30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נזק ? או : נזק!

עוד מעט נציין שנה מאז הבחירות הכלליות. עינר אביב – עורך ליכודניק מהניכר – מכניס לשולחן הניתוחים את נבחרי הליכוד. הוא מתחיל מהמקום ה – 30, אורן חזן, ומנסה להבין האם מדובר בנזק לליכוד או שתדמית הנזק שנוצרה לחזן היא תדמית ולא מציאות




לא הרבה זוכרים זאת. אני כן. ב – 18 במרץ 2015 לפנות בוקר נראה אורן חזן מתקרב לכתב שמואל רוזנר לאחר שהאחרון סיים לסקר את הנעשה בליכוד בגני התערוכה כאשר הספירה הראתה באותה שעה 29 מנדטים לליכוד. רוזנר נראה מזלזל בחזן כשזה האחרון אומר לו שהוא הח"כ במקום ה – 30 והוא ייכנס לכנסת. הזלזול של חזן האלמוני דאז התחלף בינתיים בזלזול חריף יותר מחד אך גם בחוסר האפשרות להתעלם מח"כ אורן חזן.


באותה העת נרשם אורן כמועמד המעצבן של הליכוד. המועמדים לכנסת באותה העת לא ספרו אותו. אחרי הכל, מי האמין שהליכוד יזכה ב – 30 מושבים בכנסת? יותר מכך, חזן לא הפסיק לריב עם אנשים אחרים במטה הבחירות ובעיקר עם דמות קונטרוברסלית אחרת בשם יו"ר צעירי הליכוד דוד שאין.

הנה כי כן, אורן לא עניין אף אחד. מה שעניין היה אבא של אורן – יחיאל חזן – שבבחירות 2006 קיבל כרטיס אדום בוהק מחברי מרכז הליכוד ששלחו אותו עמוק אל עבר מקום ה – 46 הלא ריאלי. פעם נשאל בדיעבד חבר מרכז, שנצפה במצלמות הטלוויזיה מחבק בחום את חזן האב, האם הוא הצביע לו בפריימריז?

חבר המרכז הפטיר בבוז : "נראה לך"?

אבל חיבקת אותו ….

"נכון, אבל אני לא מצטער על כך. כשהתקשורת תוקפת ליכודניק יש להגן עליו. זה דבר אחד. אך מצד שני, אנו מוכרחים כחברי מרכז וככאלה שאכפת להם מהתנועה ומהמדינה להצביע אך ורק למועמדים שייצגו היטב את הציבור ולא יתנהגו בטיפשות. והמבין יבין…."


אז בהתחלה לא קיבל אורן חזן מספיק תשומת לב למרות שבכל מקום הוא צווח "הנה אני". בארץ נהדרת היו הראשונים לזהות את הפוטנציאל והם יצרו לו דמות גרוטסקית. בדרך כלל דמות בארץ נהדרת מבטיחה פרסום שמבטיח יכולת להיבחר בבחירות שלאחר מכן. הפעם לא נראה שזה יקרה.

מדוע יש לשאול? משום שקשה עדיין לשכוח את התחקיר המקיף שעשה עמית סגל על מעשיו לכאורה של חזן בבולגריה, על כך שאורן אמר שיתבע אותו ועל כך ששום דבר לא באמת מתקדם. חזן לא מצליח לנקות את שמו והשאלות עדיין רבות. יותר מכך, חזן הצליח להסתכסך עם כל כך הרבה נבחרי ליכוד בסיעה : לא רק עם שר הביטחון בוגי יעלון אלא גם עם ח"כ שרן השכל, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ואפילו עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר הסיעה צחי הנגבי! הספק כזה לא נראה מאז ימי יוחנן מגוש חלב. אפילו את ח"כ ענת ברקו הצליח אורן להוציא מדעתה כאשר נעלם מההצבעה על החוק שלה.


חשוב להדגיש : חזן עושה פעילויות מאוד חשובות בכנסת. כך למשל הוא מנסה לקדם יוזמה להעברת המסתננים מדרום תל אביב או שהוא דואג לתושבי יו"ש או שהוא מסייע למשפחות במצוקה. חזן עושה והמון אך לא רואים זאת כי הפרובוקטיביות שלו מכסה על הפעילות שלו.

גם המריבות התכופות שלו עם חברות כנסת מהאופוזיציה לא משחקות לטובתו. חבר מרכז מרמת גן אמר לאחרונה : "מצד אחד יש משהו מאוד מהנה בלראות את אורן חזן מרגיז תרנגולות פמיניסטיות שמאלניות צבועות. מצד שני, זה לא ממש מכבד אותנו".

בואו נודה : בשלב הזה אורן חזן הוא נזק לליכוד ואם ימשיך בדרך הזאת הוא יגמור כמו אבא שלו. אך הפוטנציאל שלו הוא אדיר ויש להניח שאם ישנה את דרכו הרי שנראה אותו בכנסת הבאה בפוזיציה משמעותית. אם לאו הוא עלול להיות אפיזודה היסטורית חולפת בבית המחוקקים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בעקבות בקשתו של ח"כ כרמל שאמה ועדת כלכלה קימה דיון בנושא קבוצות רכישה

אריק זיו ויזר

אופיר אקוניס בגוש עציון: "חוק ההסדרה קריטי לתל אביב וליהודה ושומרון כאחד"

אלי חזן

האם ישראל ערוכה לאסון בקנה מידה כמו זה שאירע בבירות?

אברהם (אבי) אילון

– גילה גמליאל בכנס שדולת הנשים בעשרת

אריק זיו ויזר

האם במבני ציבור יחסכו במים ? – יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

יו"ר הקואליציה וראש הממשלה : הפיוס

אלי חזן
דילוג לתוכן