19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל אושרה בועדת המשנה בראשות ח”כ כרמל שאמה

בין ההישגים הבולטים: הענקת זכויות רכישה לבתים במושבים ובקיבוצים וייצוג לארגונים הירוקים ח”כ שאמה: “הרפורמה הינה בשורה חיובית בכל המישורים. היא תשפר את איכות חיינו שנה אחר שנה”

חוק הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל אושר הלילה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת משנה לעניין הרפורמה בראשות ח”כ כרמל שאמה. הנוסח שאושר מגביל את השטח ל800 אלף דונם.

בחוק שאושר בוצעו שינויים רבים ביוזמת ח”כ שאמה.
בין השינויים: החלטה להעניק זכויות קניה שוות ליחידות המגורים והעסקים במושבים ובקיבוצים, בדומה לדירות מגורים עירוניות. זאת, בניגוד לנוסח המקורי, שבו נקבע כי קרקע חקלאית או שימוש בה למטרות אחרות לא ייכללו ברפורמה.
בנושא זה ציין ח”כ שאמה כי מדובר בהישג גדול להתיישבות הכפרית, ח”כ שאמה:” נעשה צדק עם החקלאים כפי שהתחייבתי אחינו החקלאים לא נותרו בנים חורגים למדינה, זכויותיהם בקרקע נקנו בהרבה דם יזע ודמעות”

שינוי נוסף בחוק שיזם ח”כ שאמה מעניק מעמד למשרד להגנת הסביבה ולארגונים הירוקים במוסדות רשות המקרקעין שתחליף את מנהל מקרקעי ישראל. החוק קובע כי נציג המשרד יהיה חבר במועצת הרשות ונציג הירוקים יהיה נוכח בישיבותיה במעמד של משקיף. כמו כן נקבע בחוק שתוקם “קרן ירוקה” לקידום הגנת הסביבה שתתוקצב ב-1% מהכנסות הרשות אך לא פחות מ-50 מיליון שקל בשנה.

ח”כ שאמה:” אם נפזר את עשן המאבק הפוליטי שאפף את אישור הרפורמה, ניתן לראות בבירור את יתרונותיה, ראשית בהפיכת אזרחי המדינה לבעלים מלאים של דירותיהם ועסקיהם והסרת חסם ראשי מפני ייעול וצמיחת שוק הנדל”ן והמשק. יתרון נוסף הוא הקמת רשות מקרקעין, שתתמקצע ותתמקד בשיווק קרקעות ביעילות לפי צרכי המשק במהירות ובגמישות הנדרשת כדי להבטיח מחירי דיור הוגנים ואיזון בין ביקוש להיצע.
לא מדובר באם כל ההפרטות אלא ברפורמה לטובת האזרחים שבה כמעט כל אזרח ייהנה ממנה באופן מיידי: מאות אלפי בעלי הדירות והבתים שיהפכו לבעלים אמיתיים של נכסיהם, וזוגות צעירים שייהנו מדיור זול יותר. מי שמנסה לצייר מכירה סיטונית של חטיבות קרקע לכרישי נדל”ן טועה ומטעה. לרפורמה אין כל השפעה על היכולת או הרצון של בעלי הון לרכוש ולאגור קרקעות.
בנוסף , יודגש כי הרפורמה אינה פוגעת בערכי הציונות או בערכי היהדות. ציונות אינה נמדדת בבעלות מדינת הציונים באדמותיה אלא בציונותם של המשתמשים בקרקע, וזאת יש להשיג בחינוך ובעבודת האדמה ולא ברכישתה. ציונות היא ערכים, לא נדל”ן. ההכשר שניתן לרפורמה מבחינה הלכתית מהרב עובדיה יוסף מדבר בעד עצמו.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יעלון ודנון מביעים תרעומת על דברי אשטון

אלי חזן

נפטר סגן יו”ר הכנסת לשעבר גדעון גדות

אלי חזן

מחצית סיעת הליכוד במפגש חסר תקדים עם זקני רבני הציונות הדתית

אריק זיו ויזר

היכן חוטובלי ?

עינר אביב

ריבלין: נסייע למשרד מבקר המדינה לאכוף ההמלצות

אריק זיו ויזר

ועכשיו : זמן אקוניס בקואליציה

אלי חזן
דילוג לתוכן