30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

המדינה לא תתקצב איגודי ספורט שבהנהלתם אין ייצוג הולם לנשים

בהנהלות גופי ספורט שמתוקצבים על ידי המדינה ביותר ממיליון שקלים בשנה יהיו לפחות 30% נשים. זאת לעומת ממוצע של כ-15% בלבד הקיים כיום. שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת: "ייצוג הולם של נשים בהנהלות גופי הספורט יבטיח עלייה משמעותית במספר הספורטאיות" משרד התרבות והספורט ורשם העמותות הודיעו היום לבג"צ כי החליטו להתנות מימון לגופי ספורט בייצוג הולם לנשים בהנהלת הגופים. על פי המתווה שנבנה, גופי ספורט שמתוקצבים ע"י המדינה ביותר ממיליון ₪ יידרשו לעמוד בחובת ייצוג נשים של 30% לפחות מחברי ההנהלה. הנהלת גופים המתוקצבים בין חצי מיליון למיליון ₪, תורכב לפחות מ-25% נשים. שאר גופי הספורט יידרשו לעמוד בחובת ייצוג של 20% נשים לפחות בהנהלתם. רשם העמותות יאכוף את הדרישה במסגרת הליכי קבלת אישור ניהול תקין המאפשרים קבלת תקציב ממנהל הספורט.

לגופים השונים ניתנה תקופת התארגנות של ארבע שנים. המועצה הציבורית לקידום ספורט נשים ומשרד התרבות והספורט יגבשו תוכנית הכשרה ואיתור לנשים שישמשו כחברות הנהלה בגופים השונים. איגודים המייצגים ענף בעל שיעור השתתפות נמוך של נשים העומד על 2% ומטה, יידרשו לעמוד בדרישה בתוך שש שנים. מנתוני המועצה הציבורית לקידום ספורט נשים עולה כי כיום הייצוג הממוצע של נשים בהנהלות גופי הספורט עומד על כ-15% בלבד.

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת:

"קידום ספורט נשים הוא אחד היעדים הבולטים שהצבתי עם כניסתי למשרד. ייצוג הולם של נשים בהנהלות גופי הספורט השונים יבטיח גם עלייה משמעותית במספר הספורטאיות. החובה לייצוג הולם של נשים בספורט עוגנה בחוק כבר ב-2003, אך היום אנו מעבירים מסר ברור שאת החוק הזה יש לקיים. תקופת ההתארגנות תאפשר לגופים לבחור את הנשים המקצועיות ביותר ולאחריה נפעל נגד מי שלא יעמוד בחובה שנקבעה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוגי: "הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל"

אלי חזן

"נפתלי ידידי, דווקא בשל עמדותינו הדומות, אני קורא לך להתנצל בפני רה״מ"

אלי חזן

ציוץ קטן מאולגה

תומר שמש

שר החינוך : "הנכבה תצא מספרי הלימוד"

אריק זיו ויזר

לאה נס: "וותיקי השומרון הם המפתח להתיישבות חדשה ביו"ש"

אלי חזן

שר החינוך: "להשלים את המהלך להכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל-כאוניברסיטה"

אלי חזן
דילוג לתוכן