40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

הדרוזים לא במחשבה שלהם והם לא חושבים עליהם/ מאת אמין זאהר

יו”ר עמותת אלסדק להגנה על זכויות הדרוזים בישראל . לשעבר עוזר ס. שר הבינוי והשיכון.

ערב הפריימריס האחרון לראשות מפלגת העבודה, כמעט כל חברי הכנסת של מפלגת העבודה כולל המועמדים עלו לרגל לישובים הדרוזים ולראשי ומנהיגי המשפחות הגדולות והנאמנות למפא”י וצאצאיה.
מצביאים גדולים , רב אלוף אהוד ברק, אלוף מתן וילנאי, אלוף עמי איילון , תא”ל פואד בן אליעזר וקצינים שונים וטובים כולם הגיעו להתחנף, לשבח ולהלל את “האחים לנשק” , את החיילים האמיצים עתירי הקרבות כשממולם דרוזים אומללים יושבים כמו טווסים ומקשיבים להם. מקשיבים לשקרים ולהבטחות שמעולם לא התכוונו לממש. מקשיבים ל”קלטת” זאת משך 60 שנה. אותן הבטחות, אותן שקרים , אותן הצהרות אך בסגנון מתקדם ומודרני יותר. הבטחותיהם של מנהיגי מפלגת העבודה לדרוזים הן רק לצורכי גניבת דעת הדרוזים ולצורכי תמיכה במועמד זה או אחר בפריימריז. הן הונאת בחירות.

כמו כן מלפני חודש ויותר נציגי ונבחרי קדימה , עלו לרגל לישובים הדרוזים דוגמת אחיהם ממפלגת העבודה. גם הם לא חסכו בהבטחות, בשקרים ובהצהרות חסרות התוכן. גם הם לא התכוונו לממש את מה שהם הבטיחו .

לאחר זכייתה של גב’ ציפי לבני בראשות קדימה , התחילה במו”מ הקואלציוני להרכבת ממשלתה. לא אהוד ברק יו”ר מפלגת העבודה ולא ציפי לבני יו”ר קדימה, ששניהם זכו לאמון הדרוזים – חברי המפלגות שלהם – זכרו שקיימת בכלל עדה כזאת. שכחו את כל ההבטחות שלהם ושל שלוחיהם בערב הפריימריז שכחו את האחים לנשק ואת ברית הדמים. מדוע שיזכרו הרי הם לא חושבים על הדרוזים והדרוזים לא במחשבה שלהם. היה מקום בהסכם הקואלציוני בין העבודה לקדימה שיבוא סעיף בו דרישה ו/או בקשה דווקא מצד מפלגת העבודה להבטיח לחוקק חוק שוויון זכויות לדרוזים. יש לציין שבמפלגת העבודה יש כ – 10000 מתפקדים דרוזים ומספר פחות או דומה בקדימה.

מצד שני , בשתי המפלגות מכהנים חברי כנסת דרוזים, שכיב שנאן ממפלגת העבודה ומג’לי והבה ממפלגת קדימה. לצערי גם שניים אלה לא הבינו שהם שניהם ביחד יכולים לחייב את שתי המפלגות להוסיף את סעיף חוק השוויון לדרוזים. בקואליציה צרה יש להם משקל רב בהצבעות. ביכולתם בקואליציה צרה להמליך ממשלה וגם להפיל ממשלה. שיתוף הפעולה בין שני חברי הכנסת הדרוזים לטובת הדרוזים הוא מתבקש ורצוי ובמיוחד בקואליציה צרה ושבירה.

ניסיתי לבדוק ולהשוות בין מצעי מפלגות בקשר לדרוזים, הצלחתי למצוא את מצע מר”צ, מצע קדימה ומצע האיחוד הלאומי. בקשר למפלגת העבודה מצאתי את המצע שלה לבחירות 2000 .

הנה מצע האיחוד הלאומי בקשר לדרוזים : הדרוזים

העדה הדרוזית היא חלק אינטגרלי של מדינת ישראל ונאמנה לה. במשך כל שנות קיומו, הוכיח המגזר הדרוזי נאמנות, ובניו משרתים בשירות חובה בזרועות הביטחון. לפיכך, יש להעניק לדרוזים יחס שוויוני בהקצאת משאבים, כנהוג במגזר היהודי, ולהשוות את השירותים ואת התשתיות בישובים של שני המגזרים.

הדברים מדברים בעד עצמם וכל הערה רק גורעת .

מצע קדימה:” הדרוזים ממלאים את מלוא החובות הלאומיות ובפרט את השירות בצבא. יש להביא לידי ביטוי ולממש את היותם של הדרוזים חלק בלתי נפרד מהמדינה ועל כן המדינה תפעל להקצות באופן שווה משאבים בחינוך, בתמיכה בישובים הדרוזים, לשוויון הזדמנויות בחינוך, ברווחה ובשוק העבודה.

משחק מילים ומשפטים נורא יפה, אין בהירות ואין דבר ברור וחד משמעי. מצע מר”צ פונה לכלל הערבים בישראל ואין כל התייחסות נקודתית לדרוזים.

מצ”ע מפלגת העבודה לבחירות 2000 הנו כללי ובו התחייבות שבמידה ומפלגת העבודה תרכיב את הממשלה היא תפעל לשיפור וקידום המגזר הדרוזי. שוב משחק מילים ומשפטים שאין כל כוונה לקיים אותם.

מפלגת העבודה הסמיכה את תא”ל ח”כ והשר במספר ממשלות פואד בן אליעזר נאמן בין היתר על המגזר הדרוזי היותי יליד עיראק , מכיר ובקיא במינטליות השבטית ערבית. משך שנים הוא עסק עם הדרוזים מהיותו מח”ט יחידת המיעוטים באמצע שנת 72, ומאז היבחרו לכנסת לפי מיטב זכרוני ב 1978 ברשימת יחד עם המנוח עזר ויצמן. מאות ביקורים ערך אצל ראשי החמולות (השבטים) הדרוזים הרבה מאוד כבשים נשחטו לכבודו. אך האדם הזה לא השכיל להבין כפי דבריו תועדו בפרוטוקול סיכום דיון מיום 9/4/08 לש 1397 – 2008 :” :”בצה”ל קיים שיוויון מלא (לדרוזים) ולא ברור לי מדוע מחוץ לצבא שיוויון זה לא מיושם גם כן”. האם דבריו האומללים האלה לא הוספת חטא על פשע? האם השר “המהולל” הזה רציני ואפשר לסמוך עליו? הוא ממש מתייחס אל הדרוזים כעדרים , מטומטמים ונחותים. האם באמת לא ברור לו מדוע שוויון זה לא מיושם באזרחות?. 30 שנה עומד השר הזה במרכז העשייה הפוליטית, מאדריכלי עיצוב המדיניות של רוב ממשלות ישראל, יושב במרכז קבלת ההחלטות ואינו יודע למה הדרוזים טרם הגיעו לשוויון? זה הוא האחראי מטעם מפלגת העבודה על השבטים הדרוזים בישראל. הוא זה שמייעץ וממליץ לראשי המפלגה.

אין ספק שאם הדרוזים יזכו לקבל שוויון זכויות מלא לא יהיו זקוקים עוד לחסדיו של פואד ושל מפלגתו. וזאת הדעה של רוב מפלגות השמאל בישראל. היחס לדרוזים ולשאר בני המיעוטים, הוא על פי מספרם בקלפיות (כמו שסופרים עדרים).

אני בטוח שהדרוזים לא הצביעו בבחירות למפלגת האיחוד הלאומי , אך מפלגה זאת כמו שאר מפלגות הימין בישראל שבוחנת את הדרוזים על פי נאמנותם למדינה ותרומתם לביטחונה .

הסיכוי האחרון עכשיו להגיע לשוויון זכויות ואף לחוקק חוק שוויון זכיות לדרוזים נופל על כתפיו של יו”ר הליכוד מר ביבי נתניהו וחבריו ח”כ סילבן שלום, ח”כ גדעון סער, ח”כ משה כחלון, ח”כ ישראל כץ ואחרים. עליהם להגיש במושב הקרוב של הכנסת הצעת חוק שוויון זכויות לדרוזים. לא מספיק לדבר על זה בכנסים ואסיפות .היום הרחוב הדרוזי קרוב אליכם יותר מאשר לעבודה ולקדימה. אתם התקווה האחרונה אתם תביאו את השוויון.

על מר ביבי נתניהו אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה ורוצה לזכות בקול הדרוזי עליו לצאת בהצהרה כנה ומיידית שבמידה ויבחר לראש הממשלה הוא מבטיח להעניק שוויון מלא לבני העדה הדרוזית בישראל. למרות שהעדה הדרוזית מעטה במספרי הקולות שלה אך 20 עד 25 אלף קולות יכריעו את הבחירות במציאות הישראלית הקיימת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו סגר הדלת לשלום האמיתי / מאת: ח”כ דני דנון

אריק זיו ויזר

בחיפה לא יודעים להפסיד/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

הסער והדנון לציון

אלי חזן

מר זיו היקר, מותר לבקר ואסור להכפיש – נחום זלצר -רמת הגולן – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

לזכרך, מתהומות ליבנו אח וחבר

אריק זיו ויזר

מכתבו של שמעון ראם לסיוע ללאומיות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן