32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בעז העצני

הליכוד מפחד לשלוט /מאת:בעז העצני

ההסבר של פעילי ליכוד רבים ערב הבחירות לקמפיין הבחירות הכושל היה שבצמרת לא רוצים מפלגה גדולה מדי. כשבוע לפני הבחירות, כשהשמועה הפכה לפרסום גלוי, יחד עם התנפחות הבלון של ליברמן לכ-20 מנדטים, התעשתו בליכוד ברגע האחרון ופתחו באיחור גדול בקמפיין "ליכוד גדול – ממשלה יציבה", שהציל מתבוסה מוחלטת. אני לא מאמין שמישהו בליכוד לא רצה במודע מפלגה גדולה ככל האפשר, אך נוכח ההתנהלות המדהימה בהרכבת הממשלה, יתכן כי באופן תת מודע היה בזה משהו, עושה רושם שבצמרת הליכוד לא רוצים לנצח, פוחדים מההגה, רועדים מהשלטון.
הליכוד ניצח בבחירות למרות הקמפיין המחריד, והוא מרכיב את הממשלה על אף התוצאה המאכזבת. אבל כל הסימנים מצביעים על כך ששוב אנחנו נרכיב את הממשלה אך לא נגיע לשלטון, כפי שמעולם לא היינו בשלטון אפילו לא לשניה אחת. הליכוד מפחד לקחת פיקוד, מפחד מהתקשורת, מפחד ממערכת המשפט, מפחד מהשמאלנים באקדמיה, מפחד מלחצים חיצוניים, מפחד מהצל של עצמו. אין שום הסבר אחר לזחילה המשפילה של צוות המשא ומתן בפני השמאל. כעת מדברים על 5 שרים, סגן שר וראש ועדה למפלגת העבודה שרק חצי ממנה יתמוך וממשלה ויואיל "לטהר" את הליכוד בפני אדוני הארץ בתקשורת. " וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים, וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם", כך ביטאו המרגלים ששלח משה את רגשי הנחיתות שלהם בפני יושבי הארץ, וגרמו לבכיה לדורות. רוב מוחץ של 65 מנדטים, שבר היסטורי של מחנה השמאל, ואנחנו – חגבים בעינינו. התקשורת העויינת החליטה שהליכוד והימין "טמאים" וחייבים איזו מפלגת שמאל ש"תטהר" את שלטונם (ובאותה הזדמנות תמנע כל שינוי)- ואנחנו בולעים ומתרפסים בפני אהוד ברק הכושל האחראי על שרשרת כשלונות ואסונות, החל מהבריחה מלבנון, ההתרפסות לערפאת, וכלה בתרגיל הבחירות העלוב "עופרת יצוקה".
ההתנהגות הזו עומדת להוביל את הליכוד למלכודת ידועה מראש הטמונה בממשלה שלא תוכל לבצע שום שינוי ותיאלץ להמשיך במדיניות של אולמרט. כרגיל, הליכוד יורש מצב כלכלי קשה, תוצאה של התנהלות מופקרת של ממשלות השמאל, נתניהו יאלץ להטיל גזירות ולהציל כהרגלו את הכלכלה מקריסה. חוסר הבטחון העצמי ורגשי הנחיתות יובילו את הליכוד לביצוע מדיניות של השמאל, וכך ניכשל בבחירות הבאות כשבוחרי הימין לא יצביעו עבור מפלגה שאין הבדל בינה לבין השמאל, אך הטילה גזירות שפגעו ישירות בהם. היינו בסרט הזה כבר כמה פעמים. כך היה בבחירות 1999 כשביבי הציל את הכלכלה המתמוטטת שהשאיר בייגה שוחט, המשיך את אוסלו, מסר את חברון ו- 13% משטחי יו"ש. אפילו יצחק שמיר הטיל אז פתק לבן בבחירה בין נתניהו לברק. כך גם ב-2006 לאחר שנתניהו הציל את המשק מהתמוטטות בטוחה במחיר חברתי עצום והימין נשאר בבית אחרי עקירת גוש קטיף והשומרון, וכך עלול להיות בבחירות הבאות.
תוצאות המו"מ מול ליברמן וההצעות התמוהות ל"עבודה", מעלות חשש כי שיקול הדעת המוטעה מתקופת מערכת הבחירות מכה שנית, והליכוד הוא העלול לשלם את המחיר של ממשלה ממולכדת מראש שהוא יהווה בה מיעוט.
אולי במקום להתחכם תוקם ממשלה "צרה" בעלת כמות מכובדת של 65 מנדטים שלשם שינוי תבצע מדיניות ימנית שפויה, בלי להתבייש?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביבי מחלק את ירושלים

אריק זיו ויזר

למה אני מתנגד לשינויי החוקה

הגול העצמי של נתניהו

אריק זיו ויזר

איזה אושוויץ תעדיף, מר נתניהו? /מאת:בועז העצני

אריק זיו ויזר

משפחת שליט היקרה /מאת:בועז העצני

אריק זיו ויזר

ליברמן – תקוות השמאל /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן