20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

ההתגלות של משה שלונסקי בשומרון

משה שלונסקי, מפקד גלי צה"ל לשעבר ויו"ר רדיו ירושלים ומבכירי מתווי הטו בתקשורת הישראלית, סייר השבוע במועצה האזורית שומרון במסגרת פרוייקט הסיורים "שומרון נעים להכיר" של החידה האסטרטגית במועצה וועד מתיישבי השומרון.

 

 

שלונסקי, שידוע בדיעותיו ובהשקפותיו הלא אוהדות בלשון המעטה את מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, אותן הוא חולק מזה שנים בתכניתו השבועית בגלי צה"ל, סייר בשומרון כאורח ראש המועצה גרשון מסיקה בלוויית השדרן שלום אורן, מנכ"ל רדיו ירושלים.  

לאחר סקירה על ההתיישבות ביו"ש מראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וממנהל היחידה האסטרטגית בשומרון יוסי דגן, יצאו האורחים לסיור עומק בישובים ובמאחזים עד לשעות הערב בהדרכת בועז העצני.  

כמו פרשן עיתון הקיבוצים ארנון לפיד בשבוע שעבר, גם שלונסקי הגיע בעקבות הסיור למסקנה ברורה: אי אפשר כבר לעקור את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.  

על מסקנתו החדשה ותובנותיו מסיור העומק שקיים במועצה  האזורית שומרון, סיפר שלונסקי בהרחבה בתכניתו השבועית בגלי צה"ל "שלונסקי וליפשיץ מחשבות בע"מ":  

   

"הייתי השבוע בסיור בשומרון. הזמינו אותי לסיור בשומרון. הדריך אותי בועז העצני, היה סיור מרתק. אתה רואה את  תנופת הבנייה ואתה מבין שכבר אי אפשר יהיה להחזיר. זה מבהיל. מלא מקומות כמו 'חוות יאיר' שלא מגיעים לשם,  שאתה לא יודע עליהם. פגשתי אנשים טובים בדרך.  

לקחו אותי מעל איתמר לאזור של חוות חקלאיות מרהיבות שעושים שם יוגורט ויין. אין שם באזור הרבה ערבים, חבר'ה צעירים הקימו חוות חקלאיות במקומות שהיו נטושים על ראשי ההרים.

ואתה מסתכל ואומר: את זה יצטרכו להחזיר?!  לא שאני נגד החזרה, אני בעד, אבל אי  אפשר יהיה  לפנות את האנשים משם בכלל".

כדי להמחיש את הבלבול אליו הגע בעקבות הסיור במועצת השומרון, השמיע שלונסקי מערכון של יוסי בנאי משנת 1981 על אדם שמתלבט אם לתמוך ב"גוש אמונים" או ב"שלום עכשיו".

להערתו של שותפו לתכנית: "כאילו כלום לא השתנה", ענה : "מה שהשתנה באמת זה מספר היהודים ביהודה ושומרון.. החב'ר'ה האלה לא יזוזו".

במועצה האזורית שומרון הבטיחו להמשיך להביא את עם ישראל כולו לסיורים בשומרון, לראות בעינים את ההתיישבות ולהתחבר.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר אדלשטיין המריא לבריסל : ייקח חלק בטקס יום השואה הבינ"ל בפרלמנט האירופאי

אריק זיו ויזר

הכנסת ספר האחדות, לעילוי נשמת גיא שימחי הי"ד גיבור ישראל

אריק זיו ויזר

אם תרצו – מכתב הקצינים

אריק זיו ויזר

שם : מנחם בן. מגורים : שומרון

אריק זיו ויזר

יואב דבוש כבר זכה בינתיים בבחירות

אלי חזן

מגעים עם זאב בילסקי להרצתו לתפקיד ראש עיריית רעננה

אלי חזן
דילוג לתוכן