18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

כמה מילים על פוסטרים פוליטיים / כתב: נרי אבנרי

ומי ממנהיגי קדימה יזכה בעתיד לעטר את הפוסטר השני? כאן תהיה תחרות עזה בין שניים: יהיו שימליצו על מחליפו של שרון, אהוד אולמרט, ויהיו שיעדיפו דווקא מי שהגה ודחף להקמת קדימה השר חיים רמון. תודו, בחירה קשה… בקרב על התודעה, בעלי האינטרס מנסים לחדור לתודעתנו באמצעות פיצוח כל החושים שלנו. יש כמה דרכים וכמה טריקים. הפעם נתעלם מהעברת מסרים באמצעות ספינים וראיונות שמגיעים אלינו מהעיתונים, רדיו, טלביזיה ואתרי האינטרנט. שורות אלה עניינן פוסטרים עם תמונות של דמויות מופת.

בכנסים של מפלגת העבודה, אנחנו רואים שני פוסטרים ענקיים משני צידי הבימה: בצד אחד בן-גוריון ובצד השני יצחק רבין. קביעתם משני צידי הבימה מכילה בתוכה הצהרה: אלה מנהיגנו, אלה מקור השראתנו, ועליהם גאוותנו. מאותה סיבה, אנחנו רואים בכנסים של הליכוד בצד אחד פוסטר ענק של זאב ז'בוטינסקי, ובצד השני פוסטר של מנחם בגין. וקדימה מה?

מאחר ומדובר במפלגה חדשה, אומנם גנובה, אנחנו בשלב הזה רואים פוסטר אחד: זה של הרודן המושחת אריאל שרון. אמרנו גנובה? קבלו ציטוט: "הליכוד של שרון המכונה קדימה, הוא בעצם ליכוד גנוב" (יואל מרקוס / הארץ / 5.12.08). אמרנו מושחת? קבלו תזכורת: "ראינו את כניסת המיליונים לחשבון הבנק של משפחת שרון. אנחנו מחפשים את מקור הכסף" (פרקליט המדינה לשעבר ערן שנדר / "פגוש את העיתונות" / 4.3.06).

ומי ממנהיגי קדימה יזכה בעתיד לעטר את הפוסטר השני? כאן תהיה תחרות עזה בין שניים: יהיו שימליצו על מחליפו של שרון, אהוד אולמרט, ויהיו שיעדיפו דווקא את אבי המפץ הפוליטי הגדול ומי שהגה ודחף להקמת קדימה, השר חיים רמון.

תודו, בחירה קשה. אם על שרון אין ויכוח, הרי שהבחירה בין אולמרט ורמון קשה כשאול. אלה התומכים ברמון יכולים לתת חיזוק להמלצתם באמצעות הטיעון, שבנוסף להיותו אבי הרעיון של הקמת קדימה, הוא עבריין המין הראשון בהיסטוריה, שזכה להיות מישנה לראש ממשלה, מיד לאחר שריצה את עונשו.

לעומתם, יטענו ממליצי אולמרט שזכויותיו רבות ומעלליו עולים אפילו על מעללי שרון ורמון ביחד. רק הוא הצליח להוכיח ששיאי השחיתות שנקבעו ע"י שרון ובניו, ברי פיצוח. בנוסף, בזכות האינטואיציה וחוש ההבחנה הנדיר שלו, הוא היה הראשון שגילה את היכולות החבויות של מנהיג הפועלים עמיר פרץ, ומנהיג המועלים אברהם הירשזון.

לא שכחנו כמובן את האמירה היצוקה שלו: "האחריות הכוללת של המלחמה- עליי" (כל הערוצים / 14.8.06). אחרי שלקח אותה עליו, קבר אותה קבורת חמור והתפנה לשקם את ההריסות. רק לפני שבונים מחדש, כך יסביר את התנהלותו, צריך להחריב כאן הכול. ראש ממשלה כל כך אנרגטי, נועז ומקורי כמו אולמרט, כזה עוד לא היה לנו. "לאורו נלך", זוכרים? למה לדעתכם התכוון ראובן אדלר כשהגה את סיסמת הבחירות של קדימה?

אני הבנתי, יגיד לכם אולמרט, שלמרות שהוא בתרדמת, מדובר בצוואה. "לאורו נלך" (או בשמה האחר "מורשת שרון"), הכוונה "ודרכיה דרכי רמייה, וכל נתיבותיה קומבינה". קדימה היא קומבינה. ואם לזקק את המסר: רודן מושחת, עבריין מין, וחשוד בפלילים- אלה מנהיגייך ציפי לבני.

כל אחד ממתפקדי קדימה מוזמן לסמס את הפוסטר השני המועדף עליו: חיים רמון, או האיש שהוכיח לכולם, שהכדור שעל הכתפיים שלנו הוא שטוח…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יצחק רבין ותרומתו להשתמטות

אריק זיו ויזר

כמה מילים על רגע אושר מזוקק

אריק זיו ויזר

הצחקתם אותו

אלי חזן

"אחריות מיוחדת" על הראש שלו

אלי חזן

סופת טורנדו בספל אספרסו / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

גאוותו של צ'יוואווה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן