20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

זה לא בגלל הכיפה

נתחיל מהסוף: איזנקוט החליט לא לקדם את עופר וינטר לא בגלל הכיפה שעל ראשו. הוא פשוט לא מעריך אותו.
תא”ל עופר וינטר קיווה לקבל פיקוד על אוגדה אבל הרמטכ”ל החליט להראות לו את דלת היציאה מצה”ל לאזרחות. איזנקוט יכול לנמק זאת בכל מיני טיעונים מימי מבצע “צוק איתן”, אבל לא בטוח שהטיעונים האלה משכנעים ולא בטוח שהעונש שהשית עליו – עריפת ראשו וסילוקו מהצבא – תואם את חומרת מעשיו של הקצין, שהיה מודל חיקוי במסלול השירות הקרבי שלו. איזנקוט רמטכ”ל מצוין, אבל בתחום המינויים הוא שגה לא פעם, ומותר לערער על החלטותיו בתחום זה.
וינטר החל את שירותו הצבאי בסיירת מטכ”ל, מחזור מתחת לשר החינוך נפתלי בנט. משם עבר למגלן והשתתף במבצע “ענבי זעם”. בהמשך פיקד על סיירת גבעתי, ומאז ועד “צוק איתן” היה וינטר תמיד ביחידות החוד הקשות, המורכבות והמסוכנות ביותר שנטלו חלק בלחימה הקשה ברצועת עזה. עם גדוד הסיור של גבעתי הוא הוציא עשרות מבצעים ברצועה, ביניהם גם כאלה שגבו את חייהם של לא מעט לוחמים. על מבצעים אלה קיבל את צל”ש אלוף פיקוד הדרום, והיחידה עצמה קיבלה את עיטור המופת.
בהמשך קיבל וינטר את הפיקוד על יחידת דובדבן והיה זה שהוריד אותה מיהודה ושומרון לפעילות ברצועת עזה. משם המשיך לתפקיד מפקד חטיבה מרחבית, מהקשים ביותר בצה”ל, בחטיבה הצפונית בעזה, ולאחר מכן קיבל את הפיקוד על חטיבת גבעתי בזמן “צוק איתן”. מבקר המדינה ציין לטובה את פעולתה של החטיבה תחת פיקודו, על שיזמה פתרון עצמאי לטיפול במנהרות ההתקפיות של חמאס.
שני אירועים במהלך “צוק איתן” העלו את תא”ל וינטר לכותרות: האחד, מכתב שהפיץ ללוחמיו לפני היציאה לקרב שבו כתב כי הם יוצאים להילחם בשם השם “כנגד אויב המנאץ שמך”. והשני, התדרוך שהעניק לחבר הקבינט וחברו נפתלי בנט בענייני עזה בזמן המבצע.
אחרי המבצע, וככל הנראה בגלל שני האירועים הללו, נכנס וינטר להקפאה. איזנקוט מינה אותו לתפקיד רוחב כראש מטה פיקוד מרכז לשלוש שנים – לכאורה עונש מידתי – והיה נראה שלאחר מכן הוא יזכה לפקד על אוגדה סדירה. אתמול, כאמור, התברר באופן הכי פשוט שהרמטכ”ל לא מחבב את וינטר וגם לא מעריך אותו. אולי בגלל המעורבות הפוליטית, אולי מסיבות אחרות, אבל זו המציאות. אחרת קשה להסביר איך קצין עם רקורד כזה מרשים לא מקודם.
וינטר לא מתחנף למפקדים שלו ולא עובד לפי הספר כמו שאיזנקוט אוהב, אבל המחשבה היצירתית שלו חיונית לצבא, ועם כל הכבוד למועמדים האחרים, אין קצין בדרגתו שעבר בכל מוקדי הלחימה הקשים ביותר. לצה”ל אין מספיק “סוסים דוהים” כמו וינטר, שגם אם שגה עדיף על מח”ט שיושב מול הפלזמה.
ועוד דבר: איזנקוט אולי לא נגד דתיים, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שבתקופתו אין אף אלוף חובש כיפה, וגם בדרג מפקדי האוגדות יהיה כעת רק אחד, תא”ל דוד זיני.
ומה יעשה עכשיו וינטר? ראש הממשלה נתניהו יכול לבקש למנות אותו למזכיר צבאי, אף שבעבר כבר ניסה ואיזנקוט בלם את המהלך. גם שר הביטחון ליברמן – שיאשר את סבב המינויים אבל יש להניח שלא יאהב את העובדה שווינטר סולק – מחפש מזכיר צבאי חדש. אבל האפשרות הסבירה ביותר היא שיפשוט את המדים. בלי תקופת צינון, שחלה רק על אלופים ומעלה, הוא יוכל להצטרף לפוליטיקה. או־אז, מי שלא רצה אותו כמפקד אוגדה יקבל אותו כיו”ר ועדת חוץ וביטחון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בשם הקב”ה – די לשנאה ! – יעקב קפח

אריק זיו ויזר

ברדוגו קובע : מעמדו הבלתי מעורער של צחי ברוורמן

אריק זיו ויזר

לא לסרבנות, כן לכאב – לזה באמת בנט התכוון

אריק זיו ויזר

כשח״כ נאוה בוקר הגיעה לביקור אצל טלבי רונית

ליכודניק

רפורמות והפיקציות שלהן

ד"ר אביגדור הדר

כ-1000 בני אדם השתתפו באירוע מרגש לזכרו של עוזי כהן ז”ל באמפי פארק רעננה

אלי חזן
דילוג לתוכן