23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יהורם גאון קולות רעים באופוזיציה

בין וינטר  ליאיר גולן, יואל חסון הקוזאק הנגזל, ההבדל בין עליזה בלוך ,רונן פלוט וניר ברקת, דימונה כמשל.

בשנים האחרונות הולך ומטשטש הגבול שבין צה"ל לבין הפוליטיקה. יש האומרים שצה"ל מוכרח להישאר מחוץ לשיח הפוליטי. אני מסכים איתם אך ראוי לומר שמוטב שידאגו שצה"ל, על מפקדיו הבכירים, ישאירו את עצמם מחוץ לויכוחים פוליטיים. הדבר תקף במיוחד לרמטכ"ל שרואה כפופים אליו נכנסים לוויכוח הפוליטי ולא עושה דבר וחצי דבר. אם הוא לא עושה זאת שלא יבוא בטענות לדרג הפוליטי. מה שברור הוא שבנט ויאיר גולן הם שני גורמים שהורסים כל חלקה טובה.

ההתערבות של קציני צה"ל הבכירים בפוליטיקה מדיפה ריח רע מאוד. לא זו אף זו, כולנו זוכרים את ההבדל ביחס לעופר וינטר לעומת היחס ליאיר גולן. את וינטר רצו להדיח ולאחר מאבק ציבורי הוא נשאר ואף מונה למזכ"צ שר הביטחון. יאיר גולן מאידך ? אמר דברים חמורים פעמיים ולא נענש. האלוף גולן צריך לזכור שגם אם הוא חושב שהביקורת שלו מוצדקת לא תפקידו לומר זאת במדים. חשוב לי במקביל להדגיש : אני מסכים עם דבריו של גולן על בנט. אני קורא לו פרחח אך גולן לא אמור לומר זאת. זה מדרון חלקלק ומסוכן. יותר מכך, אם הצבא ימשיך להתערב בפוליטיקה יקרה לו מה שקרה לבית המשפט : העם איבד בו אמון והוא יאבד את מעמדו כצבא העם.

בהקשר ההיסטורי חשוב להדגיש עוד משהו : כל עוד מפא"י שלטה היה קשר הדוק בין הצבא לפוליטיקה. מן הידועות היו שקצין יכול היה להתקדם רק אם היה חבר מפא"י. מספר הקצינים יוצאי האצ"ל והלח"י היה אפסי. מרדכי ציפורי היה יוצא מהכלל שלא שיקף את הכלל. משה דיין היה חבר מפא"י עד לדרגת אלוף. זה לא קיים יותר תחת שלטון הליכוד וטוב שכך.

הקוזאק הנגזל של השמאל – טייק 16578

ח"כ שרן השכל הגיעה להצביע נגד הקמת וועדת חקירה פרלמנטרית בנושא אלימות נגד נשים. הביקורת שעלתה כנגדה היא למעשה צעקת הקוזאק הנגזל הן מהאופוזיציה והן מהתקשורת.
ואולם, כאשר יואל חסון פסל נסיעה של חברי כנסת לרומניה, נסיעה שבין השאר נועדה להביא פיצויים לניצולי שואה הרי שבתקשורת ובאופוזיציה נאלמו ונעלמו. כל מיני חברי כנסת שבכל פעם שעולה ניצולי השואה צווחים וצועקים הפעם שתקו. חשוב לדבר במיוחד על חבר הכנסת הצעיר, איציק שמולי, שבכל זמן משחק אותה שהקשישים חשובים לו. "חבר הועדה התחנן בדמעות שלא נאבד את ההזדמנות" סיפר לי חבר כנסת אך יואל חסון בשרירות לב מנע את נסיעת המשלחת.
אז יואל חסון מנע את נסיעת המשלחת הזאת. הדבר לא ערער את מאזן אופוזיציה קואליציה וההחלטה של יואל חסון היא פשוט יהירה ושחצנית. כנראה שמאז שיואל חסון מכר את נשמתו לשמאל תמורת כיסא איבד את ההדר.

עליזה בלוך
אין ספק שעליזה בלוך מהווה דוגמא. לא בגלל שניצחה מועמד חרדי אלא משום שהיא מתנהלת כמו ראש עיר שאיכפת לו מהעיר. התמונה הראשונה של בלוך היא עם משאית זבל. כן, זאת הדרך שבה הולכת ראש עיר שתצליח.
כך נהג רונן פליט כאשר הגיע ליומן הראשון כראש עיר. רונן הגיע לעבוד למען העיר נצרת עלית ולכן עכשיו לא היה לו מתחרה. גם לעליזה לא יהיה מתחרה בעוד 5 שנים.

מנגד, עזב אותנו ניר ברקת שהיה יחצ"ן מצויין אבל ראש עיר גרוע. בתקופתו עזבו את העיר למעלה מ – 60 אלף תושבים. ניר ברקת נכשל בכל הדברים שהבטיח במערכות הבחירות. מה שנשאר למשה ליאון הוא לאסוף את השברים ולנסות לשקם את העיר. ראשית, בניסיון לשנות את מאזני ההגירה השלילית.
כי בתהליך הקיים היום אנו נמצאים במצב שבעוד שתי קדנציות השאלה לא תהיה מי יכהן כראש העיר ירושלים אלא מאיזה פלג חרדי הוא.

דימונה כמשל
אחת התוצאות שלא הבינו במוניציפאלי הייתה תוצאת הבחירות בעיר דימונה .אין ערעור שבני ביטון עשה מהפכה אז מה קרה שכמעט הפסיד את העיר?
מתברר כי אומנם עשה רבות רק מתברר כי בשכונות הוותיקות בדימונה לא אהבו את התנהלותו.
בני ניצח אבל היה תמרור אזהרה כבר בתחילת מערכת הבחירות כאשר בני לא הצליח למלא אולם עם ראש הממשלה ושרים הליכוד.
אז בחדשות זה היה נראה מוזר ונראה קנטרני אך מתברר שמה שקרה אז היה שהציבור הוציא לבני כרטיס צהוב. גם לתוצאת הבחירות אפשר לומר שבני קיבל עוד התראה. נקווה שבני שיודע לעשות ימצא את הנתיבות לתושבים שלו.

פוסט של יהורם גאון
"גונב לאוזני סקופ, שסביב המערכה האחרונה בעזה, החזיקה האופוזיציה שני נאומים מוכנים בַכיס , אחד למקרה של מערכה ארוכה, קרקעית עם נפגעים, ונאום אחר, למקרה שלא יהיה מבצע רב היקף, וצה'ל ייסוג מיד אחרי יום לחימה,,, הם רצו להיות מוכנים שם באופוזיציה על כל מקרה , ולא להיתפש בעיני הציבור בלתי מוכנים, ובלי תגובה הולמת לכל החלטה של הממשלה.
אז לא היה מבצע רב היקף, וצה'ל לא נכנס לרצועה, והאופוזיציה השתמשה בנאום המוכן מראש למקרה הזה.
ואז שמענו על "הפקרת הדרום, ועל הזלזול הפושע , ואי ההתחשבות ביישובי העוטף, על נחיתותה המתמדת של הפריפריה בהחלטות הממשלה, ושמענו בַנאום המוכן מראש , על מר בטחון שהוא מר פחד, וחסר החלטה, שפגע נואשות בהרתעה של צה'ל, שאנחנו יראים להסתבך עם החמאס , ורוצים איתם הסדר בכל מחיר, על פני מכה ניצחת, כי איתם קל לנו יותר ,כי איתם לעולם לא מדובר, ולא ידובר על שתי מדינות לשני עמים,,,וזה יותר חשוב לממשלה מן הילדים שבעוטף החיים את כל חייהם במקלטים"… טקסטים קשים אני חייב להודות,
עכשיו אם היינו נכנסים לבסוף לעזה ,בכוח צבאי גדול אז יש לי בשבילכם את הנאום השני המוכן מראש למקרה הזה.
פלן B מה שנקרא, תכנית הנאומים האחרת של האופוזיציה ,המוכנה למקרה כניסה…
"יש לנו ממשלת דמים ,הרי אפשר היה לבוא להסדר עם החמאס, שניסה בכל מאודו למתן את האש, ולבוא לקראתנו, ממשלה מטורפת, שלא חסה על חיי ישראלים ופלסטינים חפים מפשע, שששה להרוג ולהשמיד בלי הבחנה, ממשלה שלא מחמיצה שום הזדמנות להחמיץ משהו,, אם צריך או לא, אם מוצדק או לא, בחוסר אחריות משווע,
תדע כל אם עבריה, בידי מי היא מפקידה את חיי בנינו , דמם של החיילים, על ידיהם המגואלות בדם, של נתניהו וליברמן,,, כן זה בדיוק מה שהיינו שומעים במקרה וצה'ל היה נכנס לרצועה,
איזה מזל שלא נכנסנו לעזה , ולו רק מן הטעם שנחסכו מאיתנו הנאומים המוכנים האלה.
שהֵם בלי שום קשר בכלל,,, למה שהממשלה עושה, או לא עושה , העיקר להוכיח שהממשלה טועה, בכל מקרה טועה. גם כשהיא צודקת, היא טועה!!!"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי שלא רצה אותו מפכ"ל יקבל אותו שר המשטרה

אריק זיו ויזר

אולי מפקד משמר הכנסת צריך להחליף את המפכ"ל

אריק זיו ויזר

השיבה הבייתה

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

למה כן מדינת יהודית

אריק זיו ויזר

מי ניצח השבוע בעימות בנט ביבי?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן