19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

חוטובלי קוראת ליצירת ירושלים “רבתי”

בסיור עם קבוצת “ליכוד אנגלוס”, חוטובלי דנה בתכנית שהיא תגיש בכנסת
להרחבת גבולות עיריית ירושלים

ח”כ ציפי חוטובלי (הליכוד) הצהירה בפני כ-140 דוברי אנגלית, שצריך לקיים בנייה בירושלים ולהרחיב את גבולותיה, זאת כשחברת הכנסת עומדת במזרח ירושלים בארמון המלך חוסיין הבנוי למחצה, בסיור המאורגן על ידי קבוצת “ליכוד אנגלוס” ביום שישי האחרון לכבוד יום ירושלים.

 

חוטובלי אמרה שבכל שנה מתכננים לבנות 6000 דירות בירושלים, ובונים רק אלף. לדבריה: “אנחנו נכשלים”.

ח”כ ציפי חוטובלי (הליכוד) מרימה כוסית לירושלים, כשהיא נואמת בפני “ליכוד אנגלוס” בהר הזיתים

 

חוטובלי אמרה שהיא מתכוונת להגיש במושב הכנסת הנוכחי הצעת חוק ליצירת “ירושלים רבתי”, באמצעות הרחבת גבולות עיריית ירושלים והכללת מעלה אדומים, גבעת זאב ומקומות דומים בתוכם. חוטובלי הצביעה על מקומות בלתי מפותחים וגבעות בסביבה כדוגמאות לאתרים שיש לשלבם לתוך גבולות עיריית ירושלים ואז לפתח כחלקים מהעיר.

 

תכנית “ירושלים רבתי” נתמכת על ידי קבוצת ירושלמים הנקראת “מועצת ירושלים רבתי”, בהנהגת אריה הס, תושב ירושלים.

 

התכנית עצמה איננה בגדר חידוש גמור. בנאום בכנסת באוקטובר 1995, ראש הממשלה יצחק רבין הצהיר כי הוא רואה בירושלים רבתי חלק מהסדר הקבע שרצונו להסדיר עם הפלסטינים. “בראש ובראשונה”, אמר, על הסדר קבע להבטיח “ירושלים המאוחדת, שתכלול גם את מעלה-אדומים וגם את גבעת-זאב, כבירת ישראל, בריבונות ישראל”.

 

באותו נאום, ציין רבין שאיננו מצפה להקמת מדינה פלסטינית, אבל ל”ישות שהיא פחות ממדינה והיא תנהל באופן עצמאי את חיי הפלשתינים הנתונים למרותה”.

 

בהצגת ח”כ חוטובלי, דניאל טאובר, יושב ראש הסניף הירושלמי של “ליכוד אנגלוס”, הזכיר את הסכנה שמדינה פלסטינית מהווה כלפי ירושלים, כי גם במקרה שירושלים לא הייתה חלוקה היא עדיין הייתה מוקפת.

 

טאובר שיבח את חוטובלי על לחימתה למען ארץ ישראל והוסיף ושיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוכיח לאחרונה כי ישראל יכולה להגיד “לא” לארצות-הברית ולקהילה הבין-לאומית, ולשמור בכל זאת על היחסים המיוחדים בין ישראל וארצות-הברית.

 

“בשבוע שעבר נתניהו הביט לנשיא בעיניים ואמר “לא” אמר, הזכיר טאובר. “שמיר עשה אותו דבר לבוש ומנחם בגין עשה זאת לרונלד רייגן פעמים רבות.  אנשים אומרים, לפעמים מתלוננים בימין, שרק הליכוד מסוגל להשיג שלום, אבל נכון גם שרק הליכוד מסוגל להגיד ‘לא'”.

 

עוד הזכירה חוטובלי שבכוונתה ליזום הצעת חוק לפיה יהיה חובה לקרוא לשכונות העיר בשמן העברי, בין בשילוט ובמסמכים רשמיים ועד דיווחי התקשורת.  לדברי ח”כ חוטובלי, “המאבק על אחדות ירושלים כולל מאבק תודעתי על הזיקה ההיסטורית העמוקה של העם היהודי לבירתו… ואימוץ השמות הערביים מנתק את הזיקה הזו, ומייצר עיוות של הקשר היהודי לירושלים”.

 

ארמון המלך חוסיין  הבנוי למחצה שבו התבטאה חוטובלי בפני המשתתפים, לדעת ארכאולוגים רבים וביניהם וילייאם פ’ אולברייט המפורסם, נבנה על חורבות ארמון שאול המלך, המלך ראשון שמלך על ישראל. סוימו רק השלד והגג מתוך ארמון בת קומתיים שתוכנן לחוסיין, בתוספת יסודות למבנה משני במרחק מספר מטרים. הארמון ממוקם על גבעה וצופה על ירושלים וסביבותיה. בניית הארמון הופסקה לפתע על ידי שחרור מזרח ירושלים ב-1967 על ידי ישראל. כיום בית המלוכה הירדני עודנו תובע שהנכס שייך לו.

 

האתר היה אחת ממספר תחנות בסיור, בו שיירת שלושה אוטובוסים עמוסי משתתפים ביקרו בשכונות במזרח ירושלים; המחסום בעטרות; פסגת זאב; הר הזיתים, שם חוטובלי הרימה כוסית לעתיד ירושלים ולבסוף קבר שמעון הצדיק, בשכונה בעלת אותו שם הסמוכה לשכונת שייח’ ג’ראח.

 

בסיור היו מורי דרך מטעם “אם אשכחך”, עמותה המנהלת סיורים במזרח ירושלים במטרה לחנך אנשים על דבר הצורך לשמור על ירושלים מאוחדת. מורי הדרך של “אם אשכחך” סיפקו למשתתפים פרטים על תולדות ירושלים המשפטית, המקומות בהם ביקרו והמאבק לשמור על מזרח ירושלים תחת ריבונות ישראלית.

 

“ליכוד אנגלוס” הנו ארגון דוברי אנגלית חברי ותומכי הליכוד, המאמינים כי הליכוד הוא המפלגה המתאימה ביותר להנהיג את מדינת ישראל. הארגון השורשי מסור לרעיון, שיש ל”אנגלוס”, המגיעים לארץ מדמוקרטיות מפותחות, תפקיד מיוחד במדינה ובליכוד, ומספק קול לקהילת דוברי האנגלית בליכוד ובממשלה.

 

 

דוד בנימין גרינברג הוא חבר הסניף הירושלמי של “ליכוד אנגלוס”.  הוא עבד טרם עלייתו לארץ בארגון הציוני של ארצות-הברית (ZOA) וכעת מסיים תואר מוסמך ביחסים בין-לאומיים ועובד בארגון נפגעי הטרור “אלמגור”.  ניתן ליצור קשר בדוא”ל: [email protected].



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל שלי למען תושבי הכרמל

אריק זיו ויזר

מצדיעים לקהילה הדרוזית

אלי חזן

תמלוגי-הגז: הפורום המשפטי למען א”י מתנגד לשימוש בשמו

אריק זיו ויזר

נס ציונה: ‘דירה למשתכן’ לזוגות צעירים בעיר

אריק זיו ויזר

כדאי לכם לעקוב אחרי גל הירש

ליכודניק

שמים פתוחים: טיסות ישירות לטוקיו

אריאל אילוז
דילוג לתוכן