17.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו נרדם בשמירה

מאמן נבחרת ארגנטינה שהוא כמו גרבוז, סניף הליכוד בירושלים נגד אלקין אין הלימה בין הסניף לתומכי הליכוד בירושלים, רעננה של אילן כהן, גנץ לא רוצה להיות בובה של החבובות.

משפחת הרצוג 2 הליכוד 0
הנה עובדה שאין בלתה : ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל מכל בחינה על כל אלה שמסביבו. הפער הוא פער אדיר. זאת אחת הסיבות שאין מולו מתמודד רציני. יחד עם זאת, צריך לומר עם יד על הלב : בדבר אחד נתניהו נופל פעם אחר פעם : בהחלטה על מועמדים של בכירים.
כך היה עם מפכ"ל המשטרה וכך היה בעוד תפקידים מאוד חשובים. הרשימה פשוט קצרה מלהכיל. כך בשנה האחרונה היו מועמדים מהליכוד שרצו את תפקיד יו"ר הסוכנות : הראשון יובל שטייניץ והשני ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל. נתניהו מרח את החלטה שלו עד שבסוף השבוע נבחר מתחת לאפו ח"כ הרצוג, הפתעה זה לא. בכירים בליכוד הזהירו בשיחות עוד לפני המון זמן כי זה המצב אליו נגיע : הדבר יביא למועמד שלא מתאים לליכוד ולנתניהו.
אולי הרצוג הפסיד לנתניהו בבחירות האחרונות אך משפחת הרצוג ניצחה את הליכוד שתיים אפס. הרצוג האבא ניצח את הליכוד כאשר זכה בנשיאות, ועכשיו הרצוג הבן זכה בתפקיד של יו"ר הסוכנות היהודית.
הרצוג לא רואה בתפקיד יו"ר הסוכנות סוף קריירה. הוא רואה בתפקיד מקפצה להתמודדות על ראשות ממשלה. הרצוג הולך להפוך את הסוכנות למיני משרד חוץ : הוא יתרכז בפעילות מדינית ויהודית בינלאומית. לא, שזה לא יישמע לכם כזה רע ואנטישמי : הרצוג הולך להשקיע המון בעולם היהודי בתפוצות. לא זו אף זו, מכיוון שהוא מגיע מכיוון ממלכתי הוא יוכל לבסס את מעמדו בקרב הציבור הישראלי.

למעשה, זה די עצוב אך אופטימי : הרצוג הוכיח כי גם כשהפסיד בעבודה לאיש הזוי בשם אבי גבאי לא הביט אחורה אלא הסתכל קדימה וניצח. ראוי להדגיש זאת גם אחרי שמפלגת העבודה שכחה כי הרצוג הביא אותה לרמה של מפלגה מובילה אחר הליכוד. רבים בעבודה מכים על חטא, ואומרים כי גבאי הביא את המפלגה להיות מובילה אחר לפיד. לא מן הנמנע כי אם הקדנציה הזאת תגיע ליומה האחרון, כלומר, קצת מיותר שנה נמצא את הרצוג מתמודד מול נתניהו, ולא את אבי גבאי.

אל תבכי ארגנטינה
כל בר דעת מבין כי ארגנטינה פשוט נבחרת חלשה שהייתה בנויה רק על מסי. אז נכון כי יש מי שמאמין כי הכותל או כנסיית הקבר סגולה לניצחון אך צריך לומר את האמת : מדובר במאמין באמונה תפלה.
אבל מה זה משנה? מסי האמין וכפי הנראה המאמן שלו וחבריו בקבוצה לחצו אותו לוותר על האמונה התפלה והמחיר עכשיו ברור. אין לי ספק כי מאמן ארגנטינה מצטער היום שהיה הגורם שהתנגד לרצון של מסי.
אין ספק כי מירי רגב יכולה לומר כי האמונה שלה כמנשקת מזוזות ניצחה את מאמן נבחרת ארגנטינה שהוא כמו גרבוז : בז לאלה שמאמינים.
הצעה לי למסי : כאשר אתה יוצא ממוסקבה תעבור דרך ירושלים , לך תתפלל בכנסיית הקבר ומשם תשים פתק בכותל. ומשם בכל הכוח עם ברצלונה להמשך הישגים. לא נעים לא נורא.

אלקין
זאב אלקין מסתמך על ניר ברקת יותר מידי. החיבוק של ניר עלול להיות מסוכן. כירושלמי (עוד מעט לשעבר) וכמי שתמך בניר אבל מאוכזב ממנו ניר התגלה כאלוף ביחסי ציבור אבל אפס בניהול. ברקת הבטיח כי ידאג להגירה חיובית בעיר אך בתקופה שלו 50 אלף תושבים עזבו. לכן אלקין צריך לקחת את ניר במינון נמוך ולא ללכת יד ביד עם ניר.
עוד בעיונת קטנה יש לאלקין והיא סניף הליכוד : הם הודיעו לאלקין כי הם לא תומכים בו. למה ? כי אלקין רוצה להריץ רשימה שלא מסתמכת על הבחירה של הסניף.
הבעיה היא שהרשימה של הסניף לא אטרקטיבית בלשון המעטה. הרשימה שנבחרה פשוט כיתתית ומי שנבחר להוביל הוא תזכורת לחזון העצמות מספר יחזקאל. מי שמוביל את הרשימה הוא אלישע פלג שבשנות התשעים של המאה הקודמת היה חבר מועצה שהתרסק בבחירות מול אולמרט. לפני שתי קדנציות, כדי לשמר שליטה בסניף, הקבוצה הירושלמית שאמסלם מהמובילים שלה, הביאו את אלישע פלג רק כדי לחסום אחרים. רצו איתו ובקושי הביאו מנדט. כך בבחירות האחרונות אמסלם שוב רצו כאשר שוב לא היה ייצוג לכל חברי הליכוד ושוב לא הצליחו. מכיוון שרצו עם משה ליאון בפעם הראשונה שלא היה נציג במועצת העיר לליכוד.
לכן מדהים שאמסלם שוב ממשיך בהליכה הצרה שאולי הוא מנצח בסניף אבל הליכוד יוצא מובס. איזה נכס אלקטוראלי אלישע פלג מביא? כיצד סניף הליכוד של הזמן הזה לא בוחר אישה ברשימה? אין ברשימת הליכוד נציגים של שכונות ירושלים.
אין ספק שסניף הליכוד הוא משהו מנותק מהעם ומחברי הליכוד. אין הלימה בין הסניף לתומכי הליכוד בירושלים.
רעננה של אילן כהן
ימיים לפני הבחירות בסניף רעננה בכיר בליכוד אמר לי: ברעננה יהיה מהפך אילן כהן הולך לנצח.

הניצחון של אילן כהן הוא בבסיסו תיקון להפסד של אילן בבחירות בסניף הקודמות. מיד לאחר שהפסיד בבחירות אילן לא התבכיין אלא אז אמר לי : "הייתי שאנן ובסיבוב הבא אני אנצח". אמר וצדק. בספירת הקולות היה מתח, וכן זה ניצחון בקול אחד אך בפועל זה יותר כי הקבוצה של סאקת הייתה שני שליש במועצת העיר, אך הפסידה את הרוב הברור שלה בסניף.
ללא ספק הסניף ברעננה מישר קו עם משפחת כהן.

מנהיגות מנצחת מול מנהיגות בכיינית
עוטף עזה חוטף מטרור עפיפונים בחודשיים האחרונים. הנזק כואב אך ללא פגיעות בנפש. השבוע החל קמפיין הבכיינות של הקיבוצים נגד הטרור של העפיפונים ונגד הממשלה. מנגד, ראש העיר של שדרות דוידי ממשיך בקו של לא בכיינות אלא הפגנה עסקים כרגיל ועוד. השבוע ערך מרוץ ראשון של העיר. צריך להבין כי בתקופת הממשלה הזאת הקיבוצים בפריחה שלא ידעו שנים, ותמיכת הממשלה בתקציבים היא מעבר למה שהם צריכים.
אך יש לקיבוצים תנועה קיבוצית ולהם יש מפלגה כושלת בשם העבודה, הם רוצים לחזור אל תקופת המערך
אך בפועל נראה כי פעם הקיבוץ היה מתווה דרך היום שדרו מתווה דרך.
צריך לזכור הקיבוצניקים שתמכו בהתנתקות. הם העדיפו להמר על הביטחון ועכשיו הם בוכים.

גנץ
בתקשורת מנסים לקבוע לגנץ את הדרך שלו. הוא צריך לעמוד בראש העבודה כדי להיות אלטרנטיבה, גנץ יכול להסתכל על ההיסטוריה הרחוקה דרך אמנון ליפקין ובעכשווית דרך בוגי יעלון. הם, כמו רבים, הלכו שבי אחר התקשורת. הם היו כוכבי לכת בתקשורת אך כאשר עבר זמן הם הפכו להיות הבובות של החבובות.
ולכן גנץ צריך לבדוק את עצמו ולבחור את הבחירה הנכונה : להצטרף לליכוד ולא ליפול לתוך מפלגה שמנהיגיה הם כמו נייר טואלט, המפלגה משתמשת בהם וזורקת אותם לאחר הבחירות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הארץ שברו את הכלים שאי אפשר להרכיב מחדש – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הרעם היכה את הברק

אריק זיו ויזר

בגין היטיב עם העם, אקוניס מיטיב עם הטייקונים

אריק זיו ויזר

המקרתיזם של סתיו שפיר

אריק זיו ויזר

למה כן מדינת יהודית

אריק זיו ויזר

"בר און חרבון" – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן