23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

המטוטלת של הנגבי

עוד כשלון של ברקת, הנחמה השלילית של רובי, בנט מכשול לאומי, נתניהו מאותת למירי והנגבי, מרכז הליכוד מתכנס.


צחי הנגבי חזר לליכוד לאחר הרומן שלו עם קדימה אך יש להדגיש שהוא היה תמיד קרוב ליו"ר התנועה. כך היה ב – 1996 כאשר הוא מונה לשר המשפטים בממשלת נתניהו הראשונה, כך היה בממשלת שרון הראשונה כאשר מונה לשר להגנת הסביבה. הנגבי הפך לחביבו של שרון עד כדי כך שכאשר קמה קדימה ויתר צחי על הבכירות בליכוד כדי להיות קרוב אל המנהיג שנכנס לקומה. אחרי שרון הפך הנגבי לחביבו של אולמרט ולאחר נפילת אולמרט הוא הפך להיות חביבה של לבני. מ – 2009 במהפך של נתניהו, בעודו חבר בקדימה, שיחק הנגבי על אזור החיוג שבין נתניהו ללבני. הוא תכנן בגאונות פוליטית את חזרתו הביתה והוא הצליח להיבחר לרשימת הליכוד למרות שב – 2013 היא עשתה פנייה חדה ימינה (ב – 2015 היא התאזנה שוב). עם חזרתו הוא בלע את הצפרדע שבהפיכה ליו"ר הקואליציה ומונה לשר לאחר תקופה ארוכה וגם זה בקושי. הנגבי הוא אדם מצוין עם סבלנות יתרה ולכן לא הגיב כאשר פורסם שתיק התקשורת הוצע ליריב לוין. ההערכות בליכוד מדברות על כך שמנכ"ל המשרד מומו פילבר השחיר את צחי אצל נתניהו בכישלון המאבק על התאגיד.

וכך מצא את עצמו צחי בן הפטיש לסדן. אין ספק כי המצב שבו צחי שומע בתקשורת על מעמדו זאת הפגיעה הכי גדולה שיכולה להיות. שכן, זאת כבר הפעם השנייה של צחי בהקשר הזה. הפעם הקודמת הייתה בהקמת הממשלה כאשר צחי שמע בתקשורת שהוא מיועד להיות יו"ר הסיעה. צחי לא אוהב להיות מושפל ויש לראות מה יקרה בעתיד.
מי שיצאה להגנת הנגבי הייתה השרה גילה גמליאל. זאת לא הפעם הראשונה שגילה מזנבת אחר החלטות נתניהו. כך היה גם במינוי רן ברץ וכך היה בהודעה על חזרת גדעון סער. גם אז אצה רצה גילה לברך את החזרה ועכשיו היא תומכת בצחי כשר התקשורת. גורמים בברנז'ה מדברים על יועץ שעומד מאחורי המהלכים של גילה ושמו אבי בניהו.


השמלה של מירי
אין ספק כי מירי גנבה את ההצגה שוב עם השמלה של פסטיבל קאן. השמלה מעוצבת שכולה ירושלים. מיד כל מיני עלובים תקפו אותה אבל נו זה כבר לא משנה. בכל מקרה, אני אהבתי יותר את השמלה משנה שעברה. נחזור לתיק התקשורת : גם מירי יכולה לראות את עצמה נפגעת פעמיים כאשר היא רצתה את התיק והתיק ניתן להפקדה אצל צחי ועכשיו היא בכלל לא הייתה בלופ, לפחות בזמן שהתיק הוצע ליריב לוין, שהעדיף לא לקחת אותו.
ללא ספק המצב נראה לא הגיוני שגם צחי וגם מירי שהיו מנאמני נתניהו לא מקבלים את התיק. אפשר לראות זאת אחרת : שנתניהו מאותת לכל מי שהיה קרוב לגדעון סער שהודיע על חזרה כי מי שיתקרב אליו ישלם את המחיר למרות שבין מירי לגדעון עבר חתול שחור.


נתניהו מכוון ליציבות
ללא ספק נתניהו נכנס ברגל ימין למושב כאשר הוא מרגיע את הקואליציה לאורך ולרוחב. נתניהו מצהיר על בחירות ב – 2019 כך שבכל מקרה הוא מצנן את הרוחות. היחיד שמנסה להפריע לאידיליה הוא השר בנט. כן, זה אותו בנט שרקד על הגג עם היבחרו של טראמפ לנשיא. כבר אז הייתה ביקורת עליו שהוא מתגרה בממשל החדש וקריאות שלו לריבונות במעלה אדומים עלולות לפגוע בנו. היה כבר אז ברור שזה מהלך של תגרנות קטנה שאין בה תועלת ורק נזק יגרם.
יותר טוב שבנט אולי יתחיל לעבוד במשרד החינוך ויקבע כללים של שירת ההמנון הלאומי. אך מה אפשר לצפות משר ימני שממנה איש שמאל מובהק לתפקיד של מנכ"ל המשרד?
נקווה שתחת הנהגתו של בנט לא נמצא עוד שאבוהב מאמץ את ההמנון הפלסטיני בילאדי בילאדי.


המרכז מתכנס
ביום ראשון הקרוב, ב- 21.5.2017, יתקיים כינוס מרכז כדי לקבוע מועד לפריימריז לוועידה חדשה.
הוועידה צריכה להיבחר ע"פ החוקה אחת ל- 4 שנים מיום נעילת הקודמת, מהפריימריז הקודמים חלפו כ- 5 שנים וחצי.

ע"פ ההצעה הבחירות יתקיימו בדצמבר 2020 אם הבחירות הכלליות יתקיימו במועדן ב- 2019, אך אם הבחירות הכלליות יתקיימו לפני 2019 הבחירות יתקיימו בדצמבר 2019.

לידיעתכם, ישנה עתירה של חבר ליכוד בבית משפט מחוזי בת"א, החבר דורש לקיים פריימריז עכשיו בהתאם לחוקה, וזאת נקודה מכרעת:
אם מרכז הליכוד לא יאשר את ההצעה אזי לליכוד לא יהיה מענה בבית המשפט המחוזי לשאלה: מדוע הבחירות לגוף המרכזי לא מתקיימות במועדן ע"פ החוקה?

במצב כזה ישנו סיכוי לא קטן שבית המשפט המחוזי יקבע כי על הליכוד לקיים בחירות לוועידה החדשה ולמועצות הסניפים בחודשים הקרובים.
מי שאיננו מעוניין להיות מופתע בבחירות לוועידה ולמועצות הסניפים בחודשים הקרובים צריך להצביע בעד ההצעה שבהזמנה.


אין נחמה בבית הנשיא
השבוע היינו עדים להתערבות של אשת הנשיא נחמה ריבלין בבחירות בהסתדרות. נחמה הודיעה על תמיכה בשלי יחימוביץ. יש המקלים בהודעה כי ממילא אין משמעות אבל יש פה מעבר לזה : שלי תמכה ברובי לנשיאות גם אם רובי מאוד רוצה שהיא תבחר אסור לו להתערב ויש פה אפילו חשש לעבירה של שוחד. הייתי רוצה לראות את מבקר המדינה בודק את ההודעה הזאת אבל מי יחקור? הרי זה בשמאל, וזאת שלי.


ברקת נכשל שוב
ניר ברקת הבטיח בשתי מערכות הבחירות כי הוא יהפוך את מאזן ההגירה השלילית מירושלים אך מתברר כי ניר נכשל וההגירה ממשיכה להיות שלילית. כאשר העליתי בעבר את הנושא טענו כי איני דובר אמת אך בפועל הנה הודעת הלמ"ס: הגירה שלילית בירושלים – שהופכת לדתית יותר

מנתונים שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית עולה כי במהלך 2015, עזבו את ירושלים 18,100 תושבים לעומת 10,300 שעברו לגור בה. אחד מתוך חמישה תושבים בוגרים מגדיר את עצמו כחילוני
מתברר כי יחסי ציבור זה מצוין אך במציאות. העובדה מנצחת.
אצל ניר ברקת יש כבר מחשבות שמשתנות. מצד אחד ניר ברקת רוצה להיות ראש ממשלה או שר בכיר בליכוד, מה שנראה עכשיו שזה רק מחשבה, ובזמן האחרון גם הוא מבין כי אם ימשיך במגמה הוא יאבד את ראשות העיר.ההססנות שלו הופכת להיות לו לרועץ. מסביבת משה ליאון מגיעים הקולות שמשה לאון הולך להתמודד על ראשות העיר בכל מקרה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גילה OUT מירי IN

אריק זיו ויזר

ביי שלי

אריק זיו ויזר

הפינה הכלכלית: שנת 2021 בסימן ביטקוין ומשבר הקורונה

דניאל נחמיה

יפה ורשבסקי בר-עם הרנטגן האנושי

אריק זיו ויזר

מסתמן המחליף של שלום שלמה

אריק זיו ויזר

למה נכשל סמסונוב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן