22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צפורה אור טל

מעבר לנאומו הנפלא של מר בנימין נתניהו באו"ם

קיימת אי תמימות-דעים לגבי השאלה האם המנהיג יוצר את האירועים או שהאירועים יוצרים את המנהיג. 

 

 

מכל מקום, תהיה התשובה אשר תהיה, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, הוא האיש אשר בזכות תעצומות הנפש שלו ותכונותיו האינטלקטואליות הביאנו עד הלום, כלומר עורר את העולם כולו והביא למודעות כלל עולמית באשר לתוכנית הגרעין האיראנית, דבר שהביא בסופו של דבר להטלת הסנקציות על אירן.  יצויין, כי גם בהיותו יו"ר האופזיצייה, מר בנימין נתניהו הקדיש את כל מרצו ומחשבותיו  בקשר לתוכנית הגרעין האיראנית  ובקשר להכרזותיה של אירן להשמיד את מדינת ישראל, והוא נסע ונפגש עם ראשי ממשלות בכל רחבי העולם והתריע על הסכנה.

אני לא מסוגלת לדמיין אפילו היכן היינו היום בלי פועלו זה של מר בנימין נתניהו בעניין תוכנית הגרעין האיראנית, כאשר כל מעשיה ומחדליה של כל אומה ואומה נובעים מהאינטרסים שלה, והיה צורך לנער את העולם מתרדמתו ולהוציאו מד' אמותיו לנוכח הסכנה שבתוכנית הגרעין האיראנית, ושגם מעבר להכרזותיה של אירן להשמדת מדינת ישראל, הסכנה עלולה להתרחב עד למלחמה כלל עולמית.

ובהקשר לאינטרסים של כל אומה ואומה  ולבידודה של ישראל, ברצוני לצטט מספרו של משה דיין:  "יומן מערכת סיני"  עמוד  68:

" המצב עם ארה"ב מאוד לא נוח ומסובך. ישראל, המעוניינת בקיום יחסי ידידות הדוקים אתה וזקוקה לה, נמצאת במצב קשה כאשר עליה להסתיר ממנה את כוונותיה ואף להטעות אותה.  אולם הברירה שכנגד היא לוותר על הפעולה הצבאית ולהשלים עם פעולות האיבה הערביות – ההסגר על מצרי-אילת, פעולות הפדאיון, וההכנות הצבאיות להתקפה על ישראל. ארה"ב מתנגדת בתוקף לכל פעולה צבאית מצד ישראל ובו-בזמן אין היא מונעת – ואולי אף אין בכוחה למנוע – את הפעולות הערביות האנטי-ישראליות. יתר על כן, ארה"ב מסרבת בעקביות למכור או להעניק לישראל נשק, ועל ידי כך היא חושפת אותנו לתוקפנות הערבית, אשר לפניה פתוחים מקורות הנשק של הגוש הסובייטי."

ובעמוד  69:

"יותר ויותר גוברת בי ההכרה כי כוחה העיקרי של ארצות הברית בבואה להשפיע על הנעשה במזרח התיכון (כל עוד אין היא משתמשת בכוח צבאי, כמובן) הוא בלחץ עלינו – אבל לא בהשגת פתרון לבעיותינו הקשורות במדינות הערביות."

בשולי הציטוט הנ"ל, אזכיר לכל המלעיזים הטוענים שמר בנימין נתניהו הוא שגורם לבידודה של ישראל:  בשנת 1956, בפרוץ "מבצע סיני",  לא מר בנימין נתניהו ולא הליכוד היו בשלטון…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השיר: בטחו באלה

אריק זיו ויזר

בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם

אלי חזן

השבר (שיר טבע)

אריק זיו ויזר

הַמִּלְחָמָה שֶׁלּא כֻּלָּהּ בִּשְׂדֵה הַקְּרָב

אלי חזן

בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם

אלי חזן

המלחמה שלא כולה בשדה הקרב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן