32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ח"כ אקוניס משיב על הצעת אי האמון:"צריך להיכנס לפרופורציות. רמת שלמה היא לא הבעיה האסטרטגית שמאיימת על שלום העולם"

ח"כ אופיר אקוניס השיב להצעת אי האמון של קדימה

 

 

מייסד קדימה, אריאל שרון, אמר פה בירושלים: "ירושלים היא העוגן, שורש חייו ושורש אמונתו של העם היהודי וממנה עדי עד שוב לא ניפרד. ירושלים תהיה תמיד בירת מדינת ישראל מאוחדת לנצח נצחים".

 

כך אמר מייסד קדימה אריאל שרון. חלקתי עליו שנים רבות ובעיקר סביב התוכנית המוזרה והתמוהה שהגיונה הביטחוני כבר התברר כשגויה מאוד, תכנית ההתנתקות.

אדוני, בבית הזה יש, כך אני מקווה, הסכמה לאומית רחבה סביב שליטת ישראל בירושלים. אין ויכוח על שההיסטוריה של עם אחד בלבד קשורה קשר הדוק, רצוף, למרות כל הנסיונות לשבור את הקשר הזה, מאז חזרנו לקדושים שבמקומותינו, כפי שאמר משה דיין, בנו ממשלות ישראלכולן בירושלים, וכל המנהיגים מאז לוי אשכול, דרך גולדה מאיר, יצחק רבין, מנחם בגין, יצחק שמיר, שמעון פרס, ממשלתה הראשונה של בנימין נתניהו, שבנתה שכונה לתפארתהר חומה שכונה עצומה, מתוכננת, מול כל העולם עמדנו, גם מול ידידתנו הגדולה ארה"ב וממשל ביל קלינטון.

ולצערי, הגברת לבני שהייתה שרת החוץ, גילתה חולשה ולא הכחישה שדיברה עם אבו מאזן ,אבו עלא, ופיאד על חלוקה של העיר. נשאלה האם מדברים גם על ירושלים וענתה : הכל על השולחן.

זה מצער כל ישראלי כמעט, כל יהודי בארץ ובתפוצות. כי מאז חזרה ישראל לירושלים ואיחדה את העיר, נבנו שכונות רבות שבהם מתגוררים עשרות אלפי ישראלים רמות, גילה, רמות אשכול, הגבעה הצרפתית, ולא מעלים על דעתם שהם גרים ב"מזרח ירושלים", כך גם רמות שלמה, מה אתם תוקפים? מילא מרץ והערבים והשמאל הקיצוני ביותר. רמת שלמה? שכונה ענקית בלב ירושלים?!

רכס רמות ממערב, הר חוצבים מדרום, הגבעה הצרפתית ממזרח ושועפאט הסמוכה לה.

חבריי! 6 דקות נסיעה מכאן. 6 דקות בלבד. זה מזרח ירושלים? זה כיבוש?

אתם צריכים עכשיו, בראשות יו"ר האופוזיציה, הגברת לבני, להתגייס למאבק הקשה ואני יודע שהוא קשה בדעת הקהל הבינלאומית ולהדוף את המתקפות הלא מוצדקות, המגמתיות, ולא מאוזנות, נגד מדינת ישראל, לא נגד נתניהו, לא נגד הליכוד יש פה מדינה!

תעזרו, תסייעו להדוף את המתקפה הלא מוצדקת ולא פרופורציונאלית!!

אני בכלל לא מדבר על כך שאני שומע בשעות האחרונות איזה רחש -בחש מוזר ומטריד שמעלה תיאוריות שעל פיהן גם לחלק מהאנשים שעובדים אתכם, עם קדימה, יש מהלכים שפוגעים, ושמים רגליים..

אני מקווה שהעיתונות הישראלית תקיים בדיקה אמיתית ויסודית של העניין הזה ושידכם לא במעל, כי אם יתברר שיש בקרבכם אנשים שמתסיסים את האווירה בניגוד לאינטרס הלאומי.

מה ישראל לא עשתה ב-40 השנים האחרונות כדי לרצות את הפלשתינים וללכת לקראתם? לא רק שהושטנו יד כל הממשלות שחלקו על הדרך לשלום אבל לא על המטרה הסופית של השלום והפלשתינים השאירו את ידינו המושטת באוויר.

 

הסיבה שהם עושים זאת היא לא כי יש ויכוח על ההתיישבות ביהודה ושומרון. הם עושים זאת משום שהם מתווכחים עם עצם הקיום שלנו כמדינת הלאום של העם היהודי. לכן אני אומר היום, לא ההתנחלויות הם המכשול לשלום. נוכחנו בזה עשרות פעמים ואני מעריך כאן בזהירות שהפלשתינים לא יחמיצו הזדמנות להראות לעולם שהם סרבני שלום גם בשבוע הבא בכינוס של מועצת אש"פ. ואני אומר מכאן, גם לידידנו האמריקנים: הפלשתינים מכשול לשלום!

ואתם כמובן, מדברים על יחסנו עם ארצות הברית של אמריקה. אין לארה"ב ולא תהיה במזרח התיכון, ידידה טובה, דמוקרטית, ליברלית, מודרנית, כמו ישראל. אובמה יודע זאת, הגברת קלינטון יודעת זאת, סגן הנשיא כולם!

עכשיו, אין ספק שאנו עדים לתגובת יתר של הממשל, – עם כל הכבוד וכל הידידות. אני אומר מכאן את האמת , צריך להיכנס לפרופורציות. רמת שלמה היא לא הבעיה האסטרטגית שמאיימת על שלום העולם, בוא נעסוק כולנו, אתם ואנחנו בלי קואליציה ובלי אופוזיציה, ויחד עם כל העולם בדבר האמיתי, באיומים האמיתיים.

ובמקומכם גם הייתי קצת יותר הגון ורגוע לקרוא היטב את דברי סגן הנשיא ביידן: " ישראל וארה"ב קשורות ביחסים היסטוריים ותרבותיים וכל כך הרבה קשרים אסטרטגיים שלא ניתן למנות אותם. אין הבדל בין ישראל לבין ארה"ב, שמדברים על בטחונה של ישראל!

חשוב שתדעו שארה"ב עומדת לצידה של ישראל לאורך כל הדרך"

אדוני,

הציבור מצפה גם מהאופוזיציה להיות רצינית. לא רק ללהג שטויות ולקפוץ. תקיימו פעם אחת את מה שהבטחתם לציבור, לפוליטיקה אחרת וחדשה.

כעת, אחרי שלוש שנים כושלות בשלטון ושנה אחת כושלת אפילו באופוזיציה, רבים בישראל מאמינים שקדימה כבר לא תהיה לעולם מפלגה רצינית.

תמיד תישארו מפלגה רדודה, ריקה, מפלגת ספינים ואוויר חם!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לבני חוזרת לאזור חיוג הליכוד ?

אלי חזן

רגב של תקווה לאוהדי הכדורגל

אריק זיו ויזר

עימות חריף בין חברי 'ישראל שלי' לבין פעילי ארגון ג'יי-סטריט

אריק זיו ויזר

דנון מאוכזב מאובמה

אריק זיו ויזר

כץ עוקף את לפיד בסיבוב

אלי חזן

דנון זועם על הפיגוע בחברון

אלי חזן
דילוג לתוכן