18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

“הניסיון מוכיח שכשאנחנו מעבירים שטח הוא הופך להיות שטח טרור”

התייחסות של בוגי הבוקר בעקבות נאום ראש הממשלה אתמול

ראש הממשלה ניסה בנאומו לשרטט את הקונצנזוס הישראלי על פי הבנתו לגבי העמדות הכי ותרניות ומפליגות בשאלת פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, תוך עמידה על כך שכדי שיהיה שותף, הוא קודם כל צריך להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהסכים שכל פשרה טריטוריאלית תהיה סוף סכסוך וקץ תביעות. זה נאמר קודם כל כדי לאחד את עצמנו, כי כפי שכבר אמרתי לא אחת בעבר, אין שר בשביעייה שחושב שיש שותף להסדר קבע בטווח הנראה לעין. אבל אנחנו מתווכחים בינינו. זה מציע יוזמה כזו, וזה מציע יוזמה אחרת, ויו”ר האופוזיציה תוקפת אותנו ואומרת שבגלל הבחירות שהיו בישראל אין שלום. טענותיה מוכרות אך אינן עומדות במבחן המציאות, מאחר וממשלת קדימה בה הייתה חברה, קיבלה באנאפוליס סירוב מהפלסטינים להגיע לשלום אמת על בסיס הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ועל בסיס סוף הסכסוך וקץ התביעות.

אחד הדברים שהגעתי בהם למסקנה, זה שבעצם אין שותף שמסכים להכיר בזכותנו להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי, וזה השתקף ביום הנכבה. הוויכוח הוא לא על גודלה של מדינת ישראל וגבולותיה, אלא על עצמם קיומה. עלינו להסתכל על המציאות כפי שהיא, ולשאול את השאלה האם יש שותף לעמדה שמשתקפת בקונצנזוס הישראלי. לכן ראש הממשלה לא אמר את דעתו על בקעת הירדן ועל ההתיישבות ביהודה ושומרון, אלא ניסה לשרטט קו סביב הקונצנזוס, האם יש שותף או אין שותף לעמדה זו. למרבה הצער, גילינו שהפלסטינים אינם מסתפקים בקווי 67′, וכי הם אינם שותף למשא ומתן שיובל לשלום אמיתי ולפתרון של שתי מדינות לשני עמים.

הניסיון עם הפלסטינים מוכיח, שכשאנחנו מעבירים שטח הוא הופך להיות כן שיגור לטרור וטילים. ההקשר של קרקע, טריטוריה וביטחון הוא ישיר. לא ניתן להתעלם ממנו בשום עידן מודרני של טילים ורקטות. ניסיונה של התנועה הציונית אומר, שבמקום שאין חורשים, טריטוריה הולכת לאיבוד. במקום שבו הייתה נוכחות צבאית ואזרחית, הוא נשאר בידינו. במקום שיש בו אך ורק צבא, אין סיכוי לשמר אותו לאורך זמן כי אין לו זכות קיום. זה נכון לכל שטחי ישראל. לכן בקעת הירדן חייבת להיות בריבונות ישראלית בפירוש הרחב ביותר של המילה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בהנחיית סער: אלפי תלמידים מבקרים במזרח ירושלים

אריק זיו ויזר

הסטודנטים לקחו הפוגה מהמחאה לטקס חלוקת מלגות שיזם המשרד לאזרחים ותיקים

אריק זיו ויזר

שר החינוך : “הנכבה תצא מספרי הלימוד”

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הוציא על “צו אישי” חדש לחברת החשמל המורה לה להתקין סולקנים בתחנת הכוח חדרה

אריק זיו ויזר

אושרה בקריאה ראשונה פה אחד הצעת החוק שיזם שר החינוך למינוי מנהלי יחידות נוער ולהקמת מועצות נוער רשותיות

אריק זיו ויזר

“השקט הביטחוני עלה לליכוד בכמה מנדטים”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן