19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

החיילים הבודדים במרכז נגוסה

ביום ג’ האחרון התקיים דיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בנושא : “תמיכה בחיילים בודדים עולים ותושבים חוזרים, הנותרים חסרי כל עם שחרורם מצה”ל”
הדיון עסק בנושא רגיש וחשוב בחברה הישראלית, תמיכה בחיילים בודדים עולים, הנותרים הלכה למעשה ללא שום סיוע מהמדינה לאחר השחרור מצה”ל .

לאורך השירות מקבלים החיילים הבודדים סיוע מהצבא הכולל : מקום מגורים הולם ( סיוע בשכר דירה או מגורים באחת מדירות האגודה למען החייל ברחבי הארץ), תווי שי לחג, סיוע במימון כרטיס טיסה אם המשפחה מתגוררת בחו”ל, דמי כלכלה ועוד מגוון הטבות. 
בנוסף, יש עמותות, משפחות מאמצות ועוד גורמים רבים שמנסים להקל ולו בקצת על שירותם של החיילים הבודדים .
לעומת זאת, בסוף השירות נוצר מצב שהחיילים הבודדים הופכים לאזרחים בודדים ,ונותרים למעשה ללא שום תמיכה מהמדינה לאחר שירותם הצבאי. 

יו”ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות, ח”כ אברהם נגוסה,  זיהה את הבעיה ולכן ביקש דיון על הנושא דנן בוועדה. ח”כ נגוסה דרש במהלך הדיון ממשרד הביטחון, משרד הקליטה והסוכנות היהודית להכין בתוך חודש ימים תוכנית סיוע מיידית לחיילים הבודדים העולים שהשתחררו מצה”ל

אחד מהעולים שכבר השתחרר מצה”ל שהשתתפו בדיון : ” חייל בודד הופך לאזרח בודד” .   

יו”ר הוועדה, ח”כ אברהם נגוסה סיכם את הדיון באומרו: ” חיילים בודדים נותרים חסרי כל ובמצוקה קשה עם שחרורם מצה”ל . הם מגיעים לארץ מתוך תחושת שליחות, משרתים בצבא ולעיתים נשארים לגור בישראל, אך המדינה אינה מספקת להם סיוע במחיה או בשכר דירה.
אנו צריכים לעשות כל שביכולתינו להעניק להם את כל צרכם לאחר השחרור, ולעזור להם להתמודד עם חיים במקום חדש ללא תמיכת המשפחה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מובילים אחדות

אריק זיו ויזר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

נתנאל רבינו

ח”כ שטייניץ (ליכוד) בתגובה להאשמות היוצאות מסביבתו של ראש הממשלה:

אריק זיו ויזר

נתניהו עושה היסטוריה : מינה את ברקו לראשות ועדת משנה חשובה של ועדת חוץ ובטחון

אריק זיו ויזר

הקו הישר של מיקי איתן ?

אלי חזן

חוק שריון ירושלים להכנה לקריאה ראשונה – בן זאב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן