40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
זוכרים את בגין

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – קטי שיטרית

פרוייקט ליכודניק לרגל 20 שנה למותו של מנחם בגין. נבחרי הליכוד מעלים את זכרו

 

 

“כאשר נודע לי על מותו של מנחם בגין במרץ 1992 הודעתי על הפסקת השיעור בכיתה בה לימדתי כמורה בבית הספר ע”ש לוי אשכול בבית שמש. פטירתו של מי שהיה ותמיד יישאר המנהיג הבלתי מעורער של המחנה הלאומי, הכתה בי ובמעריציו כרעם ביום בהיר, כך שמעבר לסדר היום מבחינתי היה בלתי אפשרי.  קשה עד כמעט בלתי אפשרי לתאר את משמעותו של מנחם בגין עבורי בקטע קצר. גדלתי בבית שנשם בגין, דיבר בגין וחשב בגין. בפעילות בבית”ר, בכנסים הפוליטיים אליהם הייתי יוצאת עם אבי ז”ל ובשיחות חולין- תמיד שמו של בגין נאמר בהערצה.

 

כיום כשמנסים לנתח ולהבין את עוצמת המהפך שחולל הליכוד ב77′, רבים תולים את התמיכה המאסיבית שקיבל בגין בעיירות הפיתוח ובשכונות המצוקה. כנערה אני זוכרת את השפעתו הגדולה של בגין על אותו ציבור רחב, הציבור האחר של ישראל השנייה. תמיכת אוכלוסיות חלשות במפלגת ימין אינו דבר של מה בכך, שכן מצופה מאוכלוסיות כאלה לתמוך דווקא במפלגות סוציאליסטיות, מניפי דגל השוויון הכלכלי, אך בפועל צניעותו של בגין ויושר כפיו הם אלו שמשכו את העמלים והנדכאים במדינה לליכוד, כך יכלו המוני ישראל להזדהות עם מנהיג  המוכן לקבל אותם כפי שהם. עד כדי כך חיבור זה היה אמיתי, שאפשר לומר שברית זו עדיין מתקיימת למרות שעברו כמעט 30 שנים לעזיבתו של בגין את המפלגה.

מנחם בגין הצליח היכן שראשי ממשלה נכשלו כמעט שלושה עשורים. אפשר לומר שעם עלייתו לשלטון החל השסע העדתי בישראל להתאחות. לא עוד ימי סלאח שבתי והפנקס האדום, כי אם שוויון, ואחדות.

כך אזכור את ראש הממשלה שלי, מנחם בגין- מקרב לבבות ומאחה קרעים”.

 

 

קטי שיטרית, מקום 31 ברשימת הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – משה פייגלין

אריק זיו ויזר

ריבלין חושב שנבחרי הליכוד חוטאים למורשת בגין

אלי חזן

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – יו”ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין

אריק זיו ויזר

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – שרת התרבות והספורט לימור לבנת

אריק זיו ויזר

20 שנה למותו. “בגין דובר האמת”

אריק זיו ויזר

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – שר החינוך גדעון סער

אלי חזן
דילוג לתוכן