32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

החבר'ה הטובים

המינויים החדשים והמהפך בסביבת ראש הממשלה הובילו למהפך גם בקלפיות

 

 

עם כניסתי לתפקיד עורך אתר 'ליכודניק' ניסיתי לבחון בכמה אספקטים מה (או מי) הם הגורמים לשינוי החיובי שחל במפלגה. חשוב לשים לב לאנשים שמאחורי הקלעים, אנשי המהפכה: צוות היועצים הקרובים ביותר לראש הממשלה שהצליחו לתת מענה אסטרטגי בזמן אמת מול כל מבחן בניגוד לקודמיהם בתפקיד.

סיום סאגת הבחירות במרכז המפלגה הוא זמן מעולה לבחינת ביניים את הצלחת נתניהו וצוותו הנוכחי אל מול הצוות שקדם לו לפני קרוב לשנה וחצי.
במדינה עמוסת אירועים פוליטים-מדיניים, שנה וחצי זו מסגרת זמן לא קטנה בה נדרש צוות היועצים הנוכחי לעמוד בפני מבחני 'להיות או לחדול' ואם נאמר את האמת, מדובר בלא מעט הישגים משמעותיים.

בשנה וחצי הספקנו לעבור את מבצע צוק איתן שהביא לאחדות לאומית אדירה, פירוק ממשלה וסיכול ניסיון פוטש, ניצחון בפריימריז (מול משה פייגלין), ניצחון בבחירות לכנסת (כנגד כל סיכוי אפשרי והגדלת המנדטים מ-18 ל-30), ניצחונות במרכז הליכוד ואפילו ניצחון בקונגרס האמריקאי.

ואם בממשל האמריקאי עסקינן, ברור לכל כי כניסתו של ארי הרו כראש הצוות, שהחליף את גיל שפר, ועם כניסתו דאג למנות את קובי צורף ליועץ פוליטי, ודוד שירן לתפקיד ראש הלשכה, הפיחה חיים ומשב רוח מרענן כשהחליף את אייל חיימובסקי. שרן הביא עימו ניסיון רב שצבר וקשרים בארץ ובחו"ל ואין ספק שמינויים אלו היו מהלך נכון של ראש הממשלה.

חשוב לזכור כי עד לפני שנה וחצי נכחה בשטח דמות מרכזית בשם גיל שפר, ולידו אייל חיימובסקי, וגבי קדוש. רבים זוכרים וודאי את ישיבות המרכז הסוערות, את המתח במפלגה, את מספר המנדטים הנמוך בבחירות הקודמות ואת האווירה הכללית ששררה בליכוד: כאוס שלטוני. כל זאת נעשה כמובן כאשר הצוות שהיה אחראי על הקמפיין נבנה עי הפרסומאי והיועץ גיל סמסונוב. סמסונוב, איש פרסום ויועץ שכבר כשל בבחירות 2006 וראה מקרוב כיצד אפשר להרוויח ממפלתה של מפלגה, הוריש ככל הנראה את יכולותיו לממשיכי דרכו.
היכולת להיכשל (או אולי להכשיל) בכל מהלך של ראש הממשלה הפכה למקצוענות של ממש ואם נוסיף לזה את ריבוי ההדלפות, ההתנהלות התקשורתית השגויה, הפופולאריות הנמוכה והתחזקות גורמים פנים-מפלגתיים שניסו להפיל את נתניהו, כל אלה מעידים על אי יכולתו של שפר לעמוד במשימה לשמה מונה. כשבוחנים את הפדאנטיות בה נהג צוותו הנוכחי של נתניהו במהלך קמפיין הבחירות לכנסת, מתחדד עוד יותר ההבדל שבין בעלי התפקידים הקודמים למחליפיהם הנוכחיים שמספקים קבלות בזו אחר זו, מבחן אחר מבחן, קמפיין אחר קמפיין; ניצחון אחר ניצחון – בתוך המפלגה ומחוצה לה, בתוך המדינה ומחוצה לה.

מבוכה מול ניצחון

משהו טוב קורה בסביבת ראש הממשלה ומהירות התגובה היא מעלה חשובה במערכת בחירות. קחו לדוגמא את הבחירות האחרונות לכנסת ואת הבליץ התקשורתי של הכתבים ופרשני העומק לענייני כלום שרק חיכו לכל להזדמנות להצליף במפלגת השלטון והעומד בראשה. מהירות התגובה של היועצים ושל נתניהו הייתה פקטור משמעותי בדרך לגיוס דעת הקהל מול שטף ה"דיווחים" התקשורתיים.

נפגשתי עם גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה שמסר תגובה מעניינת: "זה פשוט מדהים לראות שבכל פרמטר הליכוד של היום מוצלח הרבה יותר וזוכה לתמיכה גורפת. צריך להבין שלהצלחת ראש הממשלה ולהצלחת המפלגה יש השלכות גם בזירה הארצית והעולמית, בארה"ב – ראש הממשלה, נכון להיום פופולארי יותר מהנשיא מברק אובמה" וכשנשאל לגבי הנושאים הפנים מפלגתיים ענה "חברי המרכז הוכיחו את שביעות רצונם. יש חילוקי דעות וזה בריא אבל יש הבדל בין מחנאות שהורסת לבין ריבוי דעות מקובל".

יצויין כי  הייתה פנייה לגיל שפר ועד כה סירב להגיב בנושא.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היסטוריה פוליטית באושוויץ'

אריק זיו

קואליצית ה 64 תנו דוגמה !

אריק זיו ויזר

עו"סים ומתפקדים לליכוד

אריק זיו ויזר

על הסכנה לשלטון הליכוד

אריק זיו ויזר

אופיר אקוניס: "ליכוד גדול ימנע סחיטה פוליטית"

אריק זיו ויזר

מזאוי בנתיב הציונות והליכוד

דילוג לתוכן