18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

האם תופסק אפליית המורות במעונות?

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ח"כ ציפי חוטובלי תפגש עם שר התמ"ת במטרה לבחון זכאות להנחות במעונות על פי אחוזי משרה ולא מספר שעות כדי לשים קץ לאפליית המורות

שלוש מורות שעובדות במשרה מלאה ולמרות זאת אינן זוכות להנחה במעונות עבור ילדיהן הופיעו היום בישיבה משותפת של הוועדה לקידום מעמד האשה וועדת החינוך והתרבות בכנסת. יו"ר ועדת החינוך זבולון אורלב ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ציפי חוטובלי ייפגשו בעקבות הדיון עם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר בבקשה לשנות את הקריטריונים לסבסוד המעונות, כך שלא יבחנו את מספר שעות ההוראה אלא את אחוזי המשרה.

 

 

כל הגורמים שהשתתפו בדיון הסכימו שמורה שמלמדת 24 שעות פרונטליות, הנחשבות למשרה מלאה, אכן עובדת משרה מלאה, בשל המטלות הנוספות בהן מחוייבת המורה מחוץ לכיתה, החל בהכנת מערכי השיעור, בדיקת מחברות ומבחנים, אסיפות הורים ומורים, ארגון והשתתפות במסיבות וטיולים ושיחות עם תלמידים והורים.

"נוצרה עוולה כלפי ציבור המורות בישראל כאשר התמ"ת לא מכיר במשרה המלאה שלהן. לא נסבול את המציאות בה נשים יוצאות נפסדות ומקופחות ויש ליצור הלימה בין משרדי הממשלה כדי לסייע לציבור המורות.לא ייתכן שבשל כשל בהגדרת התפקיד של מורות הן אינן מקבלות את המגיע להן בדין ובצדק", אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ציפי חוטובלי. "אני מקווה שלא נצטרך להפעיל חקיקה כדי להשיג למורות את המגיע להן".

 

 

נציגי אגף התקציבים באוצר ומשרד התמ"ת טענו ששינוי הקריטריונים יסרבל את המערכת ואף יחייב להקים מערכת חדשה

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ציפי חוטובלי השיבה לנציגת משרד התמ"ת, שטענה כי רק אם המעסיקים וארגוני המורים ישנו את הגדרת שעות העבודה של המורים ניתן יהיה להעניק למורות סבסוד: "זה פתטי. אנו דורשים כאן להכיר בציבור שלם, לא במקצוע קיקיוני. כולם מודעים לעוול שנגרם כאן. רק בגלל שהיסטורית נקבע שרשום בתלוש מספר השיעורים הפרונטליים, כשלכולם ברור שמדובר במשרה מלאה, מקפחים את המורות ללא טיעון ענייני".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ כץ: "לא אתן ידי לסיוע לגנבים"

אלי חזן

לא לליל הבדולח – יו"ר הכנסת ממריא לאוסטריה

אלי חזן

נאום הבכורה של אופיר אקוניס(ליכוד) 4/3/09

כבר לא אח

אלי חזן

רובי ריבלין בעצרת זכרון ב"חורבה"

אריק זיו ויזר

"צריך להילחם בבורות של אנשים כלפי ישראל וכלפי העם היהודי"

אלי חזן
דילוג לתוכן