18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

חרם? לבדוק בפרספקטיבה

האמנם תנועת החרם הבינלאומית מתקרבת למפנה כפי שנטען בעיתון "הארץ". אלי חזן מבהיר מדוע אנו רחוקים משם ואיך אפשר למנוע את ההגעה לשם. פורסם לראשונה ב"ישראל היום" 


"תנועת החרם הבינלאומי על ישראל מתקרבת לנקודת מפנה" ("הארץ", 13.12.2013). כותרת זו משקפת נאמנה את הקו שנוקט העיתון ושנוקטים אנשי שמאל בישראל זה תקופה ארוכה. אם לסכם את הטיעון העיקרי שלהם בצורה ממצה, הרי אפשר לומר בשמם כך: "משום שישראל לא מוכנה להקים מדינה פלשתינית, היא מצטיירת כדרום אפריקה והחרם נגדה ילך ויתגבר, בדיוק כמו החרם נגד הדרום־אפריקנים, שהוביל בסופו של דבר לנפילת שלטון האפרטהייד". ישראל אינה דרום אפריקה. היא רחוקה מכך שנות אור, ורק לזה אפשר להקדיש סמינר שלם. אבל ראוי לבדוק אם הטיעון הזה נכון. אחרי ככלות הכל, בתקופה האחרונה הוא הפך לסוגיה מרכזית על סדר היום.
אז בואו נבדוק את הנתונים: בשנה האחרונה ביקרו בישראל נשיא ארה"ב, קנצלרית גרמניה, ראש ממשלת בריטניה, נשיא צרפת, נשיא הפרלמנט האירופי ומנהיגי מדינות רבות אחרות. מצעד מבקרים כזה לא נרשם מאז חגיגות שנות ה־60 לעצמאות המדינה. למרות האיומים של מזכיר המדינה האמריקני, רוב המנהיגים מתנגדים נחרצות לחרם כלכלי ואקדמי על ישראל. הם ביטאו זאת בצורה מפורשת. זוכרים את טורקיה של ארדואן? זאת שהובילה קמפיין איסלאמי מתוזמן ופרובוקטיבי נגד ישראל? גם היא מחפשת נתיבים להשלמה. המחיר שהיא מבקשת הוא גבוה וכלל לא בטוח שהיא תקבלו. באשר לתוכנית "הורייזן 2020": למרות המחלוקות עם האיחוד האירופי, ישראל הצטרפה אל התוכנית. חשוב להזכיר שהתוכנית הזאת היא אחת מאין־ספור תוכניות מדעיות אקדמיות שישראל משתתפת בהן.
הלאה. תוצאות מיידיות של חרם אמורות להיות ירידה במספר התיירים הנכנסים למדינה המוחרמת. אז זהו, שבשנה האחרונה נרשמה עלייה של 19% במספר התיירים שביקרו בישראל. תל אביב היא אחת הערים המבוקשות ביותר בקרב צעירים וליברלים בזכות מיתוג נכון ונבון.

להמשך המאמר המלא מהעיתון "ישראל היום" לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מ.ק. 22 : הסדרה הגאונית שיכולה לחזות התנהגות של פוליטיקאים

אלי חזן

כור היתוך: השגרירה האתיופית הראשונה

אלי חזן

בגין, נתניהו והשמאל – אז והיום

אלי חזן

הפוסל את התורם לחברה במומו פוסל

אריק זיו ויזר

רמת הלימודים: שינוי היחס למורים

אריק זיו ויזר

זה הבית, תנסו לתקן מבפנים

אלי חזן
דילוג לתוכן