מבטיח לו בפעם הבאה ייולד בן. אחרי שנה נולד שמיני ויש ליהודי בן. שמח בא לרב והודה לו על כך שצדק הרב ואך נולד לו בן. ענה לו הרב זה הקדוש ברוך הוא דאג לך לא אני.
כעת רק נשאלת השאלה מי ידאג לעיתונאים והפרשנים, הרי עושי הסקרים נהנים עכשיו מהתשלום שהם מקבלים.


גימס בונד ישראלי

יוסי ג'ינו, לוחם מוצלח , שלא הצליח לדאוג לעצמו ומשפחתו, יוסי היה בטוח כי המדינה שנלחם למענה וסיכן את עצמו תדאג לו. אריק שרון אפילו אמר שהמדינה תדאג לו וזאת צריכה הייתה להיות הבטחה שלטונית. ראש הממשלה ושר הביטחון צריכים לדאוג למשפחתו למצוא את הדרך שהם לא יאבדו את קורת הגג שלהם. אם בחייו לא דאגה המדינה ואפילו נרדף ע"י גורמי שלטון בסיפור של המסעדה אז לפחות שאחרי מותו שהמדינה תדאג לרעייתו ובנותיו. יוסי לא היה לוחם רגיל הוא היה דמות של לוחם על, גם כאשר לאחר שחרורו מהצבא נקרא פעמים רבות לבצע פעולות מיוחדות מעבר לקוי האויב.

כדי להמחיש זאת, כותרת משנה מעיתון הארץ, "השם הוא ג'ינו, יוסי ג'ינו, והוא הדבר הקרוב ביותר לג'יימס בונד הישראלי. במשך 30 שנה הוא תיפקד כמסתערב מספר אחת של סיירת מטכ"ל, הפעיל את האמצעים המיוחדים במצרים ערב מלחמת יום כיפור וגנב טיל נ"מ שלם מסוריה ערב מלחמת לבנון, עד היום הוא זוכר כמה עלתה עגבניה בשווקים של בגדד, ביירות ודמשק. כשתפס אותו שוטר בפקק תנועה בבירה ערבית הוא הקיא לו על הרגל והם נהיו החברים הכי טובים. ג'יימס בונד, כבר אמרנו?"


מתוך פוסט של דן מרגלית, שלא מפסיק להתחשבן עם מהלכי הממשלה אך גם החלפת שם בית החולים אסף הרופא על שם יצחק שמיר יש לו ביקורת
מי הוא אסף?
היכן אתה שמואליק רוזן? (למי שעוד זוכר.) מבקש להוסיף שאלה לחידונו שגווע: מי הוא אסף בן ברכיהו? כן, שלוש נקודות. שלושים נקודות. קומץ יודע
הוא היה רופא יהודי בארץ ישראל בערך לפני 15000 שנים. כתב את שבועת הרופא המתחייב לשמור בסוד את פרטי המחלה של החולה. המליץ על התעמלות ומזון בריא, ממש כמו הרופא בימינו.
אי שם, ברגע היסטוריוזופי, הונצח שמו על בית החולים שהלך והתפתח ליד מחנה צריפין. אז מדוע עתה למחוק את זכרו מההיסטוריה היהודית והרפואית, ולהמירו ביצחק שמיר? סתם כך.
אין ספק ששמיר ראוי להנצחה. כיהן כראש ממשלה. מנקודת ראותו היה מוצלח מאוד מפני שלא הוציא מידיו אפילו גרגר חול אחד שבשליטת ישראל. גם היה מפקד בכיר ביותר במחתרת לח"י שפעלה לשחרור הארץ מעול זרים וטיפס מעלה-מעלה במוסד לביון. אבל מה לו ולעולם הרפואה?
יתירה מזאת, ואם כן – מדוע על חשבון זכרו של רופא יהודי מלפני 15000 שנים? רק מפני שלאסף בן ברכיהו אין קרובי משפחה שיעתרו לבג"ץ?
בעקבות תגובות לפוסט שבהם מזכירים למרגלית העוקבים, כי זאת לא הפעם הראשונה שמחליפים שם לבית חולים וגם בלינסון הפך להיות רבין. הוא מסביר את ההבדל, וכן גם מסכים חלקית עם הביקורות של הכותבים.
ומצורף פוסט התגובה של דן מרגלית
"**שמיר-בן=ברכיהו – קרב מיותר
לכל התוהים על הסתייגותי מהמרת שמו של בית החולים אסף הרופא (על שמו של ד"ר בן ברכיהו לפני כ-1500 שנים) לטובת יצחק שמיר (שבוודאי ובוודאי ראוי למפעל הנצחה נאו ):
משה ביילינסון היה רופא, ערירי, מיוזמי הקמת מרכז רפואי, פובליציסט שכתב על הרוויזיוניסטים בלשון בלתי ראויה ממש כפי שאבא אחימאיר נהג בכתיבתו כלפי מפא"י (חיים ארלוזורוב) וההסתדרות.
יצחק רבין ראוי להנצחה רחבה מאוד, אך לא היה צריך לקרוא לבית החולים ביילינסון על שמו (אם כי רשמית נותר איכשהו גם שמו של ביילינסון).
בהזדמנות זו אני מציע לקרוא למחלף בשער הגיא על שמו של רבין, שפיקד על מבצע נחשון לפריצת הדרך לירושלים הנצורה."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האיום על השטחים הפתוחים

אריק זיו ויזר

מי להקפאה אלי

אריק זיו ויזר

האיש שלא ידע לריב, נרצח

אריק זיו ויזר

בניהו דובר החתרנים

אריק זיו ויזר

דגן סוס טרויאני

אריק זיו ויזר

השר להגנת ממשלת נתניהו – יומן פוליטי- אריק זיו

דילוג לתוכן