24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

האמת יצאה לאור – ח”כ גדעון סער

מאמרו של ח”כ גדעון סער כפי שפורסם ב”מקור ראשון” ושבו הוא קורא לבחור בין שתי ברירות

למאמר המקורי באתר של ח”כ סער לחצו כאן 

החשיפה בידיעות אחרונות אתמול הבהירה יותר מכל את גודל ההכרעה שאזרחי ישראל עומדים לקבל בעוד 11 ימים. ממשלת קדימה אימצה כמעט במלואן את הדרישות הפלסטיניות והסכימה לסגת לגבולות 67′, לעקור 60 אלף ישראלים מבתיהם, למסור שטחים בנגב, לחלק את ירושלים, לוותר על ריבונות ישראל במקומות הקדושים ולחבר את עזה החמאסית ליהודה ושומרון באמצעות מנהרות.

הפרסום העיתונאי היה שירות חשוב למנוע הסטת מערכת הבחירות הגורלית לדרכים צדדיות של ספינים, הכפשות ושקרים.

בימים האחרונים חזרה והבהירה ציפי לבני כי היתה בשלוש השנים האחרונות שותפה מלאה לכל הדיונים וההכרעות בנושאים המדיניים והביטחוניים הרגישים והחשובים ביותר. עכשיו מתפזר מסך הערפל שבאמצעותו ביקשו לבני וקדימה להסתיר את עמדותיהם האמיתיות מפני אזרחי ישראל.

לבני היתה שותפה מלאה לשיחות עם הרשות הפלסטינית וריכזה את השיחות שהתקיימו מול אבו-עלא שאף העיד בעבר כי בשיחותיהם נשאו ונתנו על ירושלים. עכשיו גם ברור מדוע לא היתה לבני מוכנה להתחייב לפני שלושה חודשים לאלי ישי, לרפי איתן וליעקב ליצמן שתשמור על ירושלים. עכשיו גם מתברר שהספין שהובילו יועציה כנגד ש”ס בימים האחרונים, לאחר שהיתה מוכנה לתת לש”ס כמיליארד ₪ מכספי אוצר המדינה כדי שתצטרף לממשלתה, היה אחיזת עיניים.

היא לא היתה מוכנה להתחייב שלא לחלק את ירושלים מכיוון שבפועל היא ואולמרט כבר ויתרו וכבר הסכימו לחלוקתה ולמסירת חלקים ממנה לפלסטינים.

מעניין שאבו-מאזן ואבו-עלא לא מיהרו לחתום על “הסכם המדף” שהציעה להם ממשלת קדימה. הם העדיפו לשים בכיס את הויתורים שהוצעו להם כקו פתיחה למשא ומתן עתידי מול הממשלה החדשה שתקום בישראל לאחר הבחירות. זה המקום להבהיר: ממשלה בראשות נתניהו והליכוד לא תסכים לויתורים חסרי אחריות אלה והעמדות שהוצגו על ידי אולמרט ולבני לא יחייבו אותה. מדובר בויתורים שלא הובאו לאישור הכנסת ואף לא נדונו בממשלה.

הברירה בבחירות הקרובות ברורה: האם להמשיך את תהליך הנסיגות וההיחלשות של ישראל שבו דוגלת קדימה שיביא את טילי החמאס לתל-אביב ולגוש דן או הדרך המפוקחת של הליכוד שישמור על גבולות בני הגנה וינהל תהליכים מדיניים באחריות תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל.

* הכותב הוא יו”ר סיעת הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“האומה” – הבמה למחשבה לאומית, ראה אור גיליון 179

אריק זיו ויזר

דברי הימים של מלחמת השחרור (פרק 9 )

אריק זיו ויזר

תעודת עניות ליוסי שריד

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להתפשר על מועד הבחירות למוסדות הליכוד

אריק זיו ויזר

דברי הימים של מלחמת השחרור (פרק 5 )

אריק זיו ויזר

ההיסטוריה חוזרת על עצמה – לא זכרו דבר לא למדו דבר

אלי חזן
דילוג לתוכן