30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

מאות מול שגרירות ארה"ב: "הישראלים לא מוכנים להתאבד"

מעל 700 מפגינים, חברי תנועת "ישראל שלי" וארגונים חוץ פרלמנטריים נוספים הגיעו הערב אל מול שגרירות ארה"ב בתל-אביב בזמן נאומו של הנשיא האמריקני אובמה בשדולת אייפאק.

בהפגנה, שנערכה תחת הסיסמא "אובאמה – הישראלים לא מוכנים להתאבד", שמו המפגינים לצווארם חבלי תליה כמחאה נגד נאום אובאמה בו דרש מישראל ויתורים מפליגים בלי ויתור פלסטיני על זכות השיבה. כמו כן נשאו המפגינים שלטים באנגלית:
Obama, Israel won't commit suicide"".
רפאל טרבלסי, מראשי "ישראל שלי" אמר באירוע: "כנראה שמר אובמה אינו יודע להבחין בין בני ברית לאויבים. אני רוצה להזכיר לו, מדינת ישראל  היא בת ברית של ארה"ב וכך הוא צריך לנהוג".
בישראל שלי הסבירו את צעד המחאה הבלתי-שגרתי ואמרו כי הדרישה ההזויה וחסרת התקדים של הנשיא האמריקאי להעניק לחמאס מדינה, לארגון אשר תמך בגלוי באוסאמה בין לאדן שחוסל לאחרונה בהוראתו הישירה של אובמה,כמוה כלדרוש מהישראלים להתאבד. בתנועה הדגישו: "מיליוני פליטים שיצבאו על כפר סבא, יחד עם מסירת גוש נתב"ג וטילים שיפלו על אזור המרכז, הם דרישה שאין להציג לאף מדינה, בוודאי לא לידידה כמו ישראל. הישראלים מודיעים חד משמעית: יש בינינו המוכנים לויתורים, יש כאלה שלא, להתאבד אף אחד לא יהיה מוכן".

המפגינים גם דרשו גם לכבד את הרצון של הבוחר הישראלי, שהצביע בבחירות נגד מסירת שטחים בקנה מידה רחב כל כך כמו שתובע אובאמה.

"הישראלים לא מוכנים להתאבד", קראה אחת המפגינות, "אין לנו פיק ברכיים. נמשיך להיות הידידים של אמריקה, אבל יהודה ושומרון תמיד יהיו שלנו ולעולם לא נחלק את ירושלים".
במהלך ההפגנה הניפו הנוכחים שלטים שבהם השוו בין גבולות 67' לגבולות מחנה ההשמדה באושוויץ. הם כתבו גם כי אמריקה צריכה לעמוד לצד ישראל, ולא נגדה. המפגינים העבירו מסר ליהדות ארה"ב, ואמרו: "אם אנחנו ניפול, גם יהדות ארה"ב תיפול".
איילת שקד, מראשי ישראל שלי, אמרה: "הדרישה ההזויה וחסרת התקדים של הנשיא האמריקאי להעניק מדינה לחמאס, תומכי בן לאדן שאותו אובאמה הרג, כמוה כלדרוש מהישראלים להתאבד. מליוני פליטים שיצבאו על כפר סבא, יחד עם מסירת גוש נתב"ג וטילים שיפלו על אזור המרכז, הם דרישה שאין להציג לאף מדינה, בוודאי לא לידידה כמו ישראל. הישראלים מודיעים חד משמעית: יש בינינו המוכנים לוויתורים, יש כאלה שלא. להתאבד אף אחד לא יהיה מוכן".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציונים מפגינים מול שגרירות טורקיה

אריק זיו ויזר

שבירת תקרת הזכוכית של ח"כ נורית קורן

אריק זיו

נציגי "גאווה בליכוד" ייצגו את התנועה בכבוד מול נציגי מפלגת העבודה

אלי חזן

"גאווה בליכוד" ו"החוג הגאה בעבודה" – ראש בראש.

אריק זיו ויזר

האם מנדלבליט הוא התרגיל של נתניהו ?

אריק זיו ויזר

שילוב מנצח בבאר שבע : לוין, דיכטר, קורן וברקו בהרמת כוסית לפסח

דילוג לתוכן