18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

התרופה של הסרוגים בליכוד : חיים ביבס

כרמל הלוחם שלא נלחם, הסאגה של בנט והחרד”לים, צעירי הליכוד הפגינו ? רשות השידור מרוב ועדים אין פתרון, אמהות החטופים עוצמה לא מובנת.

ועדה לא מציאה

ועדת הבחירות של הליכוד שנבחרה לאחרונה התכנסה אחרי מאבק גדול. מתברר כי ועדת הבחירות הנוכחית היא ממש לא מציאה. מתוך ששת החברים בה הגיעו רק ארבעה : שמעון אזולאי ושלושת המוסקטורים : שבח שטרן, מיכאל פואה ומוטי בניטה שמהווים רוב לחובשי הכיפות. הם המשל הניתן לתיאור בקיצור : מפלגה לאומית ליברלית מנוהלת ע”י חרדלים.
אחת הטענות העולות נגדי היא שאין לי מה לבוא בטענות משום שהם למדו את השיטה וכך השתלטו על המוסדות והמפלגה. על הטענה הזאת אין לי מה להלין. מה שנכון נכון.
אלא כי אני מבקש להבהיר : יכול להיות ששבח ואנגלסמן ניצחו אך זה בבחינת ניצחון פירוס וזאת משום שהם הצליחו לסרס את תנועת הליכוד. עכשיו נשאר רק לראות אם הם גם יכולים להביא פתקי מחל לקלפי. בל נשכח שכפי שראינו בבחירות הקודמות כי הם נהגו בצורה לוגית אלא שהמתפקדים שלהם לא הצביעו מח”ל אלא טב – לבית היהודי. כדי לסבר את האוזן ולעשות צדק ראינו שאפשר גם אחרת כאשר בשומרון דאגו גרשון מסיקה ויוסי דגן שתהייה הצבעה לליכוד. כאמור, לא כמו באזורים בהם שולטים  שבח שטרן, נתן אנגלסמן ועמית הלוי.

 התרופה של סרוגים : חיים ביבס 

כבר הזכרנו כי מול התופעה המגונה הזאת עומד חיים ביבס – ראש עיריית מודיעין, שמאז שנבחר ליו”ר השלטון המקומי מנהיג את אלה שדורשים שהטרמפיסטים שעלו לרכב שנקרא ליכוד לא יהפכו להיות הנהגים.
מקורב לחיים ביבס אמר לי בשבוע שעבר : “נגמר עידן השתיקה. אנחנו דורשים שלא תהיה העדפה של מגזרים כמו יש”ע למוסדות הליכוד. המפתח לצירים למוסדות צריך להיות לפי מפתח של הצבעה בקלפי למחל ולא כפי שהמצב היום. כך למשל במאחז בישע יש הקצאה של חברי מרכז מבלי שיש שם בוחרי ליכוד”.
יש גורמים מהכיפות הסרוגות שהתאווה שלהם מגיעה את השמים וכך אתה רואה את אותם עסקנים שמנסים להיות בכל מקום ודוחקים את פעילי הליכוד האותנטים.
בשיחות שמתנהלות בין חברי ליכוד יש כאלה שהתיאשו וכבר מוכנים למסור את המפתחות לחבורת עסקני המפד”ל לשעבר. אלו הם הבסיס העסקני לשלד של מפלגת כחלון. מנגד יש את חיים ביבס שהוא עומד בפרץ ומנסה ליצר מצב חדש ולהלחם על תדמית הליכוד מפנים .


כרמל שאמה 

 

מסתמן כי שאמה הגיע למסקנה שעדיף לו התפקיד באירופה מאשר להמשיך בכנסת . הכניסה שלו לוותה בבאז תקשורתי שתיאר אותו כמי שאומר : הליכוד הקיצוני אני בא לסגור חשבונות ואחר כך אני הולך עם כחלון. בסיעת הליכוד לעגו לכרמל הלוחם ושאלו : על מה הוא לוחם?
כרמל צפוי להבין שעדיף לו לקבל את ההצעה של ליברמן – תפקיד באיחוד האירופי – מאשר להיות חבר בכיר בועדת איכות הסביבה. כך מסתמן כי כרמל יתגבר על יצר הנקמה שיש לו כנגד רוב חבריו בסיעה על שתמכו בזינגר במאבק שלו על ראשות העיר רמת גן וינחת בבריסל על כורסת השגריר.
נראה שכרמל נכנע עוד לפני שהחל הקרב בסיעה.
אם בקדנציה הקודמת ראינו כרמל שלא נכנע והצליח בנצחונות לא קטנים ובהם המאבק על תמלוגי הגז והמאבק על ראשות ועדת הכלכלה הרי שעכשיו המגמה היא שהוא יצא מהכנסת בקול ענות חלושה בעוד כחודש ימים.


בנט גדול מאריאל ?

 

יוסי ורטר מספר בטורו כיצד בנט בייש את אורי אריאל כאשר ניסה להבריח אותו לקבינט הבטחוני מדיני.
רק הסיפור הזה מדגיש את מה שעומד לקרות בתוך הבית היהודי. אורי אריאל לא ישכח לבנט את התרגיל שעשה לו כאשר גרם לו בושה שבה נאלץ להעדיף את יש עתיד על החרדים. צריך לזכור שמערכת היחסים של אריאל עם נתניהו היא מהטובות שיש בין שר לראש ממשלה  ובנט נתן לו את ההרגשה שיוכל לשכנע את נתניהו בטוב אך כעת מתברר כי בנט מנסה להכין את הקרקע שבעת הקרע הבא עם נתניהו אריאל ילך איתו ולא יהיה הגורם שממתן כפי שהיה בעבר ובנט נאלץ להתנצל. בסביבת החרד”לים לא אוהבים את בעלי הכיפות בגודל סיכה וכך יש גורמים שמכינים אלטרנטיבה למבנה הבית היהודי, החיבורים עלולים להיות מפתיעים מאוד.


אולי צעירי ליכוד ?

 

השבוע התקיימה הפגנה של צעירי הליכוד נגד חנין זועבי. ההפגנה התקיימה ביום שני מול הכנסת אחרי שכבר כל מי שנמצא בעולם הפוליטי כבר עשה סיבוב זועבי.
כאשר דיברו על הרעיון אחד מהפעילים העלה הצעה לבצע את אקט המחאה ביציע האורחים מול מליאת הכנסת אז להפגין כנגד זועבי.
זהו אקט שהיה יכול לתפוס מצלמות ותקשורת אך ההצעה נפלה כי הם חששו מהרחקה מהכנסת.
וכך הייתה הפגנת מחאה בגן הורדים והיא נבלעה בפסטיבל זועבי.


רשות השידור

 

ליבי עם העובדים שעומדים להיות מפוטרים. יש כאלה שרק אומרים זאת אך כמי שחווה את המצב בעבר ליבי איתם .
אני פונה לחברי ברשות השידור ואומר : חברים, אתם בחרתם בועדים שלכם שמכרו אתכם בשקל תשעים ושהביאו אותכם לתחתית .
כך, לפי ההבנה שלי אתם מפולגים ל- 13 ועדים, כמספר הרפורמות שהועדים הכשילו במשך השנים .
מצבכם בכי רע כי פשוט לא נשאר לכם עורף ציבורי שיתמוך בכם – לא בין העם ולא בין הפוליטקאים.
צריך לזכור במשך שנים האמנתם שלא יהיה מי שיוריד את השאלטר על השידור הציבורי. אך הגיע שר שהוא נחוש ולא יוותר עד שיקים רשות חדשה לשידור הציבורי ואת הגיבנת של רשות השידור הוא יסגור.
בעבר, ברפורמות שונות, דובר על 700 מפוטרים מתוך 2000 עובדים אך המנהיגים שלכם בועדים דחו ומיסמסו כל רפורמה. עכשיו כאשר מבוצע המהלך מתברר כי יותר עובדים ילכו הביתה, אמנם בתנאים מועדפים, אך כל זה היה נמנע אם הייתם מבצעים הסכמות שהיו עם המדינה על רפרמות.


צל”ש להלמן

 

אורן הלמן לקח את קהילת בעלי הצרכים המיוחדים והוא פועל למענה בכל ליאות. את היכולות שלו ברגולציה הצליח למצב למען אותם אלה שאין להם מי שיוביל אותם.
אורן לקח על עצמו והצליח לאחד הרבה גורמים כדי להכניס למעגל העבודה את אותם בעלי הצרכים המיוחדים.
נקווה שאורן יתמיד ויוביל עוד מאבקים למען בעלי הצרכים הללו ויזכה להרבה נחת.
מנגד אני רואה את אורי משגב בעיתון הארץ מטיף לסרבנות לגיוס לצה”ל. משגב כותב בכותרת : צבא המתנחלים. אולי עכשיו יבינו בבית היהודי שלא הלכו על כל הקופה בשיויון בנטל כי המטרה לא הייתה רק חרדים. אלה צריכה להיות ככל העם. מי שלא מתגייס לא מקבל הטבות שבהם יש רק כאלה שמשרתים את העם. הם הסרבנים גרועים כמו בטלני הישיבות ולכן צריך ליצר הבחנה ברורה בין מי ששירת את העם לבין מי שמשתמט נקודה.
בשרות הציבורי הצבא צריך לחזור להיות פקטור הקובע בקבלה לעבודה.  וכך להנחיל זאת לכלל הציבור כי היום אלה גידולי הפרא בחברה הדמוקרטית הישראלית.


ריבלין עדיף מפרס מול אבו מאזן

 

מכיוון שאנו מכירים את ריבלין כאשר הוא ישב מול אבו מאזן הוא לא יהיה החנפן הקטן שמהלל את האויבים אלא ריבלין יזכיר להם שצריך גם לחנך לשלום ולהפסיק את ההסתה. מה שלבני ופרס לא אמרו ריבלין יאמר לו.
בכל מקרה ריבלין הנשיא הוא לא זה שקובע תהליכי שלום. ריבלין הוא נשיא של העם.


אמהות לדוגמה

 

הן רוצות את הילדים שלהן חוזרים הביתה. הן לא נשברות. הן לוחמות. הן חזקות. האמהות מבינות שהמאבק הוא בינלאומי לא כמו שמשפחת שליט נאבקה בתוך העם .
בעת המאבק להחזרת שליט הגעתי יום אחד לאוהל של האב מול בית ראש הממשלה ביחד עם מיכל כפרי. אמרנו שאנחנו רוצים להעביר חלק מהמאבק מול מועצת זכויות האדם שליד האומות המאוחדות והצלב האדום. אמרנו שאנחנו רוצים לבצע הפגנה. האב נועם אמר לנו : “אנחנו לא רוצים מאבק מחוץ לישראל”.
מיכל כפרי אמרה לו בהחלטיות כי אנחנו בכל מקרה הולכים לבצע את המהלך אנחנו קובעים מועד ואם תחליטו להצטרף הדלת פתוחה.

יצאנו לג’נבה והצלחנו לארגן הפגנה של יותר מאלף איש מול הצלב האדום. אחרי ההפגנה נפתח פתח של לפעיליות נוספות מחוץ לישראל למען השחרור.
עכשיו לצערנו יש עוד שלושה חטופים שלהם יש משפחות אך דמות האמהות מדהימה אותי בחוזק שלהן.
חובה עלינו לא להפוך את המאבק למאבק של המגזר הדתי הלאומי אלא שאנו חייבים כולנו לעמוד לצידם של המשפחות ולא לתת למאמץ להחזרת החטופים לרדת מסדר היום הציבורי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר

טנגו לשלום של ביבי וציפי

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

האיום על השטחים הפתוחים

אריק זיו ויזר

בנט אתרוג שהפך לצנון !

אריק זיו ויזר

פתרון ליפתא לפני עמונה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן