24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

להרחיק את יואל מהרשק והפרובוקטורים מהשמאל קיצוני מהשומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, פנה הערב (מוצ”ש) למפקד אוגדת איו”ש בדרישה להוציא צוי הרחקה מהשומרון ליואל מהרשק ולפרובוקטורים פעילי שמאל קיצוני נוספים מהשומרון. דרישתו של מסיקה הגיעה בעקבות ההתפרעות האלימה של פעילי שאמל קיצוני וערבים מיום שישי בצהרים, מספר שעות לפני כניסת השבת.

כ-20 פעילי שמאל קיצוני מלווים בעשרות ערבים חדרו לשטח החקלאי שבתחומי הישוב הר ברכה והחלו להתפרע וליידות אבנים, כשהם מניפים דגלי אש”ף וחמאס ונושאים בידיהם תמונה גדולה של יאסר ערפאת.

כיתת הכוננות של הישוב הוקפצה וכוחות צה”ל ומשמר הגבול הגיעו למקום והורו למתפרעים לעזוב את המקום.

בתגובה, החלו הערבים ליידות על החיילים ושוטרי מג”ב אבנים וסלעים. יש להדגיש כי גם בזמן ידויי האבנים אל כוחות הבטחון עמדו פעילי השמאל הקיצוני יחד עם הערבים ולא ניסו לעצרם.

רק לאחר ירי באויר ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות ע”י כוחות הבטחון נסוגו פעילי השמאל הקיצוני והערבים מהמקום.

מיד לאחר מכן המשיכו הפורעים אל המאחז החדש שהוקם לפני מס’ ימים ע”י נוער למען ארץ ישראל בסמוך לישוב, רכס סלע , והציתו צריף מעץ שהוקם במקום, כשצעיר יהודי שוהה בתוכו. הצעיר הצליח להמלט מהמקום ובעוד הוא נמלט מהמקום יודו לכיוונו אבנים.

מיד לאחר מכן הגיעו ראש אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, איש השמאל הקיצוני יואל מהרשק, כשהוא מלווה במספר פעילי ששמאל קיצוני ישראלים אל תוך הישוב הר ברכה והחלו בפרובוקציות במקום כשהם חמושים במלצמות על מנת לתעד באם נסיונם לייצר פרובוקציות ועימותים יצליח.

השוטרים שהגיעו למקום סילקו אותם ונסיונם לייצר פרובוקציה נכשל.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שעמד בקשר טלפוני עם מזכירות הישוב הר ברכה לאורך האירוע, ופעל מול דרגי הפיקוד במשטרה על מנת שירחיקו את פעילי השמאל הקיצוני והרבים מהמקום, הודיע מיד לאחר שהמתפרעים הורחקו: “מדובר באירוע חמור של פרובוקציה אלימה של פעילי שמאל קיצוני שליבו את המתפרעים הערבים. המועצה תפעל בתקיפות אל מול כל הגורמים ע”מ לבלום את הפרובוקציות של ארגוני השמאל הקיצוני והערבים באיזור”.

גורמים בשומרון אמרו כי בשלב זה עדיין לא ברור אם יואל מהרשק וחבורתו השתתפו בהפגנה האלימה מתחילתה או שהגיעו לישוב הר ברכה רק לאחר מכן על מנת “להדחף ולהרויח אזכור של שמם בתקשורת”.

יצויין כי בשיחה עם ערוץ 7 ביום שישי, הודה מרשק כי המתפרעים הבעירו צמיגים והציתו אש באזור, אך טען כי בתיווכו נפסקו במהומות. “גישרתי בין במתנחלים בלשתינים” – טען.

בישוב הר ברכה הגיבו בבוז ובזעם לדברי מרשק וגינו בחריפות את מעשיו אתמול: “מדובר בערבים ופעילי שמאל שניסו להוביל פרובקציה לתוך הישוב והצבא התערב. מרשק מסית ומדיח”.

גם בועד מתיישבי השומרון הגיבו בגיחוך לדברי יואל מרשק: “להגיד שמרשק מתווך בין הערבים למתנחלים זה כמו לומר שהבנזין מתווך בין העץ לגפרור”.

יוסי דגן מועד מתיישבי השומרון אמר: “בשנה האחרונה פעילי שמאל קיצוני מסתובבים במקומות בשומרון ומייצרים בהם חיכוכים ומייצרים פרובוקציות אלימות מתוכננות מראש על מנת להרוויח תמונות של עימותים בתקשורת ולקבל עוד תמיכה כספית מהאיחוד האירופי וממשלות זרות”.

ארגוני השמאל הקיצוני מייצרים פרובוקציות אלימות בשומרון למטרות פרנסה”.

בעקבות ההתפרעות האלימה אתמול, דרש ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ממפקד אוגדת איו”ש כי יפעל להוצאת צוי הרחקה מאזור השומרון כנגד יואל מרשק ופעילי שמאל קיצוני נוספים:

“לאחר תקופה ממושכת של שקט באיזור, שוב מבשליפ פרובוקטורים מהשמאל הקיצוני מהומות אלימות. לא הערבים מעניינים אותם אלא השנאה הפתולוגית שלהם למתיישבים, הם משתמשים בערבים ככלי משחק ומסיתים אותם למעשי אלימות מסכני חיי אדם.

על המשטרה לחקור האם מרשק השתתף בהתפרעויות או הגיע מיד לאחר מכן. גם אם הגיע מיד בסיום ההתפרעות – יש לחקור לשם מה הגיע לשטח הישוב והאם ניסה לייצר פרובוקציה נוספת במקום.

תשעים ותשעה אחוזים מהעימותים בין ערבים ליהודים בשומרון מאורגנים ע”י פעילי שמאל קיצוני מהארץ ומחו”ל. בעוד שנגד אזרחים המתגורריןם בישובי יו”ש ישנה אצבע קלה על הדק צוי ההרחקה וההליכים המשפטיים – איום הפרובוקטורים האלימים מהשמאל הקיצוני מוזנח ברשלנות וכמעט ואיננו מטופל, זאת למרות שלעיתים קרובות ארגוני שמאל יוצרים אירועי אלימות הגורמין לסיכון אמיתי של חיי אדם. על כוחות בטחון ורשויות החוק לטפל בהם בחומרה ולהפסיקם” – אומר מסיקה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי מפחד מליברמן ? /מאת אדי יאיר פריימן.

אריק זיו ויזר

הצלחה מרשימה לסיור של ליכודניקים בבקעת הירדן

אריק זיו ויזר

בוגי ברעננה : “מסתייג משנאת חרדים”

אלי חזן

“מהפך” בבחירות לצירי הוועידה במייסדים

אריק זיו ויזר

פורום גליל עמקים עושים שלום

אריק זיו ויזר

פורום מדברים מהשטח תוכניות ושינויים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן