18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

נאחז בקרנות המוניציפאלי

אבי גבאי רומז שהצלחה מוניציפאלית חלקית ביותר היא מדד לבחירות הכלליות. אז הוא חושב. ובניגוד למה שמפלגתו מנסה לשווק לציבור, היא לא באמת בעד הגבלת כהונה של ראש ממשלה

 

הבשורה הגדולה של הבחירות המוניציפאליות הללו הוא ניצחונה של עליזה בלוך בבית שמש. כל השאר, הן בשורות משנה שהמשמעות שלהן על הבחירות הכלליות היא מינימאלית עד אפסית. בהקשר הזה, לרוב, ישראל היא לא בריטניה, בוודאי לא בשני העשורים האחרונים, ואופי הבחירה המוניציפאלי שונה לחלוטין מאופי הבחירה בבחירות הכלליות. השיקולים של המצביעים כל כך שונה בין שתי המערכות שזה כל כך הזוי שיו”ר המחנה הציוני לא רואה זאת. גבאי מתלהב בצורת “פול גז בניוטרל”, מניצחונות של מועמדי מפלגת העבודה בערים מסוימות אך זה מעיד בעיקר על חוסר ההבנה הפוליטית. בראיון לאפי טריגר בגלי צה”ל הוא אמר : “כשהציבור רוצה שינוי קשה מאוד ללכת נגד הגל הזה. אני משליך מהבחירות המקומיות לכלליות – עם ישראל רוצה שינוי”

 

אז נעזוב לרגע את העובדה שגבאי חי בניתוק והוא לא באמת שומע את רחשי הציבור. זכור למשל כיצד בוימו מטעמו כנסים פוליטיים שבהם נראו לכאורה המוני אנשים מגיעים לשמוע אותו אך המציאות בלא מעט מקרים הייתה שהאולמות אליהם הגיע הוקטנו וכך נוצרה אשליה אופטית. הבחירות המוניציפאליות שבהם שטף ראש הממשלה נתניהו את הארץ הוכיחו בדיוק הפוך. שראש הממשלה מאוד פופולארי. מועמדים התחננו על מנת לקבל סרטוני תמיכה שלו. יותר מכך, הציבור הישראלי ברובו עושה הפרדה מאוד ברורה בין בחירה במועמד ברשות מקומית לבין בחירה ברמה הארצית. אתן שתי דוגמאות שמוכיחות באופן מובהק את מה שאני אומר :

בבאר שבע קיבל ראש העיר רובי דנילוביץ’ 91.5% מהקולות. רוביק הוא איש מפלגת העבודה ואפילו רשימת הליכוד בעיר המליצה להצביע לו לראשות. דנילוביץ’, רק לסבר את האוזן, לא רץ עם אותיות “אמת” השנואות  אלא ברשימה שנקראת “דרך חדשה”. וכאשר מביטים על תוצאות הבחירות הכלליות של 2015 הרי שהליכוד קיבל 38 אחוזים והמחנה הציוני נשאר הרחק מאחור עם 13 אחוזים. אלא שדנילוביץ’ נבחר לראשות העיר גם ב – 2008 וב – 2013 והליכוד היה המפלגה הגדולה ביותר גם בבחירות 2009 וגם בבחירות 2013 בהתאמה.

אתן גם דוגמא הפוכה : במודיעין קיבל ראש העיר חיים ביבס תמיכה גורפת. הוא היה מועמד יחיד ללא מתחרים. בדומה לדנילוביץ’ גם הוא לא התמודד עם פתקי המפלגה בה הוא חבר אלא יצר רשימה משלו : “חיים במודיעין” שקיבלה את רוב המנדטים למועצת העיר. הליכוד בבחירות 2015 בכלל יצא שני בפער שבעה אחוזים אחרי המחנה הציוני. הסיעה השלישית בגודלה הייתה יש עתיד.

 

יכולתי להמשיך ולספר את הסיפור גם בחולון. אבי גבאי לא סיפר שמוטי ששון שדווקא התמודד עם פתקי “אמת” ניצח אבל בקושי, בוודאי בהשוואה לפעמים שעברו, את שי קינן מועמד הליכוד. ואילו בבחירות הכלליות הליכוד קיבל קצת יותר מ – 31 אחוזים לעומת 20 אחוזים של המחנה הציוני.

 

הנה כי כן, גבאי לא טועה לחלוטין אלא שהוא עושה אדפטציה פוליטית ל”פייק ניוז”.

 

הגבלת קדנציה, האמנם?

משהו מרענן נוסף הבליטו הבחירות הללו לגבי המחנה הציוני והוא נושא הגבלת הכהונה של ראש הממשלה. אחד הטיעונים שחוזרים עליו שוב ושוב הוא שכוח משחית וכוח זמן רב מדי משחית מדי. אז אשים לרגע בצד את העובדה שנתניהו הביא את ישראל למקומות שאנשים כמו אבי גבאי פעם חלמו רק על עשרה אחוזים מהם. שימו לב, לתמיכה של גבאי ומפלגת העבודה במועמדים הבאים :

רוביק דנילוביץ’ – נכנס לקדנציה השלישית שלו. אבל רגע, מד הצביעות המחמיר רק הולך וגדל : רון חולדאי ראש עיריית תל אביב מ  – 1998. מוטי ששון ראש עיריית חולון מ – 1993. חשבתם ש – 25 שנים זה מספיק? קבלו את זה : סימון אלפסי הוא ראש עיריית יוקנעם עלית מ – 1989 ! נכנס לקדנציה שביעית !!!

ומי לוקח בעלות, אולי יותר מכולם, על ההצלחה שלהם ותומך בהם עד בלי די ? אבי גבאי….

וחשוב לי להבהיר : כל ראש הערים שציינתי עושים עבודה מעולה וכל הכבוד להם על כך. הם מקבלים את אמון הציבור שוב ושוב ואם לא היו טובים היו מדיחים אותם כשם שג’קי סבג הודח בנהריה. מה שחשוב להבהיר כאן הוא שאנשי שמאל לא באמת מעוניינים בהגבלת קדנציות של ראש ממשלה מבחינה מהותית, הבעיה שלהם זה נתניהו. הוא עושה את עבודתו טוב מדי והם יודעים שקשה לנצח אותו. לכן, הם פונים להאשמות שוחד מופרכות, משקרים במצח נחושה וגם, מנסים בצורה כושלת, להגביל כהונה.

 

גבאי פונה למקומות מופרכים שכאלו משום שהוא כל כך חלש וכל כך שנוא במפלגתו. מעת לעת אפשר לראות מה חושבים עליו לא רק פעילי המפלגה אלא גם חברי הכנסת שלה. כנסו לקבוצות הווטס אפ ותראו מכל טוב ההשמצות. אז מה הפלא שהוא נאחז בקרנות המוניציפאלי ?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

העסק חייב להצליח

אלי חזן

שקר “הכיבוש”!!

אריק זיו ויזר

מרידור, הו מרידור

אריק זיו ויזר

חוק השקיות: מפספסים את המטרה

אריק זיו ויזר

שריינו ביומן : 11 במרץ בכנס של השר הנגבי

עינר אביב

חשבון נפש לפני בחירות 2013

אלי חזן
דילוג לתוכן