18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מכתב השר מיכאל איתן לשדולת ארץ ישראל

לכבוד:

חבר הכנסת זאב אלקין חבר הכנסת אריה אלדד

יוזמי הקמת שדולת ארץ ישראל בכנסת

הנדון: שדולת ארץ ישראל בכנסת

שלום רב,

אני מודה לכם על ההזמנה בכתב ובעל פה להשתתף בכנס היסוד של שדולת ארץ ישראל בכנסת.

לפני 22 שנה, בכנסת ה- 12, יזמתי את הקמתה של שדולה דומה, שנשאה את הכותרת חזית ארץ ישראל ועמדתי בראשה. מסמך ההקמה נוסח באופן שאפשר את השתתפותם של נציגי הימין ונציגים ממרכז המפה הפוליטית במסגרת שדולה אחת.

מאז, לצערנו, חלו שינויים מפליגים בעמדות כל המפלגות בישראל, וכאשר עיינתי בהזמנה ששלחתם מצאתי כי מטרת השדולה היא “חיזוק האחיזה של מדינת ישראל בכל רחבי ארץ ישראל ובפרט ביהודה ושומרון” מטרה זו תואמת יותר את עמדות האיחוד הלאומי מאשר את עמדות הליכוד והקואליציה.

ראשית, מטרה זו עומדת בסתירה לתוכנית המדינית שהוביל הליכוד, בעת קבלת מפת הדרכים בממשלת שרון, שבה השתתף גם האיחוד הלאומי, ובסתירה רועמת לא פחות למדיניות שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלה הנוכחית, ולה מחויבים השותפים הקואליציוניים.

שנית, הביטוי “חיזוק האחיזה בכל רחבי ארץ ישראל” עולה בקנה אחד עם העמדה המוצהרת של האיחוד הלאומי, לפיה יש לפעול להחזרת שטחי רצועת עזה לתחום השליטה של מדינת ישראל, אך גם הוא אינו תואם את עמדת הליכוד והקואליציה.

דומני שהדרך בה אתם מבקשים להוביל את השדולה שגויה ואני מציע לכם לחפש נוסחאות שיכולות לאחד תחת קורת גג אחת את כל המפלגות הציוניות התומכות בחיזוק אחיזתה של מדינת ישראל באזורי בטחון ובגושי ההתיישבות, ובסיוע לכלל המתיישבים ביהודה ושומרון.

אם תיאותו לקבל את הצעתי אשמח לסייע בניסוח מטרות השדולה ובהמשך, אם תורחב המסגרת, גם להצטרף לשורותיה ולסייע למימוש מטרותיה.

בברכה,

השר מיכאל איתן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הליכוד בנימין נתניהו “אנו תומכים במעבר מספיגה פאסיבית להתקפה יזומה. “

אריק זיו ויזר

שנה טובה לחברי הליכוד ואזרחי ישראל מיו”ר הכנסת ראובן ריבלין

אריק זיו ויזר

הודעת גינוי של יו”ר הכנסת בעקבות השלכת הנעל על נשיאת ביהמ”ש העליון

אריק זיו ויזר

עברה הצעת חוק לעידוד השקעות הון

אריק זיו ויזר

רמון הוא אות קלון שירדוף את קדימה ואת העומדת בראשה

אריק זיו ויזר

העצמאות של קיש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן