40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ליכודניקים התכנסו לקרא לביבי לא לחדש ההקפאה

“70% ממצביעי הליכוד מתנגדים להמשך הקפאת הבניה” כך הכריז ח”כ דני דנון בכנס גדול שכינס היום בכנסת. משתתפי הכנס קראו לראש הממשלה שלא לחדש את ההקפאה.

בכנס של דנון השתתפו כמאתיים פעילי ליכוד מכל הארץ. יש חשיבות להרכב הקהל הזה, משום שהתרגלנו בעבר לראות בכנסים כאלה בעיקר ציבור של מתנחלים ותושבי יו”ש. בכנס של דנון היו בקהל רק מתנחלים בודדים. הליכודניקים שגרים בתוך הקו הירוק מתנגדים גם הם להקפאה, ובאו להשמיע קולם ולמחות נגד ראש התנועה.

 

“הדרך של ההקפאה איננה הדרך של הליכוד” הכריז דנון. הוא גילה בנאומו שבישיבת הסיעה שנערכה מוקדם יותר באותו אולם, הוא שאל את נתניהו האם ההקפאה ירדה מעל הפרק. לדבריו, נתניהו השיב בשלילה, וגילה שכעת המשא ומתן עם ארצות הברית הוא על השאלה מה יהיה אחרי 90 הימים של ההקפאה החדשה. הרושם שעלה מדבריו הוא שהקפאה נוספת של שלשה חודשים היא כבר עובדה מוגמרת שעליה כבר לא מדברים, ומה שנשאר לדבר זה רק על התקופה שלאחר 90 יום.

 

דנון אמר שבעיניו השאלה האמיתית מאחורי סוגיית ההקפאה איננה בניה או עצירת בניה של כמה בתים למשך שלשה חודשים. השאלה האמיתית בעיניו היא האם ישראל מקבלת ומאמצת את מיתווה אובאמה להקים מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. זו שאלה יסודית ועקרונית שהליכוד החליט נגדה בעבר. הפורום המתאים להחלטות בסוגיות ערכיות ועקרוניות שכאלה הוא מרכז הליכוד ולשכת הליכוד. לדעת דנון הממשלה ופורום השביעיה אינה סוברנים להחלטות גורליות מסוג זה. בנושאים אידיאולוגיים נציגי הליכוד חייבים לפעול לפי החלטות התנועה.

 

דנון סיפר על ניסיונו מלחצים שהופעלו בעבר על נתניהו ונשאו פרי. בשנת 1996 סירב ראש הממשלה לאשר תוכניות בניה בהר חומה בירושלים בגלל לחץ של האמריקאים. דנון וחבריו מביתר הפעילו לחץ נגדי, ובעקבות לחציהם התקפל נתניהו ושינה את החלטתו. הוא הודיע לאמריקאים שהוא נאלץ לבנות בהר חומה פן יאבד לגמרי את תמיכת חברי מפלגתו. אפשר שכמו שהלחצים השיגו מטרתם בעבר, כך יקרה גם במאבק הנוכחי.

עם זאת הוא גילה זהירות וביקש מהנוכחים לא למתוח את החבל יתר על המידה, פן הלחצים יפילו את הממשלה שלנו, ואז במקומה תבוא ממשלה בראשות קדימה.

 

ח”כ ציפי חוטבלי אמרה בכנס שעלינו לקבוע קוים אדומים שאותם הליכוד לא יעבור. אם הליכוד יחצה קוים אלה, הוא כבר לא יהיה מפלגת הליכוד אלא מפלגה אחרת כמו קדימה או העבודה.

 

ח”כ איוב קרא אמר שהתנהגות ישראל מתאימה לאירופה אבל איננה מתאימה לקודים של המזרח התיכון. “אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם מלכת הולנד על שאלת אזורי דייג של לוויתנים. אנחנו עוסקים בשאלת חיים וקיום של המדינה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין: אסור להפקיר את חובתנו לנהל מדינה בשל מכשלות פוליטיות

אריק זיו ויזר

ח”כ דני דנון בתגובה לדרישות אובמה:

אריק זיו ויזר

הקשר האיטלקי

אריק זיו ויזר

אושרה בטרומית הצעת החוק של ח”כ אופיר אקוניס:תותר חנייה בתחנות האוטובוסים בשבתות וחגים

אריק זיו ויזר

נאום הבכורה של אופיר אקוניס(ליכוד) 4/3/09

ז’בוטינסקי של אדלשטיין

אלי חזן
דילוג לתוכן