22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

"הפסקת אש" או סוף המלחמה?! /מאת: אבריאל בן דור

שלושה שבועות מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה "בעזה, וכבר מאשר הקבינט הביטחוני הפסקת אש חד-צדדית. ישראל ששיקמה את כוח ההרתעה שלה עלולה כעת לשחוק את הישגיה. המערכה של ישראל מול הטרור של החמאס מעזה עדיין לא הוכרעה, היא רק נדחתה למועד מאוחר יותר. בעוד כשנה נמצא שוב את ארגון החמאס עומד מולנו חזק יותר ומצויד בטילים ארוכי טווח שיגיעו לתל אביב ואף לירושלים, ואז מה?!
צריך לומר ביושר: נכון להיום היעד העיקרי שלשמו יצאה ישראל למערכה בעזה עדיין לא הושג, התנאים הביטחוניים בדרום עדיין לא השתנו מיסודם. יש סימנים המבטיחים שינוי אולם כרגע – אלה לא יותר מאשר סימנים. ירי הקסמים ממשיך וקריאות החמאס לטרור יוסיפו להישמע. להלן ניתוח ביניים המסכם את ימיו האחרונים של מבצע "עופרת יצוקה" בעזה":
 ראשית, עיתוי המבצע היה נכון. בימיו האחרונים של ממשל בוש לפני שהנשיא החדש ברק אובאמה נכנס לתפקידו. ארצות הברית ניצבת איתנה לצידה של ישראל היא מגנה עליה בזירת האו"ם ומגבשת נוסחאות להפסקת אש. גם מצרים ניצבה באופן סמוי לצידה של ישראל נגד החמאס מתוך האינטרסים שלה שבראשם שמירה על שלטון מובארק מפני האסלאם הקיצוני.
 ישראל צריכה להיערך עכשיו הסברתית ומדינית ל "יום שאחרי". אמצעי התקשורת הערבים והזרים ימהרו לשדר מהרצועה דיווחים על הפגיעות הקשות של ישראל באזרחים הפלסטינים וארגוני זכויות אדם צפויים לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג בדרישה לשפוט את ישראל ובכירי צה"ל על פשעי מלחמה. הקרב האמיתי על ההסברה אמור להתחיל רק עכשיו. הפסקת לחימה וההפצצות תאפשר לצוותי הטלוויזיה להגיע לכל פינה ברצועה ולתאר את ההרס הרב שנגרם והפגיעות בנפש,לישראל צפויים ימים קשים בדעת הקהל העולמית.
 החמאס בעזה נבנה כבסיס כוח של איראן. האוכלוסייה האזרחית שימשה עבורו מגן אנושי, הוא פעל בחסות מסגדים, בתי ספר ובתי חולים תוך שהוא הופך את האוכלוסייה הפלסטינית לבת ערובה לפעילותו הטרוריסטית. ישראל פגעה ביכולת של החמאס לשגר רקטות לעבר ישראל,היא פגעה במצבורי התחמושת שלו והרסה את נתיבי האספקה שלו, אותן המנהרות באזור רפיח שמהן הוא מבריח נשק אך בידיו עדיין כ-2000 רקטות והוא ימשיך לשגרן לעבר ישראל.
 בסופו של דבר השיגה ישראל שני הסכמים שספק אם יש להם ערך רב, האחד הוא מזכר הבנות עם ארה"ב על מלחמה בהברחות נשק דרך הים והשני הסכם עם מצרים על פעולות בצד המצרי של רפיח למניעת הברחות נשק לתוך הרצועה. למצרים לא היה שום אינטרס במשך שנים רבות להילחם בתופעת ההברחות לרצועה וספק אם יהיה לה אינטרס כזה עכשיו.
 ונושא אחר לא פחות חשוב הוא שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. ישראל מסיימת את מבצע "עופרת יצוקה" מבלי שהצליחה לקדם את שחרורו וכל מילה מיותרת….



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שרינו השמיעו קול/מאת:טובה מעוז

אריק זיו ויזר

על פרשת דרכים – על דת, מדינה ולכידות החברה/מאת:איתי חיים

ישראל כ"ץ מתארח אצל כרמל

אריק זיו ויזר

אברמוב, וייצמן, מימון וגרינברג – להלן תוצאות הפריימריז מאמש

אלי חזן

חברי מרכז מגזר לא יהודי מצביעים נגד הועידה

אריק זיו ויזר

האם פייגלין מתייאש מהליכוד?

דילוג לתוכן