27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

חבילת חקיקה ותוכנית ממשלתית לעצירת התופעה

פלאש 90
ח

ח”כ דנון קיים דיון דחוף בועדת הקליטה של הכנסת בנושא הדרת יוצאי אתיופיה בקרית מלאכי

יו”ר ועדת העליה והקליטה של הכנסת, ח”כ דני דנון, קיים היום דיון בועדת העליה והקליטה של הכנסת בנושא הדרת אתיופים בקרית מלאכי: “מקרה בוחן שמניף דגל שחור בחברה הישראלית. נצא היום עם החלטות הן במישור החקיקתי, ובנוסף נפעל בתוכנית הסברתית עם משרד החינוך, הקליטה והמשרד לביטחון פנים. הועדה תבהיר היום לחברה בישראל שאין הדרה ליוצאי אתיופיה- כולנו אזרחים שווים”

בדיון נכחו, שרת הקליטה, סופה לנדבר, חברי הכנסת, שלי יחימוביץ’, שלמה מולא, אברהם מיכאלי, פאינה קירשנבאום, משה גפני, עינת וילף, ניצן הורביץ, נינו אבסדזה, מגלי והבה, אריה ביבי, מרינה סולודקין, רחל אדטו, נחמן שי, ניסים זאב ורוני בר און. דב חנין אתיופים מקרית מלאכי, נציגי הארגונים השונים ונציגי המשרד לביטחון פנים, חינוך ועוד. ראש עיריית קרית מלאכי: “גיליתי על התופעה מהתקשורת- לא הגיוני שמפריטים חברה שלמה”

גדי יאברקן, פעיל יוצא אתיופיה: “פתחתם באפרטהייד במאה ה-21 במדינת ישראל, כולם פה צבועים ואף אחד לא הוציא הודעת גינוי על אירועי קרית  מלאכי”. חברי הכנסת התלהמו והבהירו כי טעות בידיו מכיוון שהוצעו מספר הודעות, הצעות לסדר ואף דיון מיוחד ודחוף של ח”כ דני דנון בנושא. ח”כ גפני: “הלוואי והייתי אתיופי, אולי הייתי זוכה להגנה”

איציק דסה, מנכ”ל עמותת טבקה: “הצעירים בהפגנה הם אלו שחשו את הכאב של התושבים והם שהובילו את המחאה וההפגנה, כבר ב-2002 הייתה מודעה לדירה להשכרה בחדרה שאומרת בבניין מסויים אין אתיופים. התופעות האלו קיימות בכל עיר. מערכת אכיפת החוק הפקירה את קהילת יוצאי אתיופיה, והגיע הזמן שהכנסת תוקיע ותחוקק חוקים נגד גזענות נגד אתיופים”

ח”כ דנון קרא לשר החינוך ולשרת הקליטה להקים תוכנית מנע ממשלתית, לחינוך לשיוויוניות ולא לגזענות. ובמקביל פנה לשר לביטחון פנים להחמרת האכיפה נגד גזענות ויציאה בתוכנית אופרטיבית למיגור התופעה. דנון אף הודיע על חבילת חקיקה שתחמיר את הענישה ותעגן את האפליה על רקע גזעני, כעבירה פלילית שדינה קנס בסך 100,000 ₪ ומאסר של 6 חודשים: “עלינו להילחם בתופעה המסוכנת הזאת, אשר מכרסמת בערכי החברה הישראלית, כחברה מוסרים, וערכית אשר מאגדת בישראל את היהודים מכל העולם”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כץ עוקף את לפיד בסיבוב

אלי חזן

שר החוץ האיטלקי ליו”ר הכנסת: נסייע לישראל במאבקה נגד דו”ח גולדסטון

אריק זיו ויזר

אלקין בעקבות נתניהו

אריק זיו ויזר

דנון פועל נגד פינוי מאחזים לאחר החג

אריק זיו ויזר

ישיבת הסיעה מהיום

יו”ר הכנסת לחברי מועצת העיר ירושלים: השקיעו יותר במזרחה של העיר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן