30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

לראשונה בפרשת ילדי תימן: ייחשפו חומרי ארכיון של המשטרה ומערכת הביטחון

היום (א') התכנסה ועדת השרים לענייני ארכיונים בראשות השרה איילת שקד כדי לדון בחשיפת חומרים נוספים בפרשת ילדי תימן, בדיון נכחו יו"ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמות של ילדי תימן, מזרח והבלקן, ח"כ נורית קורן, השר יובל שטייניץ. ונציגי הארגונים העוסקים בנושא.

ח"כ נורית קורן: " הדיון היום הוא המשך לפעולותיי מול משרד ראש הממשלה ושאר הגורמים למען חקר האמת וחשיפת כל המידע שיש ברשות המדינה כדי לתת תשובות למשפחות וזאת בהמשך לחקיקה שהעברתי בכנסת בשנה האחרונה אשר כללה בין היתר: חוק פתיחת קברים וליקחת דגימת D.N.A לצורך זיהוי וחוק פתיחת תיקי אימוץ וכעת עוד חומרים מסווגים מגורמי הביטחון ייחשפו וישפכו אור על הפרשה. אני מודה ליו"ר הוועדה השרה איילת שקד ולחבר הוועדה, שר האנרגיה יובל שטייניץ שהגיעו לדון בנושא שהוא עדיין תעלומה למשפחות רבות במדינה".

הדיון התמקד בשלוש סוגיות: בירור קיומו של חומר ארכיוני בידי המוסד, בירור חומר ארכיון בידי המשטרה וכן בירור התיעוד בארכיון צה"ל אודות הצנזורה בשנות ה- 50 בנוגע לפרשת ילדי תימן, כולל מעורבות חיל הרפואה בטיפול בילדי העולים בשנים 1950-1951. כמו כן שקד ביקשה מגנז המדינה סקירה על הליך חשיפת החומרים שנערך עד כה.
נוכח הממצאים שנחשפו, הוועדה החליטה:
1. להטיל על גנזך המדינה לקיים בדיקה מקיפה של כל 300,000 התיקים המסווגים הקשורים לנושא ולחשוף את כל התיקים הנוגעים לפרשה.
2. לחשוף את כל התיקים המסווגים של המשטרה בארכיון המדינה הקשורים בנושא.
3. ארכיון צה"ל יפרסם את הנתונים שאין בהם פגיעה בפרטיות ויאפשר לנציג הוועדה הפרלמנטרית המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן בראשות ח"כ נורית קורן לעיין בתיקים הפרטניים עצמם.
4. הוועדה רושמת בפניה את הודעת נציגי המוסד כי בארכיון המוסד לא נמצא חומר הקשור בפרשה.
5. הוועדה קוראת להנהלות ויצ"ו והדסה לחשוף את הארכיונים שלהם הנוגעים לפרשה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רן לוי נגד מאיר מנדלסון והנס סילברסטון

אלי חזן

פרשת דברים -"שבת חזון"

אלי כהן

הוא נשאר לעוד המון זמן

עינר אביב

מוטי אוחנה על אמסלם : צביעות ונזק

ליכודניק

שתיקה שכולה כניעה

משה איפרגן

נעמת למען זכויות האישה

אלי חזן
דילוג לתוכן