20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ירושלים-אני נשבע!

את הטור הפעם אפתח בחידה שהתשובה עליה אולי תפתיע רבים מכם , האם ידוע לכם איזה ראש ממשלה אמר את הדברים הבאים?
“אילו אמרו לנו שמחיר השלום הוא ויתור על ירושלים המאוחדת הייתי עונה: הבה נוותר על השלום, ירושלים אינה נושא לפשרה”

עיר הבירה שלנו, ירושלים, חרוטה בליבו של העם היהודי כבר למעלה מ 3000 שנה, מאז בחר דוד המלך להעביר את בירת מלכותו מהעיר חברון אל ירושלים. ירושלים היא ההיסטוריה של העם היהודי! היא חלק בלתי נפרד מהעבר, היא חלק בלתי נפרד מהווה והרשו לי לצאת בהצהרה חד משמעית- ירושלים המאוחדת היא חלק בלתי נפרד מהעתיד של מדינת ישראל!
אל העיר הזאת נשאו היהודים בגולה את עיניהם, אל העיר הזאת התפללו יהודי התפוצות, אל העיר הזאת מתפללים יהודים בישראל ויהודים מחוץ לארץ כאשר הם נושאים תפילה, ירושלים היא ההיסטוריה שלנו ולא של שום עם אחר!   ירושלים מוזכרת בספר הקדוש לכל יהודי ,הלא הוא התנ”ך 653 פעמים. בספר הקדוש למוסלמים,הקוראן, מוזכרת ירושלים – 0 פעמים.
על ההיסטוריה של העיר וחשיבותה לעם היהודי ניתן להרחיב בספר ולא בגיליון אחד של עיתון, אך על דבר אחד אין וויכוח, חשיבותה הרגשית-לאומית של העיר חשובה לא פחות מחשיבותה הביטחונית.
בעת המו”מ על חתימה אפשרית על הסכם שלום עם מצרים עלתה גם סוגיית ירושלים, דרישה מצרית לחלוקת העיר נתקלה בסירוב עיקש של רה”מ ,מנחם בגין ז”ל, וכך אמר “הודעתי לסאדאת ולקרטר שירושלים היא עיר אחת, שאלתי מדוע איש לא מציע לחלק את קהיר או כל בירות אחרות? ירושלים היא בירת העם היהודי וכך תהיה לנצח, מיסטר פרזידנט, ירושלים היא הבירה הנצחית של עם ישראל ושל העם היהודי וכך תהיה כל זמן שעם ישראל חי! “
ניתן להרחיב רבות על חשיבותה הביטחונית של העיר ועל מספר הקורבנות היהודים אשר חרפו נפשם במטרה להגן על האחת והיחידה בשל ההבנה כי זוהי בירת העם היהודי, אך ההסבר הטוב ביותר לשאלה מדוע אסור לחלק או אפילו לחשוב על חלוקת העיר הינו הסבר ערכי, רגשי ולאומי שהוסבר כאן בשורות למעלה. אין שום ספק כי מעמדה של ירושלים הוא סלע המחלוקת המרכזי במו”מ אפשרי עם הפלשתינים, אך דבר אחד בטוח : בכלל ההיבטים, ירושלים הינה העיר החשובה ביותר במדינת ישראל ,ואינני תושב העיר.
ערכה הגדול ומקומה בהיסטוריה של העם היהודי בלתי ניתנים לערעור. אז אם תשאלו אותי האם יש על מה לדבר והאם ראוי בכלל לדבר על חלוקת ירושלים , התשובה היא חד משמעית : לא!
אחזור כמה שנים אחורה לאותו יום בו עמדתי נרגש אל מול שריד מהקיר המקודש לעם היהודי ,הכותל המערבי,בשעת ערב עם עוד 118 חברים לנשק וצעקתי בקול גדול : “אני נשבע! אני נשבע! אני נשבע! “
ירושלים- את היחידה אני נשבע!
זה בדיוק הזמן להחזיר אתכם, חברות וחברים, לשורה השנייה  בטור שלי ולגלות לכם שהאדם אשר אמר את הדברים הבאים על ירושלים הוא אדם שאינני מסכים עם דרכו המדינית ,אך עם המשפט הזה אינני יכול להתווכח, האיש הזה הוא יצחק רבין ז”ל.
הכותב הינו מייסד ועורך המדור הפוליטי “הפרלמנט המרכזי” במגזין הסטודנטים “פיוז’ן” במרכז הבינתחומי הרצליה , טור זה פורסם במסגרת המדור, בגיליון אשר יצא לאור בחודש מרץ 2010 ועסק בשאלת חלוקת ירושלים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המחוזות /מאת: עירית קובו

אריק זיו ויזר

“חכם עושה מיד מה שטיפש עושה בסופו של דבר.” /מאת:שלמה מדמון

אריק זיו ויזר

בחירות מקדימות בליכוד – השיטה קבועה בחוקה המתוקנת/ מאת עו”ד יוסי פוקס

אריק זיו ויזר

כנס יסוד לשדולת החינוך

אריק זיו ויזר

מדהלה והאתרוג התימני

אריק זיו ויזר

למה בוגי!

דילוג לתוכן