20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי יהיה הסגן של בר כוכבא

תופרים תיקים במשטרה, ז’בוטינסקי על נתניהו, סער חוזר או נשאר, אמיר אוחנה לראשות העיר תל אביב, אנגליה תחילה, האקדמיה לאליטה שלטונית, מוטי אוחנה מול ניר ברקת

הסגן של בר כוכבא
הם מוכשרים, הם מובילים, הם אחרים. רק דבר אחד הם זוכרים מכל דבר : שאת הסגן של בר כוכבא לא זוכרים. מי זוכר את הסגן של בן גוריון בעת הקמת המדינה? אף אחד.
ולפיכך, כל הקוראים תיגר על נתניהו נמצאים תחת תקרת זכוכית של הסגן של בר כוכבא.
לפיד לא רוצה להיות הסגן של בוגי. בוגי לא רוצה להיות הסגן של סער. סער לא מוכן להיות הסגן של אף אחד. ובוז’י ? הוא לא רוצה אפילו להיות הסגן של הרצוג.
השנאה שכולה קנאה לנתניהו יצאה בשטף קצף : ברק , בוגי, הרצוג , לפיד ובל נשכח פוליטיקאים “פורשים” שמוציאים את דיבתו של נתניהו במרומז ובצורה ישירה – כל אלו הוציאו את דיבת המדינה  ואבו מאזן הגדיר את מדינת ישראל כפשיסטית. על זה נאמר : איפה שטיפש זורק אבן אלף חכמים לא יוציאו אותה. כל אחד מאלה פשוט חסר אחריות מינימלית .


משטרת ישראל

 

משחר המהפך ב – 77 במשטרה והפרקליטות למדו לשלוט בפוליטיקאים. וכן, גם להשפיע על מערכות הבחירות. תמיד הייתה הרגשה שיש במשטרת ישראל – הפרקליטות כאלו האוספים חומרים על פוליטיקאים ומוכנים ליום פקודה. כזכור, ריבלין היה מועמד לשר המשפטים ואז נפתח תיק נגדו שלא היה בו כלום. כך עשו לרפול, לנאמן ונקווה שלא שכחתי אחד אחר. אך מה שיותר מעניין הוא שהשבוע הודלף שיש תיק עם עשרות חברי כנסת. יותר מאוחר כבר הודלף על שרים שיש תיקים פתוחים.
אז עכשיו ברור כי למרות ההכחשות יש תיקים מוכנים. אומנם הסבירו כי אין בזה כלום אך ברור כי יש סכנה אמיתית.


הנכד של ז’בוטינסקי 

 

מה חושב הנכד של זבוטינסקי על נתניהו: שהוא איש מבריק ובין היחידים שיכול לחשוב 50 מהלכים קדימה. ז’בוטינסקי השיב מה שהשיב לקברניט שאירח אותו בקוקפיט בטיסה לניו יורק: “לא חשוב אם האוחז בהגה נחמד, יפה או אומר אמת תמיד. הוא צריך לדעת לתמרן את האויבים שלא יידעו מאיפה זה בא להם. ישראל זקוקה למי שמסוגל לחשוב 50 מהלכים קדימה. מהיכרות אישית, ביבי הוא איש מבריק ואחד היחידים שמצוידים ביכולת הזאת. וכל שאר השאלות שאתה מכוון אליהן, ממש לא מעניינות”.


סער בדרך חזרה ?!

 

סער מחמם מנועים לקראת הבחירות הבאות. נראה כי דוד לא רק הולך אלא כבר רץ. החופשה הסתיימה. סער מסתער על השטח של הליכוד. אין אירוע שהוא לא מגיע. מחתונה ועד בת מצווה. השבוע משפחת שרעבי חגגה את הבת מצווה של הבת ברוב פאר. כל הליכוד וההסתדרות הגיעו לכבד. גם סער היה. כמו שראינו אותו הוא מגיע לכל אירוע ואומנם היו קונספירציות שהוא ירוץ עם בוגי אך נראה כי סער ירוץ בפריימריז הבא בליכוד .
הבעיה היחידה של סער היא שנוצרה אווירה שהוא כבר מחוץ לליכוד. ביום חמישי התקיימה מסיבת יום ההולדת של שוקי אוחנה מצפת. אלי אוליאל ישב על שולחן שהיו בו בכירים כמו השרים חיים כץ וישראל וקיטר כנגד סער. לאחר מספר דקות נכנס סער לאירוע, פנה לאלי ושאל : “מה אתה רוצה ממני”? אלי אוליאל אמר : “תודיע שאתה לא עוזב את הליכוד”. סער אומר : “אני נשארתי בליכוד”. ואז חיים כץ אומר : “שמעתי על מפלגה חדשה שבה אשכנזי ראשון, כחלון שני וסער שלישי “. סער  שמתעשת מגיב : “לא ידעתי שהשנים בליכוד”.

היה וסער יתמודד בליכוד בפעם הבאה זה יהיה מצב מעניין : האם יוכל לכבוש שוב את המקום הראשון? נראה כי יהיה לו קשה.
מנגד יכול להיות שסער יחליט להתמודד על ראשות העיר תל אביב או ירושלים כפלטפורמה לחזרה לזירה.


אמיר אוחנה 

 

תל אביב גם קורצת לח”כ אמיר אוחנה. בהתמודדות של אמיר הוא יכול להביא את התמיכה של הקהילה הגאה וכן את תמיכת הליכודניקים.
גורם בכיר בליכוד אמר השבוע כי לאמיר אין עוד ניסיון ניהולי ולכן לסער יש יתרון אך במידה וסער לא יתמודד לא מן הנמנע כי נראה את אמיר מתמודד על ראשות העיר תל אביב.


אנגליה תחילה

 

השבוע נפלה החלטה דרמטית : בריטניה עוזבת את האיחוד האירופאי וראש ממשלת בריטניה הודיע על פרישה .
רק צריך להבין כי רעיון אירופה מאוחדת היה בבסיסו רעיון טוב אך בשנים האחרונות  האיחוד רץ מהר והכי גרוע קרה : על רעיון האיחוד השתלטו גורמי שמאל שעודדו הגירה מוסלמית לאירופה.
אותם גורמי שמאל רצו ליצור מצב שאירופה תהיה איחוד כל אזרחיה כאשר המהגרים ימשיכו לשנות את הדמוגרפיה. אירופה הפכה להיות יותר ויותר אנטי ישראלית ותומכת פלסטינים. באירופה נולד ליל הבדולח החדש כאשר אירופה המאוחדת אימצה אל ליבה את ה BDS. מנגד גורמים ימין החלו להתחזק בפוליטיקה באירופה. כך באוסטריה רק בקולות בודדים הפסיד מועמד הימין את הנשיאות. עכשיו זהו ניצחון ראשון משמעותי של הימין המתעורר באירופה. 
כדי להבין שאירופה לא יכולה להתנהל כמו קמונה אז צריך לחשוב שהאיחוד האירופי התרסק עם התרסקות הכלכלה היוונית ועליית המפלגה השמאלנית שם.
אירופה ניסתה ליצר רפורמות ביוון שתפוקת העבודה שלה שואפת לאפס. הסיפורים ביוון היו שהיו פקידי ממשל שעבדו שנתיים וקיבלו פנסיה לכל החיים.
זה מזכיר לי תקופה בישראל שבמגזר המיעוטים היה נבחר ראש עיר או מועצה ואחרי שנתיים היה מתפטר והיה נכנס קרוב שלו.
התרגיל היה בשביל הפנסיה. 
גרמניה ובריטניה הם נתנו את המימון ליוון ויוון בחרה ממשלת שמאל קיצוני שהתנגדה לתנאי השיקום של האיחוד האירופאי. אירופה ששפכה כסף ביוון ולא בטוח שהכלכלה תשוקם. מה שבטוח שאירופה כבר לא מאוחדת .
כל מדינה תמנע כעת כניסה של פליטים.
עכשיו כבר ברור כי עוד נראה עוד מדינות כמו צ’כיה ופולניה שילכו בדרך של אנגליה. זאת שאלה של זמן.
אצלנו רוצים לראות את נתניהו הולך אז משווים אותו  לקמרון אז נתניהו עבר בחירות וזכה .
נפגש בבחירות הבאות.
מה שבטוח השמאל הישראלי לא ירצה משאל עם בישראל .


האקדמיה לאליטה שלטונית

 

האקדמיה ללשון העלתה את הצעה לשנות את המילה פריפריה לשולה כאילו מהמילה שוליים. זעם רב קם מישובי הפריפריה. בראיון שערך יעקב ברדוגו בגלי צה”ל עם דוברת מטעם האקדמיה ללשון ראית את הפער שנמצא בין האליטה אפופת החשיבות העצמית לבין התובנה הבסיסית. הדוברת ניסתה באריכות להצדיק את קו האקדמיה ללשון והחשיבות שלא להשתמש בשפה שמגיעה מהלועזית, אך לשאלה של ברדוגו שהמילה “אקדמיה” מגיעה מלועזית ולמה היא לא משתנה הדוברת השתתקה. 
בקיצור הגמל האליטה לא רואה את הדבשת של עצמו.


ברקת

 

מתרחבת ההתנגדות למעללי ניר ברקת בליכוד. מוטי אוחנה העלה פוסט שהבסיס שלו מזכיר את סיסמת הבחירות של יגאל עמדי כנגד ניר ברקת : לא כל מי שיש לו כסף מתאים להיות ראש עיר.

הפוסט של מוטי

תראו מה קורה אצלינו בליכוד. ראש עירית ירושלים, ניר ברקת, מזמין חברי מרכז הליכוד וחברי ליכוד לטיול בירושלים. מר ברקת מממן מכיסו הפרטי ארוחת בוקר בפלאז’ה ארוחת צהריים במחנה יהודה אוטובוס וביקור באתרים שונים מכיסו הפרטי. מותר לציין כי אורחים אלה של ברקת יהיו מי שיצביעו אם ייבחר או לא. אני מבקש מהרשויות הרלוונטיות לבדוק את חוקיות העניין באם יש בדבר שלח לחמך או חשד לקניית קולות בכסף או חמור מכך



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סער מסתער על הליכוד

אריק זיו ויזר

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

המטרה שאין בלתה : הפלת הימין

אריק זיו ויזר

גדי אריאלי שכחו אותי במצודה?! – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר

סער אל תלך במתווה ליברמן

אריק זיו ויזר

מס עבאס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן