26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

הצל של הליכוד

בשבוע האחרון התקיים פולמוס בעניין ההתפקדות של יואב אליאסי המכונה “הצל” למפלגת הליכוד, בניגוד להרבה מהמגיבים והכותבים אני חושב שמפלגת הליכוד כמפלגה דמוקרטית מחויבת לזכות היסוד של לבחור ולהיבחר, ומכאן, אין שאלה אם ל’צל’ יש זכות להתפקד או שמא לא, התשובה היא שיש לו זכות מלאה.

בעניי, העיסוק בשאלה זו היא לא רלוונטית, מה שכן רלוונטי, היא לאן צועדת מפלגת השלטון, מי האנשים שיובילו אותה בדורות הבאים ועל בסיס איזה עולם ערכים.

הצל מייצג תפיסה מאוד ברורה, יש שיאמרו קיצונית, לתפיסתי, האג’נדה שבשמה הצל מגיע ומתפקד לתוך תנועת הליכוד היא לא אותה אג’נדה שבשמה קמה תנועת ‘חירות’ ותנועת הליכוד לאחריה.
אפשר לאהוב את המדינה להתרגש מהדגל ולחבק את חיילי צה”ל גם מבלי לקלל ולגדף את כל מי שמנגד, אסור להתבלבל מי הוא האויב ומי הוא זה שאני חולק על עמדותיו, הצל מייצג נישה שמנסה לקטב את העם ולהדגיש את השונה שבנינו, תנועת הליכוד קמה על מורשתו של ז’בוטינסקי, ז’בוטינסקי שאמר על המיעוט הערבי כך -“גם לאחר יצירת הרוב העברי יישאר תמיד בארץ ציבור ערבי גדול. ואם לחלק הזה של תושבי הארץ יבואו בזמן מן הזמנים ימים רעים, אז כל הארץ תישא בעול הסבל. מצבם האיתן של הערבים במובן הפוליטי, הכלכלי והתרבותי, יישאר, לפיכך, לנצח נצחים התנאי העיקרי למצבה הבריא והאיתן של ארץ ישראל כולה.”

לכן ברור שערכי תנועת הליכוד לא מגולמים במשנתו של ‘הצל’ והתשובה הדמוקרטית של נאמני תנועת הליכוד היא להיאבק על דמותה ואופיה של התנועה.

המאבק לא מתחיל במניעת זכות של אדם כזה או אחר להתפקד, אבל הוא כן מתחיל בשאלה  מי נכנס לזירה ולוקח חלק, אלו כוחות חדשים ישפיעו על הרשימה הבאה לכנסת, מכאן ברור שהצל הוא רק אחד, שאמנם מטיל מעט צל (בעיקר תקשורתי) על מפלגת השלטון אך זה רק צל, ומה שעוד ברור שמי שרוצה להשפיע לא ישב מהצד ויתלונן על הידרדרות המפלגה אלא יקום ויעשה מעשה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אמיר אוחנה – שר לביטחון פנים הבא!

דניאל נחמיה

הפעם : חייבים גישה אחרת כלפי החרדים

אביגדור הדר

הקרב על הדמוקרטיה הישראלית נערך בליכוד

אלי חזן

לא התחיל באבו סנאן

אלי חזן

בחירות ומשילות

חיים פוזן

האמנם סליחה ?

אלי חזן
דילוג לתוכן