30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

הגמלאים נוגעים ברגעים הגדולים: במכביה ה-18 ייקחו חלק גם הספורטאים המבוגרים

במסגרת שיתוף הפעולה ייחודי של המשרד לענייני גמלאים והמכביה ה-18, ישולבו גמלאים בטקסים של המכביה וגם בחלק מן התחרויות. ס' השר ד"ר נס אמרה: " אני מקווה כי נוכל להגביר את המודעות לפעילות ספורטיבית בקרב הגיל השלישי המסייעת רבות בעיכוב תהליך ההזדקנות הטבעית".

המכביה ה-18, מכביה ח"י, תיערך בישראל בין התאריכים 13 – 23 ביולי 2009, כשהשנה, יושם דגש גם לנושא הספורט בקרב גמלאים בישראל. מדובר בפעם הראשונה בה המכביה מעלה על נס את ספורט הזקנים וזאת בעקבות שיתוף הפעולה של המכביה עם המשרד לענייני גמלאים.
במסגרת הסכם שיתוף הפעולה ישולבו גמלאים בטקס הפתיחה של המכביה, באירועים ובתחרויות כחלק מתרבות הפנאי ואורח חיים בריא בגיל השלישי.

המכביה, שתפתח ב-13 ביולי תאכלס בקהל מאות גמלאים ובטקס הפתיחה יוכנס לאצטדיון דגל ישראל כאשר נושאי הדגל יהיו תשעה בני נוער ולצידם תשעה גמלאים המהווים דמויות מוכרות מעולם הספורט.
כמו כן, נערכת השנה, לראשונה, גם מכביה עממית, לצד התחרויות המסורתיות. המכביה העממית החלה כבר ב-10 ליולי והתפרשה על פני חמישה חופים לאורך הארץ. במסגרת המכביה העממית הגיע כלל הציבור לקחת חלק בפעילויות ספורט עממיות ובמסגרתן יזם המשרד השתתפות של גמלאים בקבוצות מאורגנות או בודדים. אלו השתתפו בתחרויות משחקי כדור שונים, אומנויות לחימה, לקחו חלק בקבוצות אירובי, בניית עפיפונים, פריסבי ואף גלישת גלים.
בתאריך זה גם התכנסה ליגת הפטאנק לגמלאים והתקיימו טורנירים לאורך היום במגרש שנבנה במיוחד לרגל המכביה. ב-17 ליולי יתקיים מסע אופניים ברחבי תל אביב כאשר לגמלאים תנתן הנחה משמעותית ברכישת כרטיס ההשתתפות.

המשרד לענייני גמלאים רואה בתרבות הפנאי ובספורט הגמלאים חלק בלתי נפרד מאורח חייהם ומשקיע גם השנה בשדרוג מתקני ספורט לאוכלוסיה זו ובהקמת מתקני ספורט בטבע.
סגנית השר לענייני גמלאים, ד"ר לאה נס אמרה כי "המשרד מעודד לאורך כל השנה בפעולותיו השוטפות את נושא ספורט הזקנים. במסגרת השתתפות ציבור הגמלאים במכביה לראשונה,אני מקווה כי נוכל להגביר את המודעות לפעילות ספורטיבית בקרב הגיל השלישי המסייעת רבות בעיכוב תהליך ההזדקנות הטבעית".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התקדמות בדרך לאי-הפללת צרכני קנאביס

אריאל אילוז

נתניהו : "יאוחדו משרדים תחת חסותי ואטפל בבעיית המסתננים בשכונות"

אלי חזן

נס נגד הזמן

אלי חזן

שר החינוך בעצרת תנועות הנוער ביד ושם

אריק זיו ויזר

השר מרידור : "איראן סוריה והחיזבאללה – ברית טמאה"

אלי חזן

אביעד ויסולי במכתב נגד מינוי שושני למנכ"ל משרד החינוך

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן