20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
מנדי ספדי

יום של נוסטלגיה בביקור בני בגין בכפרים הדרוזיים /מאת:מנדי ספדי

"לא באתי לכאן כדי להפריח הבטחות אלא הגעתי מתוך אהדה, כבוד והוקרה לעדה הדרוזית" אמר בגין .
בני בגין בסיור משותף עם ח"כ איוב קרא בכפרים הדרוזיים אמר: " ישנתי טוב בלילה, כי אני לא מסוג האנשים שצריכים להתחבט מה מותר לי להגיד ומה אסור לי להגיד, מה לגנוז ממה שאני אומר בחולון ותל אביב, ומה להוסיף שלא הייתי אומר בראשון ונתניה, כי מה שאני אומר כאן אני אומר גם בחולון ובתל אביב, ומה שאני אומר בראשון ובנתניה אני אומר גם פה"

הסיור שהחל בכפר סמיע ועבר דרך בית ג'אן, ראמה והסתיים במע'אר היה סיור מאוד חם, בני העדה הדרוזית הרעיפו על בני בגין הרבה חום ואהבה שהיו שמורים רק לאביו מבין מנהיגי ישראל, המנוח מנחם בגין ז"ל היה למנהיג הראשון שעמד על כך שהמועמד הלא יהודי ברשימתו יהיה דרוזי, ובימיו היחסים בין הדרוזים ליהודים ולמדינה עברו שדרוג משמעותי, יחסי כבוד הדדיים היו בין הדרוזים לבגין האב, ונוסטלגיה עתיקת ימים השתלטה על השיחות בין בני בגין למארחיו בכל הכפרים בהם ביקר.

ח"כ לשעבר איוב קרא אמר: " חזרנו להביא ישועה לעם ישראל לאחר שממשלת קדימה הביאה את המדינה לשפל שלא היה קודם, שתי מלחמות שהתחילו טוב אך נגמרו רע מאוד, שאין אזרח במדינה שאינו מרגיש מועקה קשה מהדרך בה נגמרה המלחמה, הערכים ירדו פלאות כשאולמרט מחזיק בשיא גינס לתיקים פליליים פתוחים נגד ראש ממשלה, וגם העדה הדרוזית סבלה מהממשלה הכושלת הזו כשתקציבים רבים נמנעו, וכשלא ידעה לתגמל את נאמניה ובמקום זאת תגמלה את שונאיה, אנחנו חייבים להתגייס כאיש אחד להביא ניצחון מוחץ לליכוד בעיקר במגזר הדרוזי והערבי, חייבים להחזיר את הימים בהם רוב הקלפיות במגזר הדרוזי התמלאו בפתקי מחל, והסתובבנו עם ראש מורם וגאוות מנצחים ואת זה אנחנו נעשה".

בני בגין בדבריו אמר : " לא באתי לכאן כדי להפריח הבטחות אלא הגעתי מתוך אהדה, כבוד והוקרה לעדה הדרוזית, ואני מתכוון לעשות למען העדה הזו מבלי שאתחייב בהבטחות. אני זוכר בהיותי ילד שבזמן שהיו רק 80 חברי מרכז בליכוד אבי היה מלא הערכה לתמיכת הדרוזים ומכך שהיה חבר מרכז דרוזי , ספגתי בבית אבי את אהבתו והערכתו לעדה הדרוזית שהקריבה וממשיכה להקריב את היקר מכל, את בניה".

בגין התייחס גם לנושאים הפוליטיים והכלכליים במדינה: " למיטב ידיעתי עשינו תקדים בכך שלראשונה ישנם שלוש שרי אוצר לשעבר באותה המפלגה, נתניהו, מרידור וסילבן ותהיו בטוחים כי ידעו להביא את התוכנית הכלכלית הטובה ביותר למדינת ישראל" אמר והוסיף: " חשוב לציין כי חוסר היציבות השלטונית בתקופה האחרונה נובעת בעיקר מחולשתה של מפלגת השלטון, לכן אסור להרשות למצב בו הליכוד יהיה רק 30 מנדטים כפי שמנבאים הסקרים, כי אז המפלגות הקטנות מתחילות לסחוט ולרקום כנוניות, אי לכך עלינו להביא את הליכוד לסביבות הארבעים מנדטים כדי שנוכל להביא ליציבות של קדנציה שלמה, ואתם צריכים לגרום לכך שהליכוד ישיג את המטרה".

בני בגין התייחס להענשת נאמני הליכוד (המורדים) בבחירות הקודמות: " מסתבר היום כי איוב קרא וחבריו היו הצדיקים ונשארו נאמנים לליכוד, למרות שהוענשו על נאמנותם הם חוזרים ובגדול לזירה ואני רואה באיוב השר הלא יהודי הבא בממשלת הליכוד, ונשתף פעולה לקידום העדה הדרוזית לשוויון מלא".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי הם ערביי ישראל מאת: מנדי ספדי

אריק זיו ויזר

אינני נביא הזעם/מאת: מנדי ספדי.

אריק זיו ויזר

אין הרשעה בתיק נגד ח"כ איוב קרא./מאת:מנדי ספרי

אריק זיו ויזר

יו"ר "דרוזים למען ישראל" קורא שלא להצביע למופז

אריק זיו ויזר

גיבורי מלחמת יום כיפור/מאת: מנדי ספדי .

אריק זיו ויזר

קריית שמונה של הדרום/מאת:מנדי ספדי .

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן