20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו אסף חפץ מיותר – יומן פוליטי -מאת:אריק זיו

ציפי ליבני התעלמה מהשחיתות של אולמרט,ומתעלמת מהשחיתות של יו”ר המטה שלה, עוד שבוע של התנהלות פוליטית נכשלת של נתניהו,ישראל כ”ץ מנווט את נתניהו לדרך ללא מוצא.

ממשיכים את שגרת השחיתות בקדימה

ציפי ליבני, המועמדת שלפי הסקרים מובילה בביטחה לקראת החלפת אולמרט, שתקה כהרגלה גם השבוע. שהרי כאשר מדובר על שחיתות בקדימה ציפי נעלמת. מכל מקום, בכלי התקשורת השונים התפרסם כי יו”ר המטה שלה, ח”כ צחי הנגבי, ביצע לכאורה סחיטה באיומים מראש עריית רחובות שוקי פורר. רק לסבר את האוזן :
ראש עיריית רחובות, שוקי פורר, אשר עומדים כנגדו הליכים משפטיים בתפקודו כראש עיר, עבר לקדימה עם הקמתה. לח”כ צחי הנגבי יש נאמן המתגורר גם כן ברחובות שעבר איתו לקדימה ושמו הרצל טובלי. הרצל, שבתקופת היותו חבר ליכוד היה גר במושבים, העביר את מקום מגוריו לרחובות כי הבין שיוכל לנגוס בעוגה המוניציפאלית ובהמשך פטרונו צחי רצה למנותו לסגן ראש העיר – בשכר. שוקי פורר, אשר כאמור עומדים נגדו הליכים משפטיים, סירב להתחייב למנות את טובלי כי הדבר עומד בניגוד לחוק. אף על פי כן, הבטיח צחי לפורר כי הוא יקבל מקדימה מימון של מליון וחצי ₪ למען מסע הבחירות שלו – רק שיקבל את טובלי כסגן ראש עיר – בשכר.

עולם כמנהגו נוהג : צחי הנגבי, אשר עומדים נגדו הליכים פליליים והוא ממשיך בהתנהגותו הקלוקלת, מונה לראש המטה של ציפורה הנקייה, זו המציגה את עצמה ללא כחל וסרק. כבת יענה ליבני שותקת. גם גורמים בתקשורת שותקים – עד שיעלה נתניהו לשלטון. 

נתניהו ניסה לאסוף חפץ.

“שוב הפתיע” בנימין נתניהו השבוע בחוסר יכולתו לנווט את הליכוד במערכת הפוליטית. נעבעך, ברור לכולם כי יש להביא לליכוד כוכבים מבחוץ. ברור לכולם כי יש להשיג לגיטימציה ציבורית רחבה. ברור לכולם כי הדרך לניצחון עוברת במרכז. ברור לכולם כי הדרך לניצחון קלה יותר עם שמות מוכרים ואיכותיים. כבר בעבר עלו שמות כמו בוגי יעלון ועוזי דיין, שבינתיים הודיע שהוא מצטרף לליכוד.
כל זמן שבורסת השמות מתנהלת בתקשורת זה בסדר, אך נתניהו מנהל את הפוליטיקה בליכוד בחוסר חשיבה אסטרטגית.
מהלך של הבאה כוכבים לתנועה חייב להתנהל בצורה אסטרטגית. יש להפריח לאוויר 12 שמות, לראות כיצד הציבור מתייחס אליהם ולאחר חשיבה מסודרת ממתינים עד לאחר הבחירות הפנימיות ואז מגישים לאישור המרכז 3 שמות.
מהלך מובנה כזה יעבור במרכז הליכוד בהתנגדות קטנה.
שהרי, הצמרת לא תרצה לריב עם יו”ר התנועה, ואלו שלא הצליחו להיכנס לרשימה לכנסת, לא יביעו התנגדות גורפת.
.
השבוע העליתי כתבה קשה מאוד על ההתנהלות של נתניהו שעסקה בהצטרפותו של אסף חפץ לליכוד. על פי הפרסומים הוא יהיה השר לבטחון פנים והוא כבר מינה את המפכ”ל החדש.

אסף חפץ נשאל מדוע הצטרף לליכוד וענה בנחרצות : “בעבודה לא הזמינו אותי”, מסתמן כי נתניהו אוסף כוכבים מהמיליה שלו.
בקומה 12 במצודה יש סיסמא : “רוצה להיות ח”כ – שב באג’נדה. אג’נדה הוא בית קפה בקיסריה שם נראו לפני מספר ימים נתניהו ואסף חפץ.

בואו נשים את הדברים על השולחן : נתניהו מדינאי גדול, מנהיג עם חזון, רפורמטור ענק אך אינו יודע כיצד להתנהל כפוליטיקאי וכדי להצליח ולנצח בבחירות יש צורך לנהל גם פוליטיקה.
נתניהו רוצה להעביר רפורמות : בחינוך, במינהל ובכלכלה אך הוא אינו מסוגל לבצע רפורמה רצינית בליכוד.
רפורמה רצינית בליכוד, יכולה להתבצע כאשר נתניהו יוביל את הליכוד לא לועדה מסדרת, כפי שיועציו משדרים כל הזמן, אלא לבחירות מסודרות, כאשר בכל עשירייה ישוריינו 2 מקומות לנשים והאזורים יפתחו לחברי כנסת לשעבר.
נתניהו צריך להנהיג ולא להיות מונהג ע”י ישראל כ”ץ ויועצי אחיתופל. למשל : בישיבת המזכירות הקרובה יש סעיף קטן בסדר היום ששמו “קיצור פז”מ” (חבר הרוצה להתמודד למשרה בתנועה חייב להיות חבר תנועה שלוש שנים ב”קיצור פז”מ” יש אפשרות לקיצור הזמן הנדרש כדי להתמודד וזאת בהמלצת יו”ר התנועה ובאישור המזכירות).
לא הועבר לחברי המזכירות מזכר למי רוצים לקצר את הפז”מ או לחלופין מי המועמדים לקיצור פז”מ. מתברר כי חברי המזכירות הם חותמת הגומי של הקומבינטור ישראל כ”ץ.
וכך נהנים אנשיו של כ”ץ במישור המוניציפאלי : תמורת אישור קיצור הפז”מ שנתניהו ימליץ, ישראל כ”ץ יאשר.
יקבלו מקורביו את חתימת הועדה המוניציפאלית לקומבינות של חבורת כ”ץ .

הליכוד בירושלים – מקרה מבחן
באווירה הקיימת שמשדר נתניהו נראה כי הוא ממוטט את מגדל קוביות הלגו ונותן לישראל כ”ץ לסדר אותם מחדש תוך שהוא מפקיר לו את הזירה. ברמה המוניציפאלית הליכוד בירושלים מרוסק. בחודשים האחרונים היה מהלך שלכותב שורות אלו היה חלק בו.
המטרה הייתה להביא את רמי לוי משיווק השקמה ולהציבו כראש הרשימה של הליכוד בירושלים. חובה לזכור כי רמי לוי הוא מועמד ראוי ומוביל בירושלים, ודאי שראוי הרבה יותר מישראל כ”ץ. כאשר הצגנו את המהלך קיבלנו את ברכת הדרך של יועצו של נתניהו. בבדיקות שנעשו התברר כי רמי לוי יכול לסחוף את הליכוד לארבע ואולי גם לחמש נציגים במועצת העיר.
לפני שלושה שבועות התחלנו להרגיש שבסביבת נתניהו ממסמסים את המהלך. יועצו שלום שלמה אינו עונה לטלפונים, מסכם עם אנשים שהוא יפגוש אותם במועד מסוים אך במקום נפגש עם קבוצת [אנטי ביבי] בליכוד (הקבוצה השלטת בסניף שפוקדת אנשים לקדימה : איציק קויפמן, דודו אמסלם,יורם קרשי וישראל יהושוע. פטרון הקבוצה ישראל כ”ץ], ונתן להם אור ירוק להביא לו מישהו יותר טוב מרמי לוי. הלכה חבורת הנעלולים ומה מצאה ? את אלישע פלג. אותו מגה נפל שרץ ברשימה עצמאית בעבר ונכשל. היה צריך להעלות אותו מן השאול כי הוא נעלם מהמפה הפוליטית בירושלים. פלג אינו מסוגל לעבור את אחוז החסימה אך את הקבוצה זה לא מעניין. מתברר כי פורוש, המועמד החרדי, סגר איתם דיל : תריצו מועמד סרק שיפגע בניר ברקת והתפקידים שלכם סגורים.
ונתניהו ? הוא שוב מעדיף מהלך של קומבינה קטנה, מול מהלך של ווינריות.
כן נתניהו וגם שלום שלמה. נכתב כבר שסוף מעשה במחשבה בתחילה. אני הייתי מוסיף ש”מה שזרעת זה מה שתקצור”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עכשיו המפתח בידו

אלי חזן

רבין ההסתה והלקח

אריק זיו ויזר

ללבני חסר ניחוח תהליך השלום

הפרמיטיבים והקרן החדשה

אריק זיו ויזר

בנט מחכה לשקד

אריק זיו ויזר

הנה בא יו”ר המרכז הבא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן