26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

הדקה 90 של ליברמן

ביום רביעי כולנו נגלה האם המו"מ על העוגה הקואליציונית הגיע לקיצו, כאשר הדרמה נכון לשעה זו היא סביב הילד הרע של הפוליטיקה הישראלית – וליברמן ממשיך לשמור על התואר.
במידה ולא תוקם ממשלה עם ליברמן כנראה שלא נראה ממשלה בלעדיו: ממשלת אחדות לא נראית באופק מאחר ולא התקיים מו"מ עם כחול לבן, ומאידך ממשלת 60 היא פתרון לא יציב שבהכרח יסתמך על הצבעת אמון של ליברמן מהאופוזיציה או על עריקים מכחול לבן ושתי האופציות לא ריאליות.

המאבק של ליברמן? העברת חוק הגיוס. ליברמן טוען שהוא לא מוכן לשבת בממשלה שהולכת כ"כ לקראת החרדים. ייתכן ויש בכך צדק, אך בבחירות האחרונות ראינו שכל דבר הפך לשולי זולת "כן ביבי לא ביבי", ושאלות הנוגעות לדת ומדינה, לרבות גיוס חרדים, ירדו לשוליים.
עד כמה ליברמן מנסה להימנע משיוך למחנה "לא ביבי" בהודעות לעיתונאות וברשתות החברתיות, הפלת הממשלה היא לא דבר שישכח במהרה, והילד הרע יצטרך סיבה טובה מאוד להביא לכך בלי לעורר את זעם קהל הבוחרים הימני.

מפלגת ישראל ביתנו מדשדשת באזור אחוז החסימה, גרעין הבוחרים שלה הולך ומצטמצם, אך הפעם זה מספיק לליברמן בשביל להיות לשון מאזניים בקואליציה. פתיחת חזית מול נתניהו לא תעזור לו למשוך קולות מהימין.
הסיכוי היחיד שנותר לו להתחזק הוא לספח לתוכו קולות שנעלמו בבחירות האחרונות – הימין החדש ובמיוחד איילת שקד שמחוזרת מאוד בקרב הליכוד עשויים להיות רכש מוצלח. בסבירות נמוכה יותר, מפלגת זהות שתחליש את הקו החילוני של המפלגה, והאקסית אורלי לוי-אבקסיס.
ההימור של ליברמן גדול. אם יביא בבחירות חוזרות לנפילת שלטון הימין, הדבר שקול לקבורה פוליטית. אם יצליח לספח את הימין החדש הוא יוכל אף להגדיל את הפער בין הגושים וכמובן את כוחו שלו – אך במצב כזה קיים גם הסיכון שמפלגתו לא תשוב להיות לשון מאזניים.

כך או כך, מערכת בחירות חדשה לא תטרוף את הקלפים – את מרבית הקולות ימשכו הליכוד וכחול לבן, ועדיין יהיה צורך במפלגות החרדים כדי להקים ממשלה, כך שגם אם ישראל ביתנו תסיים עם 7 או 8 מנדטים תמונת המצב לא תשתנה.
אני מקווה שליברמן מבין שגם אם הציבור יסלח לו על שהוביל לבחירות חוזרות בשנת 2019, הוא לא יסלח על מערכת בחירות שלישית.

ואם בכל זאת תקום ממשלה דבר אחד בטוח, לא משנה איזה תיק הולך לקבל הילד הרע, הוא יתפטר ממנו בטרם עת כפי שעשה ב8 המשרות האחרונות שקיבל מאז שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בממשלת נתניהו הראשונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם מדובר בירוקים ? או אולי באנרכיסטים אדומים ?

דניאל נחמיה

התרגשות – אורחת בישראל : המתעמלת אלי רייזמן

אלי חזן

חוק היורדים או חוק החוזרים

אריק זיו ויזר

שר ההסברה עם נכדת אחד האישים הגדולים בהיסטוריה

אלי חזן

שביעות הרצון של בוגי מזיכויו של ד"ר דוד בערעור

אלי חזן

פקידי האוצר שרואים את כל העם כשקופים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן