28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

ליכוד : מגבעת שמואל עד בית אל

למעשה העזיבה של בנט גורמת לבית היהודי על מרכיביו לאסוף ולגרד את הפינות והשוליים שבבתי המדרש במרכז הרב והר המור ואולי גם לצרף את עוצמה בכדי לצלוח את אחוז החסימה. הלחץ הציבורי מגיע מרה”מ ועד ועד לאחרוני המצביעים. דרישת האחדות הכוללת הזו מגיעה מתוך הבנה שמדובר בסדר גודל של מנדטים לא מבוטל בכלל שחשובים למחנה הלאומי ולשלטון ימין יציב שלא מתקפל בפני בית משפט העליון (במיוחד למקרה של כתב אישום). החשיבות הזו מבטלת בעיני הציבור את ההבדלים השונים שאנו חלוקים עליהם בתוך בתי המדרש, כי יש דברים גדולים וחשובים יותר.

הדבר הגדול והחשוב שמעורר את ציבור המצביעים הרחב לדרוש אחדות קוראים לו “תקדים אוסלו” או שנת 92, אפשר להוסיף לזה גם את ההתנתקות ושאר המאבקים השונים. מאידך זו בעצם גם נקודת המחלוקת בין הרב רפי לבן גבר ונציגי תקומה שעומדים בתווך, איך להאבק ומה הן גבולות המחאה בממשלה, בכנסת, בכבישים ובגדרות כפר מימון.

 

בתוך כל המאומה עוד לא נשמע המחלוקת איך מנהיגים את המדינה, מה המצע הכלכלי והחברתי הנכון, איך מנהלים את הביורוקרטיה ומובילים מהלכים לקידום המדינה. אפילו לא איך לייעל את איכות החיים של תושבי בית אל וגבעת שמואל. הכל נשאר בתוך מערכת כיבוי השרפות הלאומית.

המחלוקות האלה כנריאה לא ישפרו את איכות החיים של תושבי גבעת שמואל עד בית אל.

משרדי התשתיות, התחבורה, לסרוגין גם החינוך ועוד הוחזקו ע”י הליכוד שהם שיפרו בעשור האחרון את איכות החיים במדינה מתוך מדיניות כוללת שלא עוצרת בקו הירוק עד כמה שניתן במדיניות של המינהל האזרחי (דיון אחר).

 

בתוך המערבולת שמסובבת את הציונות הדתית בזהות הפוליטית שלה, אני מוצא נקודת אור דווקא בליכוד. דווקא המנצח של הפריימריז במקום הראשון מזוהה עם הציבור הדתי לאומי וההתיישבות שעד לא מזמן מקום מגוריו עוד בשנותיו הראשונות בארץ, בגוש עציון. לצידו שאר השרים והחכי”ם המזוהים עם ההתיישבות ועם הציבור הדתי לאומי התברגו יפה ברשימה הארצית. לצידם נבחרו במחוזות הליכוד, אריאל קלנר (מחוז חיפה), עמית הלוי (ירושלים), שלמה קרעי (נגב), שבח שטרן (יו”ש), קטי שטרית, וניסים ואטורי. חלקם יותר ריאלי וחלקם תלוי עד כמה הליכוד יתקרב ל40 מנדטים.

הדמיות האלה מגיעות ממקומות שונים בציונות הדתית ופעלו בדרכים שונות כנגד תוכנית ההתנקות פולטיות ואקטיביות, אבל לאחר סגירת מטה המאבק הם התקדמו לצומת הבאה על איך המדינה מתנהלת מול בתי המשפט ורשויות החוק, שיפור החיים במדינה וביהודה ושומרון ואיך הימין צריך לשלוט.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ יריב לוין בשביל מה אתה צריך את זה!

אריק זיו ויזר

תאריו ומעלתו של משה רבנו

עינר אביב

האמת של התנגדות המפלגות החרדיות לשוויון בנטל

אלי חזן

ההפתעה של סער לנתניהו

עינר אביב

במערכת הבחירות התקשורת נחשפת במלוא ערוותה

ד"ר דנה רביב

חוק המזונות – עיוות שיש לתקן

אלי חזן
דילוג לתוכן