20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מקום המדינה ועד היום הערבים אינם זקוקים להתנחלויות כעילה לאיבתם ליהודים

האם תמו להם מאה שנות סכסוך ? הנה עוד ממשלה חדשה מוקמת ושוב – מחדש מדברים על תהליך שלום . ישראל עשתה כברת דרך ארוכה מאז הסכם אוסלו ועד היום: החזירה שטחים, ביטלה התנחלויות ואילו הפלסטינים השיבו לנו באש . מזה זמן רב, השמאל הישראלי, ממשיך לפרסם מאמרים רבים וטוענים שההתנחלויות הן הסיבה העיקרית לאיבה בין שני העמים. גם בעת הזו, כאשר אנחנו נלחמים על חיינו ( שתי מלחמות בשלוש שנים ) השמאל ממשיך לטעון כך, למרות שבפרספקטיבה היסטורית הדברים שונים . להלן העובדות : הייתכן שהשמאל הישראלי, שמלווה באנשי אקדמיה והיסטוריונים אינם יודעים שהאמנה הפלסטינית, השוללת את קיומה של ישראל, גובשה ב – 1964 , שנים לפני ששטחי יש”ע עברו לישראל ? הייתכן שהם אינם יודעים שמייד לאחד מלחמת ששת הימים, זמן רב לפני שההתנחלות ביש”ע עלתה על הפרק, הציעה ממשלת ישראל למסור את כל השטחים לערבים תמורת שלום, ותשובת הערבים הייתה ” שלושת הלוואים” של וועידת החרטום ( ספטמבר 1967 ) : לא לשלום עם ישראל, לא להכרה בה ולא למשא ומתן עמה ?
גם מאורעות 1929 והמרד הגדול ב – 1937 היו לפני הקמת ההתנחלויות !!!
האמנם לא שמע השמאל הישראלי כי הלחימה בשנת 2000 פרצה דווקא אחרי הצעתו מרחיקת הלכת של אהוד ברק לפרק את רוב ההתנחלויות תמורת קץ הסכסוך, והערבים השיבו בהתקפה רחבת היקף של ירי, הפגזות, התפרעויות – והדבר הקשה ביותר טרור מתאבדים ( להלן “אינתיפדת אל – אקצה ” ) .
ראוי לזכור שהסיבה העיקרית לדחיית הצעתו של ברק לא הייתה קשורה כלל וכלל לנושא ההתנחלויות, אלא לסירוב ישראל למסור את הר הבית ולהסכים על זכות השיבה (כלומר, סירובה של ישראל לוותר על אופייה היהודי, הן מבחינה סימבולית והן מעשית ) .
גם ביצוע ההתנתקות הוכיח שהתנחלויות הן לא הסיבה . העובדה שמאז ההתנתקות הפלסטינים שלחו על אזור הדרום הרחב אלפי טילים, שרק בדרך של נס – הפגיעה בחיי אדם הייתה קטנה .

אם כן, מאז ימי טרום הקמת המדינה ( תקופת היישוב ) ועד היום, הערבים לא היו זקוקים להתנחלויות כעילה לאיבתם כלפי היהודים . אין זה משנה איזה הסדר טרטוריאלי הוצע להם, הם תמיד דחו אותו – כי מטרתם האמיתית איננה הגדרה עצמית לפלסטינים, אלא שלילת הגדרה עצמית מהיהודים . צריך להיות אופטימי, אבל המציאות מוכיחה – שזה יימשך עוד הרבה שנים … ועל כן צריך לעמוד איתנים וללא פשרות במאבק זה עד לשינוי המציאות .

אורי מרדכי
אלכסנדריון 3
ירושלים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריכאד חיראדין בפניה לנתניהו

אריק זיו ויזר

והיא לא תצלח?

אריק זיו ויזר

יו”ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת אופיר אקוניס בפגישת פורום גליל גולן בצפת: “יש חשיבות רבה לקדם את הצפון בנושאים שונים”

אריק זיו ויזר

ס’ ראש העיר, ארנון גלעדי: “נפעל להוציא את הצעירים התל אביבים מהאדישות ולהביא את העיר להישגים”

אריק זיו ויזר

תמונות מכנס הליכוד העולמי -צילום טובה מעוז

האמת “הליכודית של מירי רגב”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן