26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי

התנהגות הססנית וכנועה של העולם הדמוקרטי המערבי כלפי התוקפנות הטרוריסטית של המדינות הטוטליטאריות הדרום-מזרחיות בראשות סין מעצימה את הטרור הבינלאומי החותר למלחמת עולם בין-תרבותית שתפיל מיליארדי קורבנות

 

 

לא במקרה תוכפים לאחרונה איומי מלחמה מצד צפון קוריאה ואירן כנגד העולם המערבי הדמוקרטי, במקביל לפיגועי טֶרור וניסיונות פיגוע בצפון אמריקה ובאירופה, שכן נראה שכל אלה מבשרים את בוא מלחמת התרבויות העולמית שניבא עוד בשנת 1992 פרופ' סמואל הנטינגטון, מרצה אמריקני למדע המדינה; למרות שהמדינאים בעולם המערבי והנשיא אובמה בראשם, עדיין אינם מבינים מאיפה זה בא להם ולמה, במיוחד לאחר שהיו כל כך נחמדים וסבלניים כלפי גילויי התוקפנות כלפיהם.

 

רוצים את בוש במקום אובמה

 

גם לא מקרה הוא שלאחרונה גילה סקר שנערך על־ידי ה"וושינגטון פוסט" ורשת אי־בי־סי, כי שיעור התמיכה של הציבור האמריקני בנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, עומד על 47 אחוז – תמיכה זהה לזו שנהנה ממנה כיום אובמה, הנשיא המכהן. הסקר ממחיש כי חלק משמעותי מאוד מהציבור האמריקני מבין עתה שמדיניות הנשיא הרפובליקני לשעבר הייתה נכונה, לרבות הפלישות לאפגניסטן ולעיראק שלא רק שחררו את המדינות מאימת הטליבן ועריצותו של סדאם חוסיין, אלא שידרו לעולם הדרום-מזרחי בראשות סין, אירן, צפון קוריאה וסוריה, שכל פגיעה בבת ברית קרובה או רחוקה של המערב תיענה בהתערבות צבאית אמריקנית; כך שאמריקנים רבים כמהים עתה לחלופה רפובליקנית בדמות תואם-בוש-הבן למשטרו ההססני-בדלני של אובמה.

 

לעולם המערבי הדמוקרטי כולו מתחילה לחדור ההבנה כי הדרך בה הוא מנהל את המשבר מגלה כי המערב שכח הכול ולא למד דבר מאסון מלחמת העולם השנייה ששיאו היה השואה. מסתבר שבאמת – במערב אין כל חדש. עתה נזכרים שם שמנהיגים דיקטטוריים שאפו תמיד להשתלט בכוח על המערב הדמוקרטי החופשי, וכי מדיניות פייסנית של הסכמים דיפלומטיים ברוח צ'מברליין ואובמה מעודדת את הנכונות של דיקטאטורים להגביר תוקפנות עד לידי מלחמה. מתחילים סופסוף להיזכר שגם לפני מלחמת העולם השנייה נקטו דיקטאטורים כמו היטלר ומוסוליני באיומים ובצעדים צבאיים מדודים, כשהם כובשים נתח קטן פה ונתח קטן שם, כדי לבדוק את תגובת המערב, והמשיכו בכיבושיהם כשהתגובה הייתה פייסנית וכנועה. הם לא למדו שפייסנות נוסח הסכם מינכן מעודדת מלחמה נוראה עתירת קורבנות כבדים, בעוד שתָקיפוּת ומלחמת מֶנָע יכולות למנוע אותה.

 

מי באמת המבוגר/ת האחראי/ת?

 

במערב מתחילים להבין שהצהרות נוסח מינכן על נכונות לשלום חייבות לעבור לא רק דרך הלב והבטן אלא גם דרך מסננת רציונאלית בראש. כך למשל – הצהרתו של ראש ממשלת קטאר, חמד בן חליפה אל-ת'אני, שניתנה בשם הליגה הערבית, לחתור להסכם שלום בין ישראל והרשות הפלסטינית שיכלול "חילופי שטחים" בהסכמה, עוררה התלהבות אדירה במִמשל האמריקני וגרמה לח"כ שלי יחימוביץ לדרוש מייד מנתניהו לנהוג כ"מבוגר אחראי" ולהגיב בהתלהבות פומבית ללא דיחוי.

אלי אבידר, לשעבר ראש נציגות ישראל בקטאר ומזרחן בעל שם בינלאומי, ראש הפורום למזרח תיכון חכם, הבהיר במאמר שכתב לא מכבר כי אין כל ממש ב"יוזמה חלולה" זו, ושמקורה בחולשת הליגה הערבית המפוררת ובחולשת המִמשל האמריקני ההססני. על רקע זה מתעצמים היסודות הקיצוניים בעולם הערבי בפרט, ובעולם הדרום-מזרחי (בראשות סין) – בכלל. כך שדווקא מיחימוביץ נדרש להתנהג כמבוגרת אחראית, ולא להתלהב כילדה קטנה מצעצוע מבריק שהמשחק בו עלול להיות מסוכן.

 

כי גם אצלנו, במקביל למעצמות המערב, מרים שוב הטרור את ראשו כתוצאה מהססנות וסלחנות שמפגינה ממשלת ישראל כלפי האויב הערבי. כמו פעם זה מתחיל "רק" עם אבנים, שהורגות גם הן כפי שמסתבר, וממשיך כבר באש חיה. זהו תהליך טבעי, כתוצאה מההססנות הכנועה שנוהגת הממשלה באויבים, לעומת התקיפות והדורסנות שהיא מפעילה כלפי תגובתם (המופרזת והמיותרת) של מתיישבים ביהודה ושומרון על רצח יהודים, מה גם שהמתיישבים הללו אינם יוזמים התקפות על הערבים אלא רק מגיבים עליהן.

 

למות או לכבוש את ההר

 

לא יאומן, אבל קצין משטרה בכיר העיד בקולו שראש הממשלה נתניהו, הוא אישית הורה לקצין לעכב את עלייתו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין אל הר הבית – נוהג שהוא מבצע כל שנה מזה שנים. כמחאה על כך עולים השבוע להר הבית, ביום שחרור ירושלים, אנשי המטה הלאומי בליכוד.

פייגלין והמטה הלאומי בליכוד הבינו את מה שראש הממשלה איננו תופס או איננו רוצה לתפוס: העלייה להר הבית איננה כלל פרובוקציה או הפגנת כוח לשמה, אלא נועדה לשדר לטֶרור הערבי בפרט ולטֶרור הבינלאומי בכלל, שישראל נחושה לעמוד כחומה בצורה על זכותה להיות נוכחת במקום הקדוש היקר ביותר לליבה וללב עמה מזה שלושת אלפים שנה. לכן הם אוחזים בצוואת זאב ז'בוטינסקי ומיישמים אותה הלכה למעשה: "למות או לכבוש את ההר". עצם הניסיון של ראש הממשלה למנוע את העלייה למקום היקר ביותר לליבו של עם ישראל מאותת לטֶרור שיש סיכוי להצלחתו אם רק יתמיד בפעולותיו.

 

כל עוד יאמינו מחוללי הטֶרור שישראל בפרט והעולם המערבי הדמוקרטי בכלל מוכנים ללכת שבי אחר אשליות השלום, אחרי שיחות דיפלומטיות והסכמים לכאורה ויימנעו מפעולה צבאית – הם יגבירו את פעילותם עד שידרדרו את מלחמת התרבוויות הבין-גושית מהכוח אל הפועל – לידי מלחמת עולם בה עלולים להיספות מיליוני ואולי ביליוני בני אדם.

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סיפור הקולונלים הבריטיים הציוניים

אלי חזן

יבוטל שִכרון הכוח המשפטי

אלי חזן

האנטישמיות מאמצת ירושלים רוחנית

אלי חזן

בר כוכבא – גיבור או בִּריון?

חובת הזעקה על רצח הארמנים

מצפון אישי מול קיום לאומי

אלי חזן
זאב בן יוסף

מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי

התנהגות הססנית וכנועה של העולם הדמוקרטי המערבי כלפי התוקפנות הטרוריסטית של המדינות הטוטליטאריות הדרום-מזרחיות בראשות סין מעצימה את הטרור הבינלאומי החותר למלחמת עולם בין-תרבותית שתפיל מיליארדי קורבנות

 

Continue reading "מקור התעצמות הטֶרור הבינלאומי"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המייסדים – הכוח החזק בליכוד

אלי חזן

צה"ל כאטרקציה מקצועית קוסמת

אלי חזן

פס"ד ג'ובראן חושף את נתניהו לתביעה אישית?

אריק זיו ויזר

הַ"דִּיל" לְ"הִשְתַלְטוּת עַל הַלִּיכּוּד"

אלי חזן

פרופ' מנחם לוין ז"ל – בית"רי, לוחם ומדען

אריק זיו ויזר

חובת הזעקה על רצח הארמנים

דילוג לתוכן