20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הקוסם הפך ללוליין – יומן פוליטי – אריק זיו

הפוך על הפוך כתבה טובה על בוגי, וכתבה לא מפרגנת על סער השבוע בתקשורת, מה יוליד כנס, המצודה בחופשה מרוכזת, היכן יש םעילות של צעירים, ועל פעילות של נשים בליכוד.

נתניהו
בקדנציה הראשונה נתניהו היה חביב הציבור הליכודניקי. זה החל הרבה לפני היידה שרה וזה הגיע למצב בו כינו אותו תומכיו בימין ובליכוד "הקוסם".
ואולם, בקדנציה הזאת נתניהו לא רואה ממטר את תומכיו. אנו רואים נתניהו אחר כזה הממוקד בלהלך על חבל דק.
נתניהו מקבל חבל עבה מהתקשורת. כך ניתן לחשוב שהקוסם של הקדנציה הראשונה הפך ללוליין של הקדנציה השנייה.

רוקדים עם נחשים
בתקופת שרון היה שר בממשלתו שהיה שק החבטות של התקשורת ותדמיתו נשחקה ציבורית.
קראו לו לאותו שר נתניהו והעיתונאים הפכו אותו למזיע,לחיץ ומה לא?
בממשלת נתניהו יש שני שרים : אחד חביב התקשורת והשני שק החבטות שלה. המחובב הוא גדעון סער ואילו החבוט הוא בוגי יעלון.
אך השבוע היה לשניהם כתבות שונות בתקשורת. על גדעון עלתה כתבה ביקורתית בדה מרקר ועל לבוגי עלתה כתבה בגוון חיובי במגזין דתי.
דה מארקר
מצד אחד, סער הוא פוליטיקאי מיומן, מקורב מאוד לראש הממשלה (בפריימריז בליכוד זכה במקום הראשון, ולמעשה הוא ממוקם במפלגה רק אחרי בנימין נתניהו), שרואה את עצמו יום אחד מועמד למשרה הרמה. מצד אחר, היומרה הפוליטית היא מנוע מצוין לעשייה. אין ספק שסער הוא איש חכם ובעל קומון סנס (תכונה נדירה בפוליטיקה הישראלית). ואולם נדמה שהחינוך ממנו והלאה. סער הוא בין שרי החינוך הבודדים שהגיעו לתפקידם עם אפס אג'נדה חינוכית. זה פשוט לא היה בספרי העבודה שלו. כדי לייצר ערך הוא יצטרך לייצר אג'נדה, ומהר.
כמו שזה נראה כעת, האג'נדה של סער היא קפיטליסטית במהותה. הוא מסמל יותר מכל בכירי מערכת החינוך עד כה את ההפרטה דה-פקטו של המערכת. זהו שר החינוך הראשון שילדיו למדו ולומדים במסגרת החינוך הפרטי ולא בחינוך ממלכתי.
לכתבה המלאה 

בעיתון הדתי
כמו מקהלה המנוהלת על ידי מנצח אחד, השמיעה התקשורת יצירה מוזיקלית זהה. איך לא הגדירו את הקיבוצניק לשעבר שפשט את מדיו ושינה את עורו משמאל לימין? דגנרל, טיפש, הזוי. מאמרים מתלהמים, עשויים כמקשה אחת, קראו לנתניהו לפטרו לאלתר. בוגי שמע ושתק. בתקשורת סיפרו שזומן לראש-הממשלה לשיחת נזיפה שבעקבותיה יתנצל. במבחן התוצאה, הסיכום שהושג בפגישה ופורסם בתקשורת, לא תאם את ההכרזות התקשורתיות המוקדמות. אבל עזבו אתכם מקטנות. לא העובדות חשובות, אלא האווירה.

בכל קונסטלציה אחרת, ניתן היה לצפות כי יהיה מי שיביא את גרסתו של יעלון לאירוע המסעיר. מסתבר שככל שזה נוגע לתקשורת הישראלית החד-צדדית, זוהי ציפייה מוגזמת. כמו הצבא הישראלי, היא רגילה לנקות רק אחרי אמירותיהם של מפריחי יונת השלום.
לכתבה המלאה

מדד הכנסים
בחודש הבא יש מספר כנסים, שחלקם מאורגנים ע"י שרים. הכנס המרכזי של ראש הממשלה יתקיים ערב ראש השנה.
בלשכות השרים שמקיימים שיחות עם הפעילים יש יותר מדריכות האם יגיעו לכנס מספיק תומכים.
בשנה שעברה היה כנסים מוצלחים של סער וסילבן וכנסים כושלים של נתניהו וישראל כ"ץ.
השנה נראה מה ילד כנס.
המצודה
בעקבות איזכור החופשה המרוכזת במצודה אמר השבוע בכיר בליכוד: "אפשר להמשיך את החופשה המרוכזת עד אחרי החגים. רק שיעשו הפסקה ביום הכינוס של נתניהו. ממילא המערכת לא מתפקדת.

צעירים
לא פעם אני מבקר את חוסר הפעילות של הצעירים, אך יש לציין לשבח את הקבוצה מפ"ת שפועלת ללא הפסקה. 

נשים
גם השבוע אין פעילות בליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר

מנותקים נמאסתם !!!!!

אריק זיו ויזר

אדלר : בוז'י נראה כמו מחזיק מפתחות של לבני

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

יורם גמיש: כחלון הפך מותג בזכות הליכוד

אריק זיו ויזר

נתניהו וכל השאר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן