26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

החורף החם של ראש הממשלה

אלי חזן לקראת מושב החורף של הכנסת שיחזור בשבוע הבא

זהו. אנחנו אחרי החגים. זה ממש כאן. גם בכנסת, החוזרת לאחר פגרה ארוכה, הגיעו אחרי החגים וביום שני הקרוב יחל בית הנבחרים הישראלי את מושב החורף לשנת תשע"ב עם כניסתו של הנשיא שמעון פרס למליאה. דומה כי לאחר שנתיים וחצי מפוהקות משהו, עקב היעילות של יו"ר סיעת הליכוד והקואליציה זאב אלקין והאפקטיביות של הממשלה, המושב הנוכחי עלול להיות החורף החם של נתניהו – תרתי משמע, הווה אומר שנתניהו ייצטרך לעסוק בפעילות פרלמנטארית שרידותית במקום בפעילות מדינית עקב ההתנהלות הבעייתית של השותפות הקואליציוניות, ש"ס וישראל ביתנו.

 

שהרי, לאחר האיומים של דפני ליף וחבר מרעיה להחזרת המחאה החברתית וההפגנה הצפויה בסוף השבוע, יש להניח כי הפוליטיקאים ירכבו על התודעה הכוזבת של קורבנות מבנה המשק המעוות. ואם בדפני ליף עסקינן הרי שאי אפשר להתעלם מאמרתה כלפי נתניהו ש"הוא חי על חשבונה". על זה ניתן לומר שבתהליך כואב אך טבעי עברו ליף וחבריה "פוליטרוקיזציה" משעה שהם מתנהגים כמו פוליטיקאים זולים. אגב, זה אותו תהליך שעבר יאיר לפיד בעבר. שהרי, ליף צודקת אבל היא מנתקת את האמרה מהקונטקסט המבוקש – נתניהו חי על חשבונה אבל הוא ופוליטיקאים אחרים חיים על חשבונם של כל הישראלים שמשלמים מיסים ובחרו לתת בהם אמון. ואולם מצד שני, דפני ליף חברה בברית חטאים לאלי ישי, מאסטר בקידום עוולות חברתיות ובקידום חיים של בטלנים ומשתמטים על חשבון המגזר העובד בישראל. להזכיר לקוראי ליכודניק שהיא קראה לאלי ישי "גבר". בהקשר זה היא יכולה להתחרות עם שאול מופז על הסלוגן "גבר גבר" כפי שעלה בארץ נהדרת.

 

ש"ס תרכב על המחאה החברתית בבחינת הלך הזרזיר אצל העורב. אלי ישי ודפני ליף, דפני ליף ואלי ישי, שותפים לאותה דרך מוטעית, דרך שמבקשת להחריב את העתיד של ישראל על חשבון ההווה הכוזב. שניהם רוצים להגדיל את מסגרת התקציב תוך שהם משליכים את דור העתיד לפח האשפה של ההיסטוריה, שניהם משתמשים במונח "צדק חברתי" שמהשמעות המעשית שלו היא עוול חברתי. בהקשר זה, קשה שלא להתגעגע אריאל שרון לפחות בדבר אחד : ביום בו שרי ש"ס איימו להצביע נגד קיצוצים בתקציב שיצילו את ישראל מקריסה כלכלית הוא פיטר אותם.

 

אין ספק כי מושב החורף יעמוד בסימן ההתבהמות של ציפי לבני. יש לזכור כי הבחירה של שלי יחימוביץ' לראשות מפלגת העבודה החזירה מעט שפיות למערכת בכך שאת אשליית קדימה משמאל ניפצה יחימוביץ' בכך שהיא החזירה מצביעי שמאל למפלגות שמאל ולא למפלגה אופורטוניסטית אשר מרכיביה מביאים לידי ביטוי את הבעייתיות שבה. לבני תנסה להראות שהיא עדיין רלוונטית, שהיא משמשת אלטרנטיבה וכי המאבק שלה עם שאול מופז, טמבל נוסף עם הכשרה, יוציא ממנה את שטויות ובכי במאבק מול נתניהו. היא תאמר מילים שאין להן כיסוי, היא תאשים האשמות שהיא ומפלגתה אשמות בהן והכל כדי לנגח את נתניהו בציפייה להשיג את השלטון. אבל לבני היא לא גדעון סער ואין לה אפילו עשירית מהיכולות של סילבן שלום. האחרון ב – 2001 ידע לנהל מאבק מופתי בהפלת ברק, הראשון שכלל את השיטות של השני וניפץ את ממשלת אולמרט לרסיסים ב – 2007 – 2008. ללבני אין לא סער ולא סילבן ולמעשה אין לה אף אחד שיעשה זאת. יש לה אולי את מרסס התרסיסים יואל חסון שחייבים להודות שלעיתים הוא עושה עבודה אופוזיציונרית טובה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלמת על דו"ח חניה מיד,קבלת הנחה 50 אחוז

אריק זיו ויזר

ריבלין עושה הסטוריה :לראשונה יכהן נציג ישראל כסגן נשיא האסיפה הפרלמנטרית הים תיכונית

אריק זיו ויזר

הליכוד מוכיח כי לבני היא לא כזאת מיסיס קלין

נפטר סגן יו"ר הכנסת לשעבר גדעון גדות

אלי חזן

למרות הסכם הפיוס חמאס לא יוכל להופיע בבימת ארגון הפרלמנטים הבינלאומי

אריק זיו ויזר

לילה של הישגים לממשלה

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן