26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הקואליציה במצב אנוש – אף אחד לא חש זאת

חברי הקואליציה מגלים חוסר אחריות, מזל שיש את אלקין אחרת מזמן היינו נופלים בהצבעות. חברי הכנסת בקאוליציה מבריזים מהצבעות ומגלים חוסר אחריות

כל זב חוטם פוליטי יודע כי כוחה של קואליציה נמדד ביכולותיה לנצח הצבעות במליאת הכנסת ובוועדותיה. כל זב חוטם גם יודע שברגע שקואליציה מתחילה להפסיד בהצבעות באופן קונסיסטנטי הרי שהדבר מסמל את ימי פומפיי האחרונים של הממשלה. כך היה למשל בזמן סוף ממשלת ברק, סוף ממשלת שרון הראשונה ובוודאי בסוף ממשלתו של אולמרט. ח"כים העלו הצעות חוק שועדת שרים לחקיקה התנגדה להן, הצליחו להשיג רוב מבפנים, מתוך הקואליציה, וכך החריבו אותה.

 

כולם זוכרים כיצד גדעון סער חבר לשלי יחימוביץ' ויחדיו הם הצליחו להעביר הצעת חוק לאחר הצעת חוק כנגד עמדת הממשלה. כולם זוכרים גם את חוק שריון ירושלים של סער. כיצד אהוד אולמרט יצא מכליו בשעה שח"כים מסיעתו הצביעו עם סער והעבירו את הצעת החוק בקריאה טרומית בכנסת ה – 17.

 

בתקשורת מדברים על כך שהקואליציה של נתניהו יציבה. מדגישים שהיא נפלה רק פעם אחת בודדת בהצבעה וזה גם עקב אי הבנה. ואולם, ישנה תופעה שבה הכתבים הפוליטיים, אלו שנעלמה מעיניהם הקמת סיעת העצמאות, לא מבחינים. מדי שבוע נעלמים ח"כים של הליכוד מהצבעות בוועדות ובמליאה תוך כדי שהם לא דואגים לקיזוז וכך בעצם משאירים את הקואליציה חשופה בחזית ההצבעות מול האופוזיציה.

 

דו"ח שהגיע לליכודניק ופרטיו שמורים במערכת חושף כי רק בשבוע שעבר שני שרים בסיעה לא הופיעו להצבעות במליאה ולא דאגו לקיזוז. אמת, שר אחד היה חולה מאוד ולכן נבצר ממנו להגיע אך לשר השני, כך נוצר הרושם, פשוט לא אכפת מהקולקטיב הסיעתי. הוא לא הגיע להצבעה במליאה. צחוק הגורל הוא שהשר השני יתחנן בפני צוות הסיעה שיבצע גיוס עבור הצעת חוק שיביא משרדו. על זה נאמר "טול קורה מביון עיניך".

 

הדו"ח גם חושף ח"כ מאוד מכובד אשר צוות הסיעה פשוט התייאש ממנו. כבר מספר שבועות (לא ברצף יש להדגיש) הח"כ נעדר מהצבעות במליאה ולא דואג להתקזז. זהו אותו ח"כ אשר הוא ועוזריו מתחננים בפני יו"ר הקואליציה שיעזור להם לבצע גיוסים לפעולותיו הנמרצות והמבורכות עבור הליכוד והקואליציה.

 

התופעה בולטת לא רק בקרב סיעת הליכוד אלא גם בקרב שאר סיעות הקואליציה.

 

ומה המצב בוועדות ? גרוע הרבה יותר. אלא שבוועדות ישנה בעיה מבנית עקב חוסר ח"כים וריבוי בשרים וסגני שרים. כך יצא שיו"ר שתי ועדות נתבקשו להגיע להצבעה בועדות אחרות אך נבמר מהם להגיע עקב דיונים שנערכו בוועדות שלהם. להם צריך לומר אין טענות, שכן כולם יודעים שכאשר מנהלים קואליציה אשר למפלגת השלטון פחות מתריסר ח"כים, הרי ברור שכך זה ייראה.

 

 

שר בכיר אמר לליכודניק : "מזל שיש את אלקין ואת צוות הסיעה שעוזר לו. אינני יודע כיצד הוא מצליח לשרוד שבוע אחר שבוע. הח"כים, וגם ראש הממשלה, מוכרחים להבין שיבוא יום והקואליציה תתחיל ליפול בהצבעות ואז כשזה יקרה, ניכנס למדרון חלקלק שאין ממנו חזרה. ראש הממשלה אמור להבין את הדבר הזה אבל אין לו יועץ פוליטי שיבהיר לו זאת. חבל".

 

ליכודניק ימשיך לעקוב אחר המתרחש בכנסת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ליברמן בדרך לממשלה?

אריאל אילוז

זכות להגנת עצמית" – נאום ראש הממשלה בפתיחת מושב החורף בכנסת

אריק זיו ויזר

איוב קרא "יש להעביר את המנהל האזרחי בשטחי C ממשרד הביטחון למשרד הפנים"

אריק זיו ויזר

"מופז צריך לגייס את הערבים ולא לטוס לפגישות ראווה"

אלי חזן

נתניהו עשה סוף לשיטת "חבר מביא חבר" של חברי הוועדה

אריק זיו ויזר

יו"ר הקואליציה וראש הממשלה : הפיוס

אלי חזן
דילוג לתוכן