24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

נאום נתניהו : הפיכת הפרדיגמה

יומיים לאחר נאום נתניהו. אלי חזן על הפיכת הפרדיגמה ועל התנהגות האופוזיציה 


יותר צפוי מזריחת השמש : נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המלא בערכים מוספים זכה לחיצי ביקורת מח”כים באופוזיציה. כך למשל אמר ח”כ איתן כבל : “במקום להפוך את נאום השנאה המגונה של אבו מאזן להזדמנות, ולהראות לעולם שבשעה שהפלסטינים מסכלים את התהליך המדיני ישראל מושיטה יד לשלום, נתניהו, כצפוי, העדיף להיות צודק ולא חכם”. כבל מייצג אופוזיציה ישראלית מתוסכלת שאיננה מצליחה לייצר אלטרנטיבה ודבריה מנותקים מהמציאות. אין תמה שהיא תפסה לה מקום של קבע במקום בו יושבת האופוזיציה בכנסת ישראל – בצד שמאל.


נתניהו דווקא כן הציג יד מושטת לשלום אלא שהוא הפך את פרדיגמת השלום של השמאל – פרדיגמה שהשיתה עלינו את אסון אוסלו. אם בעבר העדיפו ממשלות רבין ופרס, בחוסר ברירה לשיטתם, מצב שבו מקריבים “קורבנות שלום” על חשבון הביטחון של ישראל הרי שנתניהו הדגיש : לא עוד. יותר מכך, בעבר, נטען בעיקר על ידי דוברים בשמאל, כי שלום עם הפלשתינים יפתח לנו דלתות בארצות ערב ואילו נתניהו מבקש לנסות דרך יצירתית חדשה הואיל ואבו מאזן הוא לא באמת פרטנר. הוא אמר זאת במפורש בנאום : “אני מאמין שניתן להשיג את השלום באמצעות מעורבותן הפעילה של מדינות ערב. אני מוכן לפשרה היסטורית, לא בגלל שישראל כובשת אדמה זרה. אולם זה חייב להיות שלום אמיתי. זאת הסיבה שבכל הסכם שלום, שבוודאי יחייב פשרה טריטוריאלית, תמיד אתעקש על כך שישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום”. ראוי ראוי גם להדגיש : מדובר באותו נתניהו ששינה את פרדיגמת ה”שטחים תמורת שלום” למשא ומתן על בסיס עקרון ההדדיות.


זאת ועוד, נתניהו הפך לרב אומן באמצעים המוחשיים עימם הוא מגיע לאו”ם. בהקשר הזה אני נזכר תמיד ביאסר ערפאת שהיה מגיע למליאת האו”ם עם תמונות של ילדים פלשתינים משום שרצה לנהל תעמולה אנטי ישראלית שקרית. נתניהו הבין שהמלחמה של ישראל היא לא רק מלחמה צבאית כי אם מלחמת הסברה ישראלית על הצבת האמת בפניו של העולם. הוא הראה את המציאות שכה רבים אינה מודעים לה. ובמלחמת התעמולה הזאת הוא הביא לאבחנה המוסרית בינינו לבין החמאס דרך שפה שהעולם המערבי מבין : הילדים שלנו וילדי רצועת עזה. “הפער המהותי המוסר בין ישראל לחמאס לא יכול היה להיות ברור יותר. ישראל השתמשה בטילים כדי להגן על הילדים שלה, וחמאס השתמש בטילים שלו כדי לירות על ילדים. אתם חוקרים את ישראל ולא את חמאס על פשעי מלחמה, מועצת זכויות האדם הופכת על פיהם את חוקי המלחמה. ישראל שעשתה הכל כדי לצמצם פגיעה באזרחים, מגנים אותה. מועצת זכויות האדם של האו”ם שולחת מסר ברור לטרוריסטים. מועצת זכויות האדם הפכה למועצת זכויות של הטרוריסטים”. על כך הוא מקדים כאשר יוצר אבחנה מוסרית לא פחות חשובה בין אסלאם קיצוני לבין אסלאמים אחרים ומדגיש שאנחנו בעצם באותה סירה : קורבנות הטרור והחולניות של האסלאם הקיצוני.


כמו כל נאום של נתניהו : ידונו בו עוד רבות. השאלה המרכזית היא מה יאמצו ממנו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יש כחלון במשכן ?

אלי חזן

מהמרתון ועד סיני: אחריות אישית

אלי חזן

היורשים של כחלון

אלי חזן

חוק האזרחות: מידתי, מוסרי והגיוני

אלי חזן

אונ’ בן־גוריון: לא פוליטי, מקצועי

אלי חזן

אחרי הכל – השמיים הם של כולם

אלי חזן
דילוג לתוכן