19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מתי בנט ידבר טורקית

מה מפריע ברקת לכפרי,איפרגן ונגה ארבל, בין עו"ד יוסי כהן ולעיתון הארץ, רונן פלוט ראש עיר, גליק שמאלן ? , בנט מקנא בליברמן

הפיגוע ב"שרונה"

לאחר שקט יחסי חזרנו לטרור, הפעם בתל אביב במתחם שרונה המתחדש.
בינתיים מדובר באירוע בודד שהצליח, וצריך לתת לליברמן 100 ימי חסד בכדי לראות כיצד הוא נערך.
הגינויים מהעולם דומים לניחוח של בושם, מיד לאחר הפיגוע יוצאים באמירה סתומה שישראל זכאית לשמור על הביטחון שלה, אך מה שיקרה כאשר אנו באמת נגן זה שהם יגנו אותנו.

לכן צריך להיכנס לכפר שממנו יצאו המחבלים ופשוט לנקות אותו מנשק.  בית שבו יהיה נשק ייהרס. צריך להפוך את הכפר לדוגמא לפלסטינים. כל כפר או יישוב ממנו ייצא מפגע יקבל טיפול דומה.
זאת הדרך ואין בילתה.


ניר ברקת נכשל בירושלים

 

לפני שבוע וחצי ערך ברקת לכבוד יום ירושלים מפגש קבבים לחברי מרכז הליכוד, וחברי מרכז הגיעו בכדי לפגוש האחד את השני.
אלא שמה שהתברר ביום ירושלים הוא שברקת נכשל, הרבה יחסי ציבור לא יכולים להסתיר את הנתונים הקשים.
בנתונים של מכון ירושלים לחקר ישראל התברר שהרוב היהודי בירושלים המשיך להצטמצם גם לאורך כל שנות כהונתו של ברקת, ב 2008 כשברקת נכנס לתפקידו היו בירושלים 35.3% ערבים ואילו ב 2014 37.2%.

הסתבר כי ירושלים היא העיר הננטשת ביותר בישראל, ולמרות שהילודה הטבעית של היהודים גבוהה יותר ההגירה השלילית גורמת לכיווץ הרוב היהודי בירושלים.

ולא רק זה, נגה ארבל שכעסה על שברקת השתמש בתמונה של משפחתה ליחסי ציבור פרסמה פוסט נוקב בו כתבה בין היתר:

"אדוני ראש העיר,

התמונה שצירפת לפוסט שלך היא אכן תמונה של משפחה ירושלמית ציונית שומרת מסורת.

אני יודעת את זה כי התמונה הזו, שאין זו הפעם הראשונה שאתה עושה בה שימוש ללא רשות המצולמים בה, היא תמונה של המשפחה שלי.

ולידיעתך,

המשפחה הזו עוזבת בקיץ הקרוב את ירושלים בלב כבד.

אנחנו עוזבים גם כי אפשרויות התעסוקה בעיר מצומצמות באופן שעשוי לפגוע ביכולתנו להמשיך לפתח את הקריירות שלנו.

עברנו לכאן לפני עשר שנים ושני ילדים מתוך אהבת העיר. ועכשיו אנחנו עוזבים. בצער, באכזבה, ובתקווה לחזור בקרוב. כי אנחנו עדיין אוהבים את העיר. אבל לפחות בשלב הזה, נראה שאין בה מקום לילדים שלנו".

רבים מתושבי העיר הציונים והתורמים חשים תחושות דומות.

אגב, הדה מרקר מביאים נתונים קשים ביחס לירושלים:

"כשמסתכלים מעבר לתחושות ולתדמית, הנתונים על מצבה הסוציו־אקונומי של אוכלוסיית ירושלים עגומים. בירושלים חיים כיום כ–830 אלף תושבים, וקשה למצוא נתונים המעידים על שיפור כלכלי בחייהם בתקופתו של ברקת. מנתוני המכון לחקר ירושלים עולה כי ב–2013 היו 46% מהתושבים בעיר מתחת לקו העוני לעומת 22% מהתושבים בכלל ישראל – ולעומת 42.6% מתושבי ירושלים ב–2007. גם בחינה של תמונת האבטלה בעיר לא מעודדת: אם ב–2008 4.2% ממקבלי דמי האבטלה בישראל היו מירושלים, ב–2013 4.6% ממקבלי האבטלה במדינה הגיעו מהעיר. כמו כן, נכון ל–2012 השכר הממוצע לחודש בירושלים היה נמוך ב–18% מהשכר הממוצע בישראל. גם מצב מערכת החינוך בעיר לא מעודד: נכון ל–2013, 71% מהתלמידים בירושלים ניגשו לבגרות, לעומת 83% מהתלמידים ב–2008. כמו כן, בין 2008 ל–2013 צמח מאזן ההגירה השלילי של העיר (ההפרש השלילי בין מספר העוזבים למספר המצטרפים) מ–4,900 ל–7,400."

 משה איפרגן, חבר מרכז ליכוד ותומך של ברקת אומר לליכודניק:

"תמכתי בניר ואני מברך על כך שהצטרף לליכוד, אבל יש בי וברבים אכזבה עצומה על האקזיט שהוא עושה מירושלים אל הפוליטיקה הארצית.

ידוע שראש עיר בקדנציה הראשונה לומד את העבודה ובקדנציות השנייה והשלישית מביא את התועלת הרבה ביותר.

מבחינתי ומבחינת מצביעים רבים של ברקת הוא עדיין לא מילא את הציפיות ממנו, אני מקווה מאוד שניר יתעשת ויודיע שהוא נשאר בירושלים לקדנציה שלישית, כי אם לא אז מהר מאוד הנתונים יגלו שהוא משאיר את עיר הבירה במצב רע בנושאים החשובים באמת.
מעבר לנתונים הלא מחמיאים ירושלים נכנסה לאי וודאות פוליטית שפוגעת בה, וזה חבל מאוד."


מיכל כפרי מזועזעת מברקת

 

מיכל כפרי, ליכודניקית וותיקה, גם קיבלה טלפון המזמין אותה למרכז הקבבים, אך היא הטיחה במתקשר דברים קשים.
מיכל השקיעה רבות עבור ברקת, גם כשהיה באופוזיציה, אך גילתה מהר מאוד את האמת שגילו רבים, ברגע שניר נחת בכורסת ראש העיר הוא זרק את הליכודניקים והקיף את עצמו באנשי שמאל.

בבחירות האחרונות בירושלים מיכל הגיעה להצביע לניר ואמרה שהיא סתמה את האף בזמן ההצבעה.

אמרתי לה שברקת לוקח משכורת של שקל היא ענתה "נכון בהתחלה התלהבתי מזה שאחד שעשה אקזיט בא לשרת את הציבור ללא תמורה אבל מדוע העלות של הבכירים בעירייה זינקה בצורה חדה?"

התברר  לה כי תקציב לשכת ברקת גדל פי שלוש וחצי מתקופת לופוליאנסקי ( לפי כלכליסט מ 1.9 מיליון בתקופת לופוליאנסקי ל 7 מיליון בתקופת ברקת).

מיכל שייכת לקבוצה של אנשי ליכוד שציפו שניר ישנה את ההגירה השלילית ולא אחרי שיבחר לעירייה יתחיל את מהלך הגירה האישית מספרא.

אגב,  בהקשר הזה הדה מרקר מ  2015 מספר:

ביולי שלחה עמותת צחו"ר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שבו נכתב כי "בעיריית ירושלים קיימת תופעה של העסקת מקורבים שפעלו לבחירת ברקת לראשות העירייה, אם בדרך של משרות קבועות ואם בדרך של קניית שירות". עניין העסקת המקורבים אף גרם לקרע בין ברקת למנכ"ל העירייה לשעבר, תא"ל במיל' יוסי היימן, שהתפטר לאחר שסירב למינויים של שלושה מקורבים של ברקת במנגנון העירוני. המכתב של צחו"ר מפרט מקרים בעייתיים נוספים. כך למשל, רועי פולקמן, כיום ח"כ מטעם כולנו, עבד לפני בחירות 2008 במטה של ברקת, ולאחר מכן מונה למנהל האגף לתכנון אסטרטגי בעיר (התחום שודרג לאחר מינויו מחטיבה לאגף). בבחירות המוניציפליות ב–2013 שובץ פולקמן כמספר שש ברשימתו של ברקת. הוא לא נבחר, אך כמה חודשים לאחר מכן נשכר לתת שירותים לעירייה, כיועץ חיצוני, תמורת יותר מ–300 אלף שקל. כשפורסם הסיפור, טען פולקמן בתגובה שעיריית ירושלים התקשרה עמו בשל היותו איש מקצוע מהשורה הראשונה. עניין זה מצוי כעת בבדיקת מבקר המדינה.

 בנוסף, מיכל שלם, ראש המטה של ברקת לפני בחירות 2008, מונתה לאחר הבחירות לראשת הסגל של עיריית ירושלים, תפקיד שלא היה קיים קודם לכן, ולא היה קיים באף עיר אחרת. את זוהר זולר, שהיה מנהל מטה הבחירות של ברקת ב–2013, מינה ברקת למשנה למנכ"ל תוכנית אב לתחבורה בירושלים, תפקיד שלא היה קיים קודם לכן. עידו רוזנברג, פעיל אחר במטה, מונה למזכיר מועצת העירייה. כמו כן, שני פעילים של ברקת במגזר החרדי – אברהם קרויזר ויעקב אייזק, שבראיון ל"הארץ" לאחר בחירות 2013 התגאו שהביאו לו את הניצחון, נשכרו לאחר הבחירות לתת ייעוץ אסטרטגי לעירייה".

אגב, כבר כעת מתנהלים קרבות ירושה ופעילי ליכוד בעיר נחלקים לשלושה:
אלה שבטוחים שניר יתמוך במאיר תורג'מן, אלה שבטוחים שיתמוך במשה ליאון ואלה שבטוחים שיתמוך בח"כ דודי אמסלם. במוקדם או במאוחר ניר יצטרך לספוג את האכזבה של רבים, כי אין מצב שכולם יהיו מרוצים.


נפתלי בנט במאמץ להפלת ממשלת ימין

 

בנט לא נח לרגע, לאחר המשבר המיותר שיצר בעניין הקבינט ניצל אירוע חגיגי בישיבת "מרכז הרב" לכבוד יום ירושלים בכדי לתקוף בו את ראש הממשלה.
הוא דיבר על נתניהו שמדבר באנגלית אחרת מאשר בעברית.
אם נתניהו היה נותן לבנט את תפקיד שר החוץ איך הפרחח היה מדבר, לא רק אנגלית אפילו טורקית.

בנט נהנה ממחיאות הכפיים של הימין הקיצוני אלו שרואים בו סוג של רפורמי עם כיפה בגודל של שנקל.

אלא שרבים במחנה זה זוכרים את הטראומה שבהפלת שמיר ואוסלו שבא בעקבות זה, ומודאגים שבנט דוחף למצב שבו לא תהיה ברירה אלא להחליפו או שאם הממשלה תיפול יעלה השמאל.
בנט מסכן את המגזר שלו ואת הימין רק בגלל האגו שלו. במקום לחולל שיניו במשרד המשפטים והמשרד החינוך הוא מסכן הכל בגלל האובססיה שלו נגד נתניהו.

ברור שבנט איבד בלמים מאז מונה ליברמן לשר ביטחון, הוא למעשה פתח חזית גם נגד ליברמן, ונשאלת השאלה, אם בנט מתקוטט עם כולם, איך הוא מצפה שמישהו ישתף איתו פעולה בעתיד לכשירצה להתקדם בהיררכיה השלטונית?


שרה נתניהו

 

עו"ד יוסי כהן המייצג את גב' נתניה ביקר בצורה קשה  את השופטת בבית הדין לעבודה, וכולם הסתערו עליו, אך כאשר העיתון לאנשים חושבים תקף שופט עליון רק משום שהוא גר ביהודה ושומרון והגדיר אותו פושע בינלאומי, זה עובר בשקט. הכל פוליטיקה.

 


רונן פלוט נבחר לראשות העיר נצרת עילית

 

רונן שהיה מנכ"ל הכנסת בשנים האחרונות הוכיח שהוא בעל יכולת עשייה. מאז נכנס לתפקיד הכנסת נראית הרבה יותר יפה ומטופחת, רונן פתר את בעיית החניה כאשר הכשיר עוד שיטח חניה ועוד.

רונן הצליח להיבחר ברוב גדול כאשר מאחוריו היו רוב שרי הליכוד, ורונן צריך את עזרת השרים מכיוון שהעיר נמצאת בצרה .

רונן הודיע לליכודניק כי בימים הקרובים יתנהל מפקד גדול שהוא יוביל .

מאחלים בהצלחה לרונן ולנצרת עילית.


בהצלחה לאלברט, המחליף של רונן

 

מיד בבוקר של אחר הבחירות הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי ראש המטה שלו אלברט סחרוביץ מחליף את רונן בתפקיד

אין ספק כי נעשה צדק עם אלברט וראוי לציין כי יו"ר הכנסת דאג למי שהלך איתו כברת דרך.

אין ספק כי זהו אחד מהמינויים המוצלחים.


יהודה גליק

 

כאשר גליק נחת על כיסא חבר הכנסת התזמורת בתקשורת וחברי כנסת מהשמאל דיברו על קיצוני שהגיע לכנסת ברשימת הליכוד. מי שמכיר את גליק יודע שיש לו שריטה בנושא בית המקדש אך בפועל יש פה אזרח שומר חוק ונעים הליכות עד כדי כך שגורמים הימין הקיצוני קוראים לו שמאלן
לפני שבוע עמד השר בנט מול הח"כ החדש  ששאל אותו שאלה לא בנושא בית המקדש, אלא כיצד הוא שמתלהם בתקשורת נותן דוגמא כשר חינוך לתלמידים.
אין ספק שגליק הוא הפתעה ומהווה תוספת כוח לליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המפץ של גבעת האולפנה

אריק זיו ויזר

קיש מכיש ללא מורא ?

אריק זיו ויזר

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר

בית שמש: דם או הפרדה

אריק זיו ויזר

אלקין וסער – מבשרי הרודנות הפרלמנטרית בכנסת

אריק זיו ויזר

להצלחה אבות רבים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן