24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

כחול לבן : דיכאון שלאחר לידה

אין נשיא לעמו, חלוקת תפקידים המסתמנת, סמוטריץ הכפיל של בנט הפרחח, שקד הבגידה ומחירה

אופוזיציה חדשה ישנה

כבר בשבוע הראשון של הכנסת החדשה היינו עדים לסימנים ראשונים למראה החדש של האופוזיציה. לפיד הוא הנפגע העיקרי של המצב והוא מנסה להמציא את עצמו מחדש. זאת הסיבה שמקורבו שלום שלמה העלה את הרעיון להחלפת ועדת הכלכלה, שבדרך כלל הולכת לאופוזיציה, בועדת חוץ ובטחון, שבדרך כלל הולכת לקואליציה. לפיד מבקש את התפקיד לעצמו למרות שהוא לא בהכרח מתאים לו. בואו לא נשכח : הוא בז לעבודת הכנסת וראינו זאת בשש השנים האחרונות. אבל הטייטל הקדוש, הו, הטייטל הקדוש : הוא יאפשר לו לשמר את מעמדו. והוא גם ימנה את עופר שלח לממלא מקומו. וכך ייתכן שבעוד כמה חודשים יהפוך לפיד ללבני של השמאל. מה שכן, לא בטוח שנתניהו ייתן לו את התענוג. בכל מקרה, נדע עד סוף החודש פחות או יותר.

תפקידים בליכוד
זאת חלוקת תפקידי השרים ויושבי ראש הוועדות המסתמנת כעת מטעם הליכוד :

שר החוץ ישראל כץ

שר המשפטים יריב לוין

שר לביטחון פנים גלנט או דיכטר

שר התחבורה גלעד ארדן

שר הרווחה חיים כץ

שר המים והאנרגיה יובל שטייניץ
שר להגנת הסביבה אלקין

שר המודיעין ואסטרטגיה גלנט או דיכטר

שר החקלאות גלנט או מירי רגב

שר התקשורת אמיר אוחנה

שר התרבות צחי הנגבי

שר הספורט דוד ביטן

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל

שר התיירות גדעון סער

שר לענייני ירושלים ניר ברקת

שר המקשר עם הכנסת דודו אמסלם

שר המדע אופיר אקוניס.

יו”ר הקואליציה מיקי זוהר

יו”ר ועדת חוץ וביטחון קיש.

איילת שקד

באמת נשגב מבינתי איך חברי הליכוד רוצים לראות את איילת שקד בליכוד. יש לה את הזכות להתפקד וייתכן שתעשה זאת אך אינני מבין אנשי ליכוד שקוראים למנותה לשרה. מדוע ? בואו נשאל את עצמנו האם היא הייתה טובה למדינה ולליכוד ? התשובה היא לא. נקודה.

ובאלו הדברים : במהלך הקדנציה תכננו איילת ונפתלי פוטש. המהלך היה ברור : אנחנו נקים ליכוד ב’. סמוך לבחירות כאשר הליכוד ונתניהו יקבלו מכה כאשר המקורב אליה – היועץ המשפטי לממשלה – יגיש המלצות לכתב אישום – אנחנו ננגוס בליכוד ובבית היהודי ונהפוך להיות מפלגה מובילה.

על הנייר תוכנית הבגידה הייתה טובה במציאות הציבור לא קנה את הבגידה תומך בנתניהו. לכן מוזר כל אלה המבקשים לתת פרס לאילת שקד על הבגידה שלה.

סמוטריץ’

לכאורה, טענתו שהוא ראוי מכולם לתיק המשפטים נראית צודקת. אבל בואו נזכור מה היה לנו לפני ארבע שנים : ההסכם של הליכוד עם הבית היהודי היה שהבית היהודי יקבל את תיק החינוך ותיק התרבות והספורט. אלא שאי כניסת ליברמן לממשלה יצרה מצב חדש : ואז הבית היהודי קיבל את תיק המשפטים. אבל זאת לא חתונה קתולית. ואם סמוטריץ’ חושב שהוא יהיה בנט 2 אז ברור שהוא יגמור כמו בנט. גם בנט חשב שכל העולם מסביבו ואין אפילו בשמיים מי שהוא שקובע. אבל ליהירות ולשחצנות בסוף יש מחיר. הייתי מציע לסמוטריץ’ להירגע ולחשוב יותר בהיגיון. גם אם לא יהיה שר משפטים זה לא סוף העולם. גם אלו שהצביעו לאיחוד מפלגות הימין רוצה לראות אחריות ולא פרחחות.

אין נשיא לעמו

בכל תולדות מוסד הנשיאות מעולם לא היה נשיא שחצי מהעם לא כיבד אותו. דווקא רובי ריבלין שהיה פוליטיקאי, שעבר מערכות בחירות, דווקא הוא הפך להיות נשיא שמחכים ליום שבו הקדנציה שלו תיגמר והוא יעבור לסטטוס של מונח ויקיפדיה.

ריבלין הוא נשיא מומר. למה הכוונה ? משחר הדתות היו יהודים שהפכו להיות מומרים או אנוסים. אלו שהיו אנוסים, בין בספרד הנוצרית ובין משהד המוסלמית, עשו זאת תוך שמירה על האמונה היהודית. המומרים היו אלה ששיתפו פעולה נגד היהודים ששמרו על דתם ומסורתם. ריבלין הוא כמו יהודי מומר, שכל מה שיש לו לומר זה איך לפגוע בנתניהו ובליכוד.

הזמן : השבוע. המקום : פתיחת מושב הכנסת ה – 21. כמסורת הנשיא נואם וחברי הכנסת החדשים מושבעים בנוכחותו. אלא שגם נאומו בזכות אחדות פנה לפלגנות. ריבלין נרדף ע”י הפרקליטות והוא זה שהמציא להם את המונח “כנופיית שלטון החוק” (הזכיר זאת השבוע יעקב ברדוגו).

ולכן, במקום שהנשיא יבוא בדרישה שכנופיית שלטון החוק תפנים שהעם אמר את דברו, הוא בחר בצד של כנופיית שלטון החוק בנאום מרכזי נגד נתניהו והליכוד.

לורי שם טוב

בשעה טובה השבוע לורי משוחררת למעצר בית אחרי יותר משנתיים שהיא נתונה תחת מעצר.
איני נכנס לחומרת האשמות של לורי, אבל להחזיק אדם במשך שנתיים
‏במעצר מופרך, רק על הפרשה הזאת צריך להקים שר המשפטים וועדת בדיקה.
אם האשמות של לורי כה חמורות מדוע לא הועמד כתב אישום, ואם אין במה שהיא עשתה בסיס לכתב אישום מדוע היא מוחזקת כאסירה.
החלטת השופט היא החלטה נכונה ולא מספיקה.
השופט היה צריך לקצוב בזמן את הפרקליטות להצגה של כתב אישום או שחרור לאלתר.

אין דו קיום בחיפה
במשך שנים התגאו בחיפה בכאילו דו קיום בעיר המעורבת.
אך בפועל אין דו קיום. כך כאשר יש אצלנו המבינים את האוכלוסייה הערבית שלא שרה את המנון המדינה ועכשיו מתברר כי גם את סימלי המדינה צריך להצניע. בית חולים כרמל דורש שלא יוצגו דגלי ישראל בבית חולים כי זה יפגע בעובדי הבית החולים.
ואחר כך שואלים למה צריך את חוק הלאום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מבחן הנגבי התקווה של ליברמן

אריק זיו ויזר

נטע זר בליכוד !

אלי חזן

איש השנה של ליכודניק : אורן הלמן

אלי חזן

עו”ד סוזי ארניה, מועמדת מובילה בנשים.

אריק זיו ויזר

אחרי חוק מופז צריך חוק אדלר – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הליכוד בתל אביב מרוסק

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן