26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

השר ארדן עשוי להפסיק פעילותן של אנטנות סלולאריות

זאת, אם בשבוע הקרוב לא יתקינו חברות הסלולאר את מערכת הפיקוח שתבטיח פעילות תקינה של האנטנות שברשותן

במכתב שהפיץ מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ד"ר יוסי ענבר למנכ"לי חברות הסלולאר, הוא מודיע כי אם עד ליום 5 באוגוסט 2010, לא יתקינו החברות את מערכת הפיקוח שמאפשרת מעקב רציף ובזמן אמת, ייאלץ המשרד להגנת הסביבה לשקול ביטול היתרי הפעלה לחברות, על פי סעיף 11 לחוק הקרינה הבלתי מייננת, התשס"ו – 2006. הודעה זו באה בעקבות סירובן המתמשך של החברות להתקין מערכת פיקוח זו, ולאחר הפסקת מתן ההיתרים להקמת אנטנות חדשות שהוציא המשרד לפני כשבועיים.

השר להגנת הסביבה: "סירובן של חברות הסלולאר להתקין את המערכת  שנמשך גם לאחר הפסקת מתן ההיתרים להקמה של אנטנות חדשות, לא מותירה בפנינו ברירה ולהודיע כי בכוונתנו להפסיק פעילות של אנטנות סלולאריות קיימות. עמדתן העיקשת והבלתי מוצדקת של החברות מאלצות אותנו להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו שנועדו להבטיח כי החברות לא מסתירות מידע על הקרינה האפשרית הנגרמת מהאנטנות."

 

רקע

מאז ינואר 2010 פועל המשרד, ליישום פיקוח רציף על עמידת כל אחת ממעל-30,000 אנטנות הפועלות ברשתות הסלולאריות בישראל בתנאים שנקבעו בהיתרים. בהעדר יכולת לבצע פיקוח יעיל, ולאחר שהתברר לממונה על הקרינה במשרד להגנת הסביבה שנעשו שינויים מבניים באתרי שידור רבים ללא היתר כמתחייב, הנחה השר לפני שבועיים את ראש האגף למניעת רעש וקרינה להפסיק לתת היתרים לאנטנות חדשות ו/או לשינויים באנטנות הקיימות ולרכז מאמצים בפיקוח על בטיחות האנטנות הפועלות בריכוזי אוכלוסייה, אולם עד כה ללא הואיל.

 

על מערכת הפיקוח: מערכת ה- Guardian Government של חברת Wave Guard מאפשרת למשרד להגנת הסביבה מעקב רציף (On-Line) ובו-זמני אחר האנטנות הסלולאריות הפרוסות במדינה. המערכת מנטרת ומשווה 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה את נתוני השידור של אתרי הסלולאר, כפי שנקלטים במחשבי הבקרה של ספקי השירות הסלולארי, מול ההיתרים שקיבלו חברות הסלולאר מהממונה הארצי על הקרינה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נהריה מוכת סרטן בשל האסבסט בשטחה /ד"ר לאה נס

אריק זיו ויזר

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בתמיכת השר להגנת הסביבה את הצעת החוק האוסרת נהיגת רכבים בחוף הים

אריק זיו ויזר

המשרד להגנת הסביבה הגיש חוות דעתו לתסקיר ההשפעה על הסביבה מרמת חובב

אריק זיו ויזר

אשכול אכיפה 2009

אריק זיו ויזר

תם עידן כלובי הדגים במפרץ אילת/ מאת:ד"ר לאה נס

אריק זיו ויזר

'חוד מתכות' יורחק מריכוזי אוכלוסייה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן