18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

“לפני שבר – גאון, ולפני כשלון – גובה רוח”

פסוק זה בספר משלי, מיטיב להסביר מה קרה לליכוד בבחירות השבוע: גאוה וגבהות לב הם המתכון הבטוח ביותר לכשלון.

תעמולת הבחירות של הליכוד כללה קטע ראוי אחד – שבו ראו תמונות יפות של ירושלים ושמעו את מחיאות הכפיים של הנבחרים האמריקאיים להכרזת נתניהו שירושלים תהיה תמיד בירתנו המאוחדת.

כל השאר היה רע. התעמולה היתה בנויה על שני מוקדים שקשה לקבוע איזה מהם רע יותר, גאוותנות והשמצה. המוקד האחד היה פולחן אישיות של איש אחד – בנימין נתניהו. “איש חזק”, “אתה תותח”, לחיצת יד אמיצה עם עוד “איש חזק” – אביגדור ליברמן, וזהו. אף מילת הסבר במה מאמינים בליכוד, מה כתוב במצע הליכוד, איך נשמור על הארץ היפה שלנו, איך נשמור על כבוד ישראל ועל בטחונה, איך בכוונתנו לעשות צדק עם העם היהודי. משהו על התיעצות עם חברים לדרך, על נשיאה בעול בשותפות, הס מלהזכיר. רק “איש חזק” ו”איש חזק” ו”תותח”. והרי בנימין נתניהו שהוא כידוע רב כשרונות בכלכלה ובבטחון ובהתבטאות בעברית ובאנגלית ויודע לנהל ענינים, אינו תמיד כל כך “חזק” ויציב. זכור לנו היטב איך נגרר להצביע בעד ההתנתקות והגירוש ואיך חזר בו אחר כך, איך הפתיע את בוחריו, את חבריו לממשלה וגם את מצע מפלגתו בנאום בר אילן על הקמת מדינה פלסטינאית בארץ אבותינו ואיך אחר כך כעס על מחמוד עבאס שהלך לאו”ם לאותה מטרה, ובתור “עונש” לערבים החליט בהכרזה רמה לבנות בין מעלה אדומים לירושלים (צריך לבנות את הארץ או לא צריך? מה הקשר לאבו מאזן כזה או אחר?). הוא הקפיא והוא הפשיר. הוא מינה את אהוד ברק שהרס יישובים ומטעי פרי וסירס את כוחות הבטחון ועיכב ככל יכולתו את האישור לאוניברסיטה באריאל, והוא שניסה “לנסר” את גבעת האולפנה, ובסופו של דבר אישר את האוניברסיטה רגע לפני הבחירות. הוא שמינה את ועדת השופט אדמונד לוי והוא שהתעלם מהמלצותיה. בנימין נתניהו יכול להצליח, אבל הוא בהחלט זקוק לעזרה ולעצה של שותפים ישרים, של נבחרים ובוחרים הנאמנים לעמם ולעצמם, הרבה יותר מאשר לעצות אחיתופל של יועצי תדמית מעבר לים.

 

מוקד הכשלון השני היה המתקפה המכוערת על מפלגת הבית היהודי. חיפשו מתחת לאדמה ולא מצאו לא שחיתות ולא ג’קוזי, לא פלגנות ולא מריבות. מה כן מצאו? מצאו רבנים “קיצוניים” הקוראים לאי ציות לפקודות לא מוסריות, ומצאו את אורית סטרוק הנלחמת בכלים משפטיים נגד עושק מתנחלים, את מוטי יוגב שרחמנא ליצלן הירבה צניעות בבני עקיבא ואת הרב בן דהאן שניסה למעט בכוחה של ועדה שמאלנית “לקידום מעמד האשה”. מה הועילו? הבריחו מהבית היהודי מצביעים חילוניים צעירים, שעברו – ליאיר לפיד, וכמובן לא לליכוד.

 

אני חבר ליכוד וחבר מרכז הליכוד, עמדתי כנדהם מול הקמפיין השלילי הזה, ובקושי יכולתי לאטום את עיני ואת אזני, ולהתלבט לא מעט מאחורי הפרגוד שבקלפי לפני שבחרתי בכל זאת במחל בתקוה ובתפילה שבמאמץ משותף נצליח לעזור לליכוד שלנו לעלות על דרך הישר.

 

יואל אליצור

עפרה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דדוש עם סער

ליכודניק

 קרע בסניף הליכוד בבאר שבע: מחנה סילבן מול מחנה נתניהו

אריק זיו ויזר

שר האוצר כץ במפגש עם חברי סניף מטה יהודה

דניאל נחמיה

החוק לפנסיונרים מיוחסים

קיש צא מקונספצית אנטי ליכודניקים.

איציק דדוש

מאבק על מעמד האישה הראשונה בליכוד

אלי חזן
דילוג לתוכן